De uitreiking van de Award vond plaats in Amsterdam bij The Terrace en The Big Picture met velerlei interessante presentaties over duurzaamheid en netwerkmomenten. Hans Nijnens, algemeen directeur van Weleda Benelux: “Deze prijs voor de tweede keer te mogen winnen en ook nog in het jaar dat we 90 jaar bestaan, is de ultieme bekroning voor ons merk.”

De verkiezing werd georganiseerd door de website Allesduurzaam.nl in samenwerking met onder andere het onafhankelijk opinietijdschrift Ode en de actie-organisatie voor duurzaamheid en innovatie genaamd Urgenda. Allesduurzaam.nl is een website met de grootste databank van duurzame bedrijven in Nederland die voldoen aan de criteria van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Daaronder wordt verstaan ‘People’ (inzet op sociale aspecten), ‘Planet’ (inzet op milieuaspecten) en ‘Profit’ (inzet op economische aspecten). In totaal hebben ruim 7800 bezoekers van Allesduurzaam.nl hun stem uitgebracht op vele ‘groene’ merken.

Weleda: in harmonie met mens en natuur

Weleda is pionier in natuurzuivere verzorgingsproducten, waarbij de grondstoffen uit biologische of biodynamische landbouw komen of via gecontroleerde wildpluk. De natuurlijke oorsprong van de ingrediënten wordt gegarandeerd door het internationaal erkend Natrue-keurmerk (www.natrue.org). Sinds de oprichting in 1921 in Zwitserland is Weleda aanwezig in 56 landen, verspreid over vijf continenten en teelt op 55 hectaren eigen biologisch-dynamische tuinen meer dan 300 verschillende plantensoorten. Wereldwijd wordt samengewerkt met fair trade organisaties en natuurbeschermingsverenigingen en wordt een actieve bijdrage geleverd aan de ondersteuning van de biodiversiteit. Weleda Benelux is sinds 2009 erkend als een klimaatneutrale onderneming.