Tijdens de MVO-scan kwam een DHV-adviseur langs voor een bedrijfsbezoek. Tijdens dit bezoek liep de adviseur samen met de ondernemer een ronde over het bedrijf. Vervolgens volgde er een intensief vraaggesprek waarin onder andere gesproken werd over drijfveren, visie, strategie, milieu, omgang met personeel en de maatschappelijke betrokkenheid van het bedrijf. Het resultaat van de MVO-scan was een compacte rapportage met daarin een bedrijfsspecifieke MVO-actielijst. Daarnaast kreeg Visser Groen een mooie poster met daarin de resultaten van de MVO-scan. Deze poster krijgt een mooie centrale plek in het bedrijf. Dat alles voor slechts €800,-.
Visser gaat verder: “Met de MVO-scan van DHV is de huidige stand van zaken helder in kaart gebracht en met de concrete actielijst hebben we gerichte doelen opgesteld voor de komende jaren. En wat bleek: we scoren nu al behoorlijk goed op MVO-gebied, maar daar communiceerden we te weinig over! Dit advies van DHV konden we met de resultaten van de MVO-scan en de poster direct in de praktijk brengen!”