Mavis Leijendeckers uit Overasselt heeft een missie voor elke vrouw: met zelfvertrouwen de deur uit lopen met een mooie bos met haar. Op een duurzame manier welteverstaan. Mavis heeft daarom zelf een natuurlijke vegan shampoo ontwikkelt zonder allergenen, palmolie en microplastics die exact aansluiten op je haareigenschappen. De shampoo bestaat o.a uit natuurlijke ingrediënten uit de bossen van Borneo. In samenwerking met Forestwise zorgt Mavis ervoor dat de lokale boeren een eerlijke prijs krijgen voor de ingrediënten, hierdoor kunnen de regenwouden worden beschermd. Via het crowdfundplatform CrowdAboutNow start zij een crowdfunding campagne waarmee zij de productie wil financieren. Samen met 40 investeerders is er al ruim 10.000 euro opgehaald.
Shambo Natural Haircare is ontstaan vanuit een frustratie geen juiste shampoo voor haar dochter te kunnen vinden.
Afgezien van moeilijk leesbare ingrediëntenlijsten en weinig transparante verpakkingen waren natuurlijke verzorgingsproducten moeilijk te vinden. “Hoe weet je nu of een shampoo écht natuurlijk is? Woorden zoals ‘herbal’, ‘natural’ en ‘organic’ hebben geen wettelijke definitie en dat betekent dat iedereen dit op de verpakking kan en mag zetten. Hierdoor is het lastig voor de consument om te achterhalen of een product écht natuurlijk is.
We willen allemaal bewuster leven: meer bewegen, gezonder eten en het beste aanschaffen voor onze kinderen. Gezonde eerlijke verzorgingsproducten horen hier ook bij!”, aldus Mavis.
Mavis besloot om zelf een natuurlijke shampoo te gaan maken met eerlijke transparante duidelijke labels en een verpakking van gerecycled plastic die zelf ook weer recyclebaar is. Bijdragen aan een schonere en betere wereld én snel inzicht hebben of het de juiste shampoo is voor je haar, vormt onderdeel van haar missie.
Iedereen heeft een ander haartype en andere haareigenschappen. Om hierbij aan te sluiten ontwikkelt Shambo meerdere shampoos die aansluiten bij de verschillende haareigenschappen. Een shampoo op maat.
Samenwerking met Forestwise
In plaats van het kappen van tropisch regenwoud op Borneo voor bijvoorbeeld palmplantages, zorgt Forestwise voor bescherming en behoud van het regenwoud en werkt samen met lokale boeren die waardevolle ingrediënten verzamelen en hiervoor eerlijk worden betaald.
Crowdfunding
Volgens onderzoek van ABN Amro heeft 69 procent van de startende vrouwelijke ondernemers moeite met het binnenhalen van financiering bij verschillende banken. Ditzelfde geldt voor 59 procent van de mannen (Bron: NU.nl: https://
Mavis liep hier ook tegenaan ten aanzien van de ontwikkeling van haar natuurlijke duurzame producten en is daarom gestart met een crowdfundingcampagne.
Mavis heeft nu 40% behaald van de campagne, die loopt tot 1 juli 2022.
Geïnteresseerden kunnen mee-investeren of meedoen met de voorverkoop. De investering/ lening wordt terugbetaald met rente en bij voorverkoop zullen deze klanten als eerste de haarverzorging ontvangen. Meedoen kan via: https://lnkd.in/