Yves Rocher, pionier van Botanische Beauty en het nummer 1 beautymerk in Frankrijk, zet zich in voor meer transparantie met de Green Impact Index: een innovatief instrument voor het weergeven van de milieu- en sociale impact van beautyproducten. Mede-ontwikkeld met 24 betrokken merken binnen het Green Impact Index Consortium, stelt dit instrument consumenten in staat om de impact van de producten die zij gebruiken gemakkelijk te evalueren. De Green Impact Index, die al in Frankrijk is ingevoerd, ondersteunt nu ook de klanten van Yves Rocher in Nederland, en helpt hen bij het maken van meer geïnformeerde en verantwoorde keuzes.
Als antwoord op de groeiende vraag naar transparantie is de Green Impact Index een referentie geworden voor milieu- en sociale evaluatie. Gebaseerd op meer dan 50 criteria die de volledige levenscyclus van het product bestrijken (formulering, productie, transport, recyclebaarheid, enz.), biedt het een duidelijke en intuïtieve beoordeling van A tot E. Dit systeem, beschikbaar op de website www.yves-rocher.nl, helpt bij het communiceren van de impact van producten en begeleidt consumenten naar keuzes die aansluiten bij hun ecologische en ethische waarden.
Momenteel is de Green Impact Index toegepast op 50 producten, zoals het Lift Pro-Collegène Anti-Wrinkle Lifting Serum, en zal de Green Impact Index geleidelijk worden uitgebreid naar 70 geëvalueerde producten tegen eind 2025.
Dit initiatief maakt deel uit van een continu verbeteringsproces gericht op het optimaliseren van formuleringen, het verminderen van de milieu-impact en het aanmoedigen van de hele cosmeticaindustrie om transparantere en duurzamere praktijken aan te nemen. Door de impact van zijn producten transparanter en toegankelijker te maken, bevestigt het merk zijn ambitie: helpen de industriestandaarden te verhogen richting schoonheidsproducten die niet alleen effectief zijn, maar ook meer respectvol voor de planeet en haar bewoners.
“Bij Yves Rocher geloven we sterk dat schoonheid een drijvende kracht moet zijn voor positieve verandering. De Green Impact Index is een essentieel instrument om meer verantwoorde cosmetica toegankelijk te maken en onze klanten aanvullende inzichten te bieden in de producten die ze gebruiken. Door deze informa9e duidelijk en toegankelijk te maken, stellen we consumenten in staat om keuzes te maken die een meer milieuvriendelijke schoonheid ondersteunen, in lijn met onze toewijding aan een duurzamere schoonheidsindustrie”, benadrukt door Alexandra Ferré, Impact & CSR Directeur Yves Rocher