De ShowHeroes Group kondigt vandaag als eerste in de media- en reclame-industrie aan te gaan werken met een ‘Better Media Framework’. Het framework moet het bedrijf helpen zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusie, diversiteit en privacy te structureren en toetsen. Wat opvalt aan het framework, is dat de richtlijnen ook gelden voor de partners en klanten van ShowHeroes. Het bedrijf is daarmee de eerste die iedereen in de media- en reclame-industrie verantwoordelijk houdt voor zijn of haar impact op de toekomst.
Klimaat, data-ethiek, diversiteit, gelijkheid en inclusie
De introductie van Better Media is een opvallende, nieuwe stap in de duurzaamheidsstrategie van ShowHeroes. Begin deze maand maakte de marktleider op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen nog bekend dat zij als een van de eersten in de industrie het mogelijk maakten om de ecologische voetafdruk van mediacampagnes te meten, verminderen, rapporteren en delen. Door het lanceren van het framework gaat het bedrijf nog een stap verder, namelijk door het uitsluiten van partners die zich niet committeren aan de normen en waarden van het bedrijf. Deze gaan verder dan de impact op het klimaat. Ook data-ethiek, diversiteit, gelijkheid en inclusie zijn opgenomen in de vier pijlers die ook door klanten en partners nageleefd dienen te worden.
“Iedereen is verantwoordelijk”
“ShowHeroes houdt iedereen in media- en reclame-industrie verantwoordelijk voor zijn of haar impact op de toekomst”, zegt Ilhan Zengin, CEO van de ShowHeroes Group. “Ervoor kiezen om alleen te werken met partners die net als wij aan deze normen voldoen, is een gedurfde stap, maar de noodzaak van het framework behoeft volgens mij niet veel uitleg. Als bedrijf willen we een signaal afgeven aan de hele industrie dat ze klimaat, privacy en mensen serieuzer moet nemen dan tot nu toe het geval is en snel en resoluut actie moet ondernemen om onze industrie duurzamer te maken. Wij nodigen dan ook iedereen uit om het framework te adopteren.”