Volgens Paul Polman, president Procter & Gamble Western Europe: -Uit gesprekken met verschillende externe organisaties kwam naar voren dat er meer behoefte was aan openheid en transparantie over wat we precies doen bij P&G en hoe we het doen. Het leek dan ook logisch al onze informatie op een enkele plaats samen te brengen: het World Wide Web. -Science in the box’ is een concrete stap in een vernieuwde communicatiestrategie van P&G omtrent onze wetenschappelijke gegevens en inzichten, onze kennis en onze aanpak inzake milieumaatregelen. Graag willen we deze delen met een breed publiek.

Via de website willen we uitleggen dat al onze producten wetenschappelijk gefundeerd zijn, dat ze veilig zijn voor mens en milieu en dat P&G in al zijn bedrijfsfacetten bijzondere aandacht schenkt aan duurzame ontwikkeling.”

De website is onderverdeeld in -niveaus’, waarbij steeds dieper op een specifiek onderwerp wordt ingegaan zodat hij interessante en relevante informatie bevat voor een verscheidenheid aan doelgroepen zoals regelgevers, consumentenorganisaties, milieudeskundigen, lobbyisten, wetenschappers, universiteiten, scholen, consumentenorganisaties en consumenten maar ook de media. Bijvoorbeeld, wetenschappers en milieugroeperingen hebben gemakkelijk toegang tot P&G’s wetenschappelijke publicaties, tot de methodieken die P&G hanteert om veiligheid te beoordelen voor mens en milieu, tot veiligheidsdata van producten en chemicaliën en nog veel meer.

De inhoud van de website zal voortdurend worden bijgewerkt, alle vernieuwingen zullen de nodige aandacht krijgen, en er zal rekening worden gehouden met nieuwe behoeften en wensen van externe organisaties en de opmerkingen van consumenten. www.scienceinthebox.com is vanaf nu te bezoeken op het World Wide Web. P&G heeft ook een speciale plek ingebouwd waar je feedback kan geven als bezoeker: zo worden geen cruciale vragen over het hoofd gezien.
Omdat de informatie beschikbaar is voor een brede waaier aan doelgroepen in Europa, is deze handige site enkel in het Engels.