Bij traditionele relatiegeschenken zorgt een gebrek aan kwaliteit in product en design ervoor dat ze vaak niet gebruikt worden, of zelfs in de prullenbak belanden. Uit recent onderzoek blijkt dat dit gebeurt met maar liefst 30-40% van de geschenken. Merchado, een innovatief platform voor premium merchandise en corporate gifts, brengt hier verandering in door geschenken te creëren met waarde; voor bedrijf en ontvanger.
Het is Merchado’s missie om de wereld van relatiegeschenken te revolutioneren. Het platform tilt merchandise en corporate gifts naar een hoger niveau door nauw samen te werken met gerenommeerde merken, en partners met de juiste expertise en druktechnieken in huis voor de personalisatie. Hiermee wil Merchado een nieuwe standaard zetten in premium merchandise en corporate gifts. Op korte termijn richt het platform zich op de Nederlandse markt om vervolgens in te zetten op Europese expansie.
Premium merchandise & corporate gifts met waarde
Het aanbod op Merchado is met zorg samengesteld. Waar het platform producten in verschillende categorieën en prijssegmenten biedt, hebben alle merken waarmee wordt gewerkt één ding gemeen: ze hebben zich in kwaliteit bewezen. Voorbeelden hiervan zijn de home speakers van Sonos, stijlvolle portemonnees van Secrid, designproducten van Fatboy, de roestvrijstalen drinkflessen van Stanley 1913, chocoladerepen van Tony Chocolonely en luxe notitieboeken van Moleskine.
Na overleg met de klant, ontwerpen de inhouse designers van Merchado een custom-made design, waarbij het bedrijfslogo op een subtiele manier wordt geïntegreerd in het product. Dit ontwerp, gecombineerd met het materiaal van het product, bepaalt de meest geschikte personalisatietechniek. Logo’s kunnen worden geborduurd, gedrukt, gegraveerd of gepreegd, waarbij een voelbaar reliëf ontstaat. Daarnaast kunnen gifts compleet worden gemaakt met gepersonaliseerde sleeves, omdozen of een volledige custom-made verpakking. Omdat iedere personalisatietechniek vraagt om specifieke expertise, beschikt Merchado over een breed netwerk van gespecialiseerde partners.
“Door nauw samen te werken met de mooiste merken en experts op het gebied van personalisatie, brengen wij relatiegeschenken naar een hoger niveau. Wij richten ons op bedrijven die de ‘extra mile’ willen gaan voor hun partners, klanten, bezoekers van evenementen en niet te vergeten: hun medewerkers. Bedrijven kunnen laten zien waar ze voor staan, dat hun relaties worden gewaardeerd en blijven zichtbaar. Ontvangers krijgen iets dat zij daadwerkelijk wíllen gebruiken en bewaren”, aldus Thim Janssen, co-founder van Merchado.
Duurzame gifts
Merchado ondersteunt bedrijven bij het verkleinen van hun ecologische voetprint. Allereerst door te werken met merken die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan en hoogwaardige producten bieden met een lange levensduur. Dit zorgt ervoor dat de geschenken worden gebruikt en worden gehouden door ontvangers. Daarnaast werkt Merchado enkel met lokale partners voor de personalisatie. Hierdoor wordt onnodig transport vermeden. Het versturen van de producten wordt daarnaast CO2 vrij uitgevoerd via vaste transportpartners.
Ervaring als toegevoegde waarde
Merchado is opgericht door Thim Janssen en Rutger Diemel, bekend van het succesvolle platform WIJCK, dat lijntekeningen van wijken, gebouwen en steden aanbiedt. Samen met Hans Heutink, die productie-expertise meebrengt vanuit Drukbedrijf.nl, vormen zij een sterk team dat klaarstaat om de Nederlandse markt voor relatiegeschenken te revolutioneren. “Met WIJCK hebben we veel ervaring opgedaan in design, personalisatie en het bouwen van een sterk merk. Deze expertise, aangevuld met Hans’ productieachtergrond, stelt ons in staat om een ongeëvenaarde kwaliteit en service te bieden en de standaard voor premium relatiegeschenken opnieuw te definiëren,” aldus Janssen.