Duurzaamheid is actueler dan ooit. Ook supermarkten hebben duurzaamheid hoog op de agenda staan, de consument stelt steeds meer kritische vragen en het verpakkingsmateriaal ligt onder een vergrootglas. De Nederlandse supermarkten voelen zich verantwoordelijk voor hun klimaatimpact en zetten zich collectief in voor minder én duurzamere verpakkingen. Als gevolg van de actualiteiten, nieuwe wetgeving en […]
...
lees meer
Klimaatadaptatieondernemers – bedrijven die goederen en diensten verkopen waarmee de gevolgen van klimaatverandering worden verzacht – zijn zeer positief over de toekomst. Zo verwachten vier op de tien bedrijven in de komende drie jaar meer dan 20 procent omzetgroei per jaar te realiseren. Effecten van de klimaatverandering, zoals overstromingen of juist perioden van extreme droogte, […]
...
lees meer
Om nog beter inzicht te krijgen in de drijfveren en prioriteiten van Nederlandse consumenten wanneer het gaat om duurzaamheid heeft P&G Nederland in mei en juni van dit jaar een onderzoek uitgevoerd onder ruim duizend Nederlandse consumenten. 55% van de Nederlandse consumenten vindt de mogelijkheid om verpakkingen te recyclen het meest belangrijk aan een verpakking […]
...
lees meer
Forbo Flooring lanceert deze maand maar liefst twee nieuwe Tessera collecties, te weten Tessera Nexus en Tessera Chroma. De nieuwe duurzame collecties die voor 60 procent bestaan uit gerecycled materiaal combineren sprekende kleuren en trendy dessins, maar zijn toch goed betaalbaar. Tessera Nexus speelt met haar verfijnde grafische patronen in op verbinding en contact. Tessera […]
...
lees meer
Het is tegenwoordig niet meer alleen de prijs die telt voor de consument als het gaat om het maken van een keuze voor een product of dienst van een bepaald bedrijf. Anno 2019 wegen meer zaken mee. Bijvoorbeeld duurzaam ondernemen, ook wel maatschappelijk verantwoord ondernemen genoemd. Steeds meer mensen willen alleen zakendoen met bedrijven die […]
...
lees meer
Tijdens de eerste van een nieuwe reeks workshops door Clean&Unique zal de online Marketplace tool voor designers en modemerken worden gelanceerd. De nieuwe visie en focus in het verduurzamen van de mode-industrie is transparantie. Daarom is de site van Clean & Unique begin dit jaar compleet vernieuwd en is de focus op versnelling van duurzaamheid […]
...
lees meer
De consument vindt Tony’s Chocolonely, Ekoplaza en de Vegetarische Slager de meest duurzame voedingsmerken. De verkiezing van het Future of Food Brand 2019 is onderdeel van het Future of Food onderzoek dat tweemaal per jaar wordt uitgevoerd. Het is het eerste grootschalige onderzoek dat inzicht biedt in de consument in de voedseltransitie. In totaal 1.500 […]
...
lees meer
Too Good To Go en Erwin Binneveld van Spar University hebben afgelopen week tijdens het FSIN Food500 Congres een ABN AMRO Future Food Award gewonnen. Binneveld sleepte de prijs in de wacht dankzij zijn jarenlange inspanningen om de voedselketen te verduurzamen door intensief samen te werken met producenten. De startup Too Good To Go viel in […]
...
lees meer
In haar nieuwe boek Ben jij al activist?, dat afgelopen vrijdag werd gepresenteerd met een avond in Pakhuis de Zwijger, roept An Kramer organisaties op om het roer om te gooien en actuele maatschappelijke vraagstukken in hun business centraal te zetten. In de betekeniseconomie staat winst niet meer voorop, maar gaat het om maatschappelijke impact. Dat begint klein. […]
...
lees meer
Ieder jaar verspilt de horeca jaarlijks rond de 55.000 ton aan voedsel. Terwijl steeds meer ondernemers duurzame maatregelen nemen, zoals de aanschaf van energiezuinige horeca apparatuur, blijft voedselverspilling een onderbelicht thema. Het terugdringen van voedselverspilling levert niet alleen een positieve bijdrage aan het milieu, het levert ook financieel voordeel op. Tijd voor een aantal handige […]
...
lees meer
In een open brief, gepubliceerd op 29 juni 2019, roept KLM alle belanghebbenden in de luchtvaart op om de krachten te bundelen in de ontwikkeling van duurzame oplossingen voor de sector. Onder de noemer ‘Fly Responsibly‘ nodigt KLM luchtvaartmaatschappijen, partners, klanten en medewerkers uit gebruik te maken van de bestaande duurzaamheidsinitiatieven en -middelen van KLM […]
...
lees meer
Nederland stoot in 2030 de helft minder broeikasgassen uit ten opzichte van 1990. De maatregelen die Nederland neemt om de CO2-uitstoot te halveren, staan in het Klimaatakkoord dat minister Wiebes van Economische Zaken en Klimaat vandaag namens het kabinet aan de Tweede Kamer heeft gezonden. Uitgangspunt van het Klimaatakkoord is dat de stap naar minder […]
...
lees meer