Centraal in het verslag staan de maatschappelijke thema’s: transparant, toegankelijk en integer. Deze thema’s blijven leidend in de manier waarop SNS REAAL Groep invulling geeft aan haar beleid. In dit verslag laat de groep zien wat ze doet om de relatie met de klant te verbeteren, hoe er voor de medewerkers een klimaat geschapen wordt waarin zij zich goed en gerespecteerd voelen, hoe invulling wordt gegeven aan de zorg voor het milieu en hoe de groep maatschappelijk bewustzijn vertaalt in producten en beleid. Daarnaast staan in het verslag diverse, aansprekende voorbeelden van bijzondere initiatieven die financieel ondersteund zijn door het SNS REAAL Fonds.

Sjoerd van Keulen, voorzitter van SNS REAAL Groep: “Deel uitmaken van de samenleving betekent bij SNS REAAL Groep: meedenken en meedoen, initiatieven durven nemen. Dus ook als het om maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat, zijn we graag bereid om dingen in beweging te zetten. Al vanaf het moment dat we in begin vorige eeuw als bank en verzekeraar actief werden, hebben we op maatschappelijk gebied het voortouw genomen. Vanuit die intentie geven we al jaren vol overtuiging invulling aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.”

SNS REAAL Groep
SNS REAAL Groep is een toonaangevende financiële dienstverlener voor particulieren en bedrijven. Met haar hoofdmerken, SNS Bank en REAAL Verzekeringen, levert SNS REAAL Groep diensten aan particuliere en zakelijke klanten. Het concern voert tevens een aantal marktspecifieke merken: ASN Bank, BLG Hypotheken, CVB Bank, Proteq Direct, SNS Securities en SNS Asset Management. SNS REAAL Groep heeft een balanstotaal van 55 miljard euro en meer dan 5.200 werknemers. In 2004 werd een winst van 310 miljoen euro geboekt en een rendement van 17,2% op het eigen vermogen.