Begin april kwamen Casper van Ommen en Servan Schuurman van de Stichting “Water is our World” op bezoek bij Imbema. Doel: het overdragen van waterleidingmaterialen, maar liefst 204 afsluiters, die een tweede leven krijgen in ontwikkelingslanden. Watermanagement wereldwijd De Stichting Water is our World is een niet-gesubsidieerde Nederlandse organisatie die zich richt op het realiseren, herstellen of […]
...
lees meer
Bol.com schrapt in 2019 waar mogelijk de blauwwitte bol.com-doos. Dit jaar nog worden circa 3,5 miljoen artikelen zonder de herkenbare bol.com-doos verstuurd. Is de kartonnen doos noodzakelijk voor de bescherming van het artikel, dan verpakt bol.com het op een zo verantwoord mogelijke manier. Zo introduceert bol.com ook een verzendzak van gerecycled plastic en wordt het gebruik van karton en […]
...
lees meer
Onno Dwars werd tijdens het Green Tie Gala 2019 bekroond tot winnaar van de prestigieuze ABN AMRO Duurzame 50 award. De top 3 werd verder gevormd door Yvette Watson (2) en Andy van den Dobbelsteen (3). Het trio winnaars werd dit jaar op een bijzondere manier bekendgemaakt: door een vertegenwoordiging van de toekomstige generatie (op […]
...
lees meer
Hema zet de komende jaren vol in op duurzaamheid en wil onder meer vegan varianten maken van al zijn bekende producten, zoals de iconische rookworst van het bedrijf. “Duurzaamheid is een belangrijke pijler in de aangepaste strategie van het bedrijf onder de nieuwe eigenaar“, zegt topman Tjeerd Jegen. Tompouce Alle bekende voedselproducten van de Hema […]
...
lees meer
Nederlandse consumenten zeggen in meerderheid bereid te zijn volgens de principes van een circulaire economie te consumeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen en Het Groene Brein, in opdracht van AKB.nl. Aan de online enquête deden iets meer dan driehonderd Nederlanders mee. Ruim driekwart van hen geeft aan dat bijdragen aan een circulaire […]
...
lees meer
New Business Radio start op vrijdag 12 april a.s. met het nieuwe duurzaamheidsprogramma ‘Impact’. In het programma, dat gepresenteerd wordt door Glenn van der Burg, delen ondernemers en duurzaamheidsexperts hun visie en aanpak op business impact. Impact richt zich op managers, ondernemers en professionals die geloven in de positieve impact van organisaties op vraagstukken als […]
...
lees meer
In New York is, aan boord van de driemaster ‘Clipper Stad Amsterdam’, door meer dan 40 jongeren het startsein gegeven voor de SDG World Tour. De SDG World Tour De SDG World Tour is een nieuw initiatief van jongeren voor jongeren. Het doel is het vergroten van het bewustzijn en het versnellen van de progressie […]
...
lees meer
De Bijenkorf stopt per 2020 met de verkoop van producten die zijn gemaakt van exotische huiden en scherpt hiermee zijn dierenwelzijnsbeleid aan. Dit is een volgende stap in het verduurzamen van het assortiment dat het warenhuis verkoopt. De Bijenkorf is al eerder gestopt met de verkoop van bont, angora en mohair. Ninke Gijzel, Directeur Inkoop de […]
...
lees meer
Kiwa heeft het eerste certificaat van de prestatieladder Circulair uitgereikt aan recyclingbedrijf EPS Nederland. EPS Nederland zet met de certificering een belangrijke stap voor een innovatieve en circulaire oplossing voor EPS in samenwerking met Stichting Afvalfonds en Nedvang. EPS Nederland levert zo een actieve bijdrage aan de transitie naar een circulaire economie. De beoordelingsrichtlijn Prestatieladder […]
...
lees meer
Bird Brewery maakt de afgelopen jaren impact met hun bieren en gaat dat nu ook doen door hun omgang met de natuur. Door hun snelle groei is de CO2 uitstoot en het waterverbruik flink toegenomen. Ter compensatie gaat de brouwerij samen met partners jaarlijks bomen planten en drinkwater doneren. Als start worden 10.000 bomen geplant […]
...
lees meer
Voedselmerken hebben vanaf heden de mogelijkheid om via Questionmark te communiceren over hun productspecifieke inspanningen op duurzaamheid. Met de publicatie van de eerste resultaten rondt de stichting een pilotprogramma af waaraan een dertiental koplopende producenten deelnemen. Marianne van Keep, duurzaamheidsmanager van Verstegen, is trots op de extra duurzaamheidsinformatie die Questionmark de consument biedt: ‘Om ervoor te zorgen […]
...
lees meer
ISS Facility Services meet in samenwerking met marktontwikkelingsbureau Foodstep vanaf nu structureel de CO2-uitstoot van de producten die worden verkocht op al haar ruim 100 cateringlocaties. ISS is daarmee de eerste cateraar die de CO2-uitstoot van Food & Beverage integraal op al haar locaties in kaart brengt. Dit doet zij structureel op alle huidige en […]
...
lees meer