Bel Groep en WWF France verlengen de samenwerking

Sinds 2012 werken Bel en WWF France samen om de ecologische voetafdruk van de melkveehouderij te verkleinen en de inzet van verantwoorde landbouwpraktijken te ondersteunen, met name met de publicatie van het Global Sustainable Upstream Dairy Charter in 2018. Afgelopen week hebben de Bel Groep en WWF France bekendgemaakt dat ze hun samenwerking met drie […] ... lees meer

Onderzoek: Supermarkten promoten vooral ongezond voedsel

Slechts 1 op de 5 aanbiedingen van supermarkten is gericht op het promoten van producten uit de Schijf van Vijf. De gemiddelde supermarktfolder verleidt mensen dus tot het kopen van producten die het Voedingscentrum als minder of ongezond beschouwt. Dat blijkt uit onderzoek van Questionmark. In samenwerking met de Transitiecoalitie Voedsel wil Questionmark met een […] ... lees meer

Nederlandse sociale ondernemer leidt 10 miljoen vrouwen op in India en Afrika

Een koffer met kleding zette zijn leven jaren geleden op de kop. Een last minute vakantie naar Gambia veranderde de Driebergse ondernemer Dave Jongeneelen van een carrièregerichte consultant in een ondernemer met een missie. ‘Ik gaf ergens in de binnenlanden de kleding aan een paar vrouwen en kinderen, raakte in gesprek én onder de indruk […] ... lees meer

Heijmans streeft naar verpakkingsmateriaal dat 100% herbruikbaar en recyclebaar is

Heijmans weert vanaf volgend jaar zoveel mogelijk verpakkingen en accepteert vanaf 2021 alleen nog verpakkingsmateriaal dat 100% herbruikbaar en recyclebaar is. Het gaat om alle verpakkingen die het bedrijf binnenkomen, zowel op bouwprojecten als in de eigen bedrijfsvoering. Heijmans is het eerste bouwbedrijf dat op deze manier met verpakkingen omgaat en wil daarmee een nieuwe […] ... lees meer

Promotiemateriaal en duurzaamheid: Dit zijn de nieuwste trends

Bedrijven nemen steeds vaker termen als duurzaam ondernemen, maatschappelijk verantwoord ondernemen en milieuvriendelijk in de mond om hun klanten te laten zien hoe goed ze wel niet bezig zijn. Het is een manier van communiceren die de laatste jaren zeer populair is geworden. Het is begrijpelijk, aangezien dit in de maatschappij ook steeds meer een […] ... lees meer

Field to Market and SAI Platform Announce First Use of Joint Equivalency Module by Leading Food Companies Barry Callebaut and Unilever

Field to Market: The Alliance for Sustainable Agriculture and SAI Platform announced the first use of their joint Equivalency Module by leading food companies—Barry Callebaut and Unilever. By piloting the Field to Market/SAI Platform Equivalency Module with U.S. farmers, these companies now benefit from streamlined sustainability assessment. This provides greater efficiency in measuring and assessing […] ... lees meer

Katja Ravina wint Heineken Circular Clothing Challenge

Vandaag was het Fashion Friday tijdens WeMakeThe.City 2019, hét event waar een week lang de hele Metropoolregio Amsterdam in het teken van innovatie, leefbaarheid en duurzaamheid staat. Heineken, een van de leadpartners van het event, heeft de ambitie uitgesproken om 100% circulair te worden. Een belangrijk onderdeel van de merkbeleving van Heineken is het visualiseren […] ... lees meer

Drentea nieuwe circulaire inrichter van de Gemeente Groningen

Drentea Office Furniture is door de gemeente Groningen gekozen als de nieuwe circulaire inrichter voor alle gemeentelijke panden. Samen met partner Interoffice zal gewerkt gaan worden aan twee grote wensen van de gemeente: het verlengen van de levensduur van het huidige (kantoor)meubilair en het inrichten met nieuw circulair meubilair. De samenwerking loopt tot ten minste […] ... lees meer

Werkkledingbedrijf HAVEP betaalt leefbaar loon in Noord-Macedonië

Een minimumloon dat niet genoeg is om comfortabel van te leven en slechte arbeidsomstandigheden, ook in Oost-Europa is dit in de textielindustrie nog steeds gangbaar. HAVEP zet een belangrijke en natuurlijke stap door hier een positief verschil in te maken. De textielproducent uit Goirle betaalt vanaf dit jaar leefbaar loon aan de medewerkers in het […] ... lees meer

SER onderschrijft kabinetsambities om te werken naar een CO2-arme en circulaire economie

De SER onderschrijft ten volle de kabinetsambities om te werken naar een CO2-arme en circulaire economie. Voor de SER is het heel belangrijk dat dit gebeurt, tegen de achtergrond van het versterken van het arbeidsmarktbeleid. Dit vereist dat de Nederlandse industrie de komende jaren versneld innoveert, inspeelt op de toekomstkansen en de kans krijgt zich […] ... lees meer