Kiwa creëert wereldwijd vertrouwen in de producten, diensten, processen, (management)systemen en medewerkers van onze klanten. Dit realiseren wij door onafhankelijke services te bieden op gebied van testen, inspectie en certificering (TIC). Dat doen we in uiteenlopende marktsegmenten, variërend van bouw en energievoorziening tot drinkwater, gezondheidszorg en food, feed & farming. Kiwa’s kernactiviteiten worden ondersteund en versterkt door (strikt gescheiden) trainingen, consultancy en dataservices.
Kiwa’s duurzaamheidsbeleid
De vraag naar grondstoffen neemt wereldwijd toe. Ondertussen worden diezelfde grondstoffen steeds schaarser. Dit vraagt om een transitie naar een manier van werken en leven zonder onze natuurlijke hulpbronnen uit te putten, de leefomgeving te vervuilen en ecosystemen aan te tasten. Het einddoel: een circulaire economie in 2050.
Kiwa is een bedrijf dat opereert in het hart van de samenleving. Een samenleving die we willen verbeteren en duurzaam ontwikkelen, zowel globaal als lokaal, in het belang van iedereen. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, of MVO, behoort tot de kern van Kiwa. Onze kwaliteitsverklaringen, testen en inspecties maken de wereld een beetje veiliger, duurzamer en van betere kwaliteit. Tegelijkertijd ontwikkelen we onszelf en ons bedrijf duurzaam over landsgrenzen heen.
Duurzaam ondernemen start bij onszelf. Daarom is onze ambitie onder meer dat we per 2022 onze CO2-voetafdruk per medewerker met 20% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2017), ons energieverbruik voor gebouwen en mobiliteit per jaar met 1% verminderen, groene stroom afnemen in vier landen meer dan in 2017, 75% van de auto’s in onze leasevloot beschikken over energielabel A of B, en minstens 5% minder zakenreizen maken. Zo blijft MVO alle Kiwa-bedrijven wereldwijd verbinden.