Op de festivals, waar bekende en minder bekende artiesten uit vele landen optraden, mengden medewerkers van fairfood zich onder het publiek om informatie te geven over faire en unfaire producten. Ook werden er fortune cookies en handige sleutelhangers verkocht om zo de fairfood boodschap op een luchtige manier over te brengen. Daarnaast werd op het Festival Mundial de film Green Gold vertoond, een fairfood-documentaire over de soja-industrie. Green Gold laat zien hoe de productie van soja tot veel problemen leidt in landen als Argentinië en Brazilië.
Om politiek en bedrijven te betrekken bij de strijd tegen honger wil fairfood haar petities dit jaar door 10.000 mensen laten tekenen. Niet alleen tijdens evenementen kan er worden getekend, maar ook op de fairfood website. Hiermee hoopt fairfood op nog meer steun van consumenten. Het aantal handtekeningen van afgelopen weekend is een duidelijke boodschap aan politiek en bedrijfsleven dat consumenten behoefte hebben aan eerlijke producten. Fairfood wil dat bedrijven faire producten verkopen en dat de politiek ervoor zorgt dat er rechtvaardige wetgeving komt.
Achtergrond
Deze acties zijn initiatieven van Stichting fairfood. Fairfood streeft ernaar om honger de wereld uit te helpen. Een van de oplossingen is het kopen van faire producten. Door in Nederland een eerlijk product te kopen, steun je lokale boeren in het land van herkomst.