Duurzaamheid is een ongoing topic: we willen de wereld beter achterlaten dan dat we haar vonden. Toch blijkt dit in de praktijk niet altijd even makkelijk te zijn. Uit onderzoek blijkt namelijk dat Nederlanders zich vaak laten leiden door hun portemonnee: voor meer dan een kwart van de Nederlandse consumenten wint een lagere prijs het van duurzaamheid. Palmolive wil het consumenten daarom makkelijker maken om een duurzamere optie te kiezen en herformuleert de oplossing: een duurzaam body wash-assortiment dat óók betaalbaar is.
De natuur binnen handbereik brengen
Als het gaat om winkelen, lijken Nederlanders zich minder bezig te houden met duurzaamheid in vergelijking met het wereldwijde gemiddelde. Uit onderzoek van Factsnapp Nederland blijkt dat 69% van de ondervraagden duurzame personal care producten willen kopen. Slechts 31% van hen doet dit ook daadwerkelijk. Palmolive wil hier verandering in brengen en consumenten helpen de natuur binnen handbereik te brengen. Om deze reden herlanceert het merk dit body wash-assortiment, met een herformulatie op zowel het gebied van ingrediënten als de verpakking. De nieuwe formule is voor 95% biologisch afbreekbaar en wordt gemaakt van zorgvuldig geselecteerde ingrediënten die voor 95% van natuurlijke oorsprong zijn. Het body wash-assortiment komt nu in flessen die zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic en recyclebaar zijn. Het assortiment bevat geen microplastics en is dermatologisch getest om de natuurlijke balans van de huid te respecteren.
Maja Kajbic, Palmolive Brand Director, Europe Personal Care bij Colgate-Palmolive: “Palmolive wordt altijd geïnspireerd door de natuur. Daarom zijn we blij dat we met deze nieuwe formule om nog vriendelijker te zijn voor de wereld om ons heen, terwijl we nog steeds onze herkenbare en heerlijk ruikende producten maken. We komen nog steeds onze belofte na om te voorzien in een scala aan huidverzorging-behoeften, maar ondernemen ook nieuwe stappen om het milieu te beschermen en consumenten meer met de natuur te verbinden.”
Minder plastic, minder afval
Rond 2025 zal het hele productassortiment van Palmolive in recyclebare, herbruikbare of composteerbare verpakkingen verkrijgbaar zijn als onderdeel van de Colgate-Palmolive Sustainability & Social Impact Strategy. Palmolive behaalde onlangs de TRUE Zero Waste Gold-certificering in zijn Anzio-fabriek, wat betekent dat minder dan 10% van het afval van de fabriek naar de vuilstort gaat.