Salesforce, de wereldwijde leider in CRM, heeft gisteren Salesforce Sustainability Cloud aangekondigd; een CO2-boekhoudproduct voor bedrijven om klimaatactie te stimuleren die de wereldwijde inspanningen voor CO2-neutraliteit zal versnellen. Met Salesforce Sustainability Cloud hebben bedrijven nu een betrouwbaar duurzaamheidsplatform dat hen een 360-graden overzicht geeft van hun impact op het milieu en datagedreven inzichten biedt om veranderingen door te voeren die de planeet zal merken.
Klimaatverandering is een van de meest dringende uitdagingen waarmee bedrijven tegenwoordig worden geconfronteerd, en als het gaat om de bescherming van de planeet moeten alle belanghebbenden een belangrijke rol spelen. Wereldwijd duurzaam beleggen groeide tot meer dan $30 biljoen in 2018, een toename van 34 procent in twee jaar, en dit jaar noemden CEO’s klimaatverandering als het grootste risico voor de groei van hun organisatie.
Introductie van Salesforce Sustainability Cloud
Salesforce streeft naar een duurzame, koolstofarme toekomst en ondersteunt de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, die helpen om de wereldwijde strategie en technologische innovaties van het bedrijf te bepalen. Sinds de oprichting heeft Salesforce de innovatiecultuur van het bedrijf benut om positieve sociale impact te genereren door de belangen van alle belanghebbenden te dienen – inclusief het milieu. De visie van Salesforce is dat klanten het hele Customer 360-platform gebruiken ten behoeve van het milieu.
Met Salesforce Sustainability Cloud kunnen bedrijven snel betrouwbare milieugegevens volgen, analyseren en rapporteren om hun CO2-uitstoot te verminderen. De CO2-data van een bedrijf worden gemakkelijk weergegeven in Salesforce Einstein Analytics, waarmee dynamische rapporten en dashboards worden gecreëerd – zowel voor auditdoeleinden als voor betrokkenheid door management – met inzichten die bedrijven in staat stellen programma’s voor klimaatacties op schaal in te zetten.