Sunweb Group maakt volledige aanbod pakketreizen CO2-neutraal

Vanaf gisteren zijn alle pakketreizen van Sunweb Group dankzij CO2-compensatie volledig CO2-neutraal. In tegenstelling tot veel andere reisorganisaties betaalt de reiziger geen extra kosten, de reisorganisatie neemt standaard de kosten van de CO2-compensatie op zich voor de vlucht, busreis, transfer en accommodatie. Ook blijft de prijs van de pakketreizen onveranderd. Hiermee neemt Sunweb Group zelf […] ... lees meer

Bol.com lanceert ‘de duurzame winkel’

Consumenten die op zoek zijn naar duurzame artikelen kunnen vanaf vandaag bij bol.com terecht in een speciale online winkel. Hierin is het breedste verantwoorde assortiment van Nederland en België bijeengebracht. Alle 6.500 artikelen zijn gelabeld met onafhankelijke duurzaamheidskeurmerken, refurbished[1] of gemaakt door sociale ondernemers, en staan op één pagina die direct vanaf de bol.com-homepage te bereiken is. De onafhankelijke […] ... lees meer

GroenLinks: “Maak duurzaamheid verplicht criterium bij aanbestedingen”

Duurzaamheid moet een verplicht criterium worden bij aanbestedingen. Dit stelt GroenLinks vandaag in het debat over de begroting Binnenlandse Zaken. De aanbestedingswet geeft overheden op dit moment te veel vrijheid bij het invullen van duurzaamheid en het begrip ‘maatschappelijke waarde’. Uit onderzoek blijkt dat bij aanbestedingen nog amper rekening wordt gehouden met duurzaamheid. Daarom moet […] ... lees meer

Oatly is terug in Nederland met nieuwe Nonsense

Deze week lanceert Oatly een nieuwe spraakmakende campagne in Nederland in de hoop mensen te vermaken, verwarren of op zijn minst te interesseren om na te denken over een levensstijl zonder melk. De grotendeels OOH en digitale campagne van het duurzame Zweedse haverdrinkmerk wordt dit najaar niet alleen in Amsterdam en Rotterdam uitgerold, maar voor […] ... lees meer

Magic Box effectief instrument tegen voedselverspilling

Met de app Too Good To Go kunnen consumenten bij winkeliers een Magic Box kopen met voedingsmiddelen die anders weggegooid zouden worden. Wageningen University & Research heeft aangetoond dat de kopers ongeveer 90% van de inhoud daadwerkelijk consumeren. Daarmee is aangetoond dat Too Good To Go een effectief concept is om voedselverspilling te verminderen. Brood, […] ... lees meer

Verduurzaming kantoren komt niet op gang

Hoewel vanaf 2023 alle kantoorgebouwen minimaal energielabel C moeten hebben, voldoet meer dan de helft ervan niet aan deze eis. Het grootste deel van de vastgoedeigenaren vindt het duurzamer maken van hun gebouwen belangrijk, alleen zijn er nog teveel obstakels om echt werk te maken van verduurzaming. Dit blijkt uit het duurzaamheidsrapport van vastgoedadviseur Colliers […] ... lees meer

Nevi en Nationaal Duurzaamheid Instituut (NDI) starten Public Sustainability Program in Nederland

Duurzaam zijn, dat willen we allemaal. Maar hoe vind je je weg als overheidsinstantie door de talloze certificeringen en keurmerken? Wat zijn die keurmerken eigenlijk waard? Hoe weet je of een handelspartner echt verantwoord bezig is? En… hoe duurzaam is je eigen publieke organisatie eigenlijk? Nevi, de grootste inkoop vereniging van Nederland en het Nationaal […] ... lees meer

Nederlandse consumenten en schilders zijn het minst begaan met duurzaamheid

In veel landen wint duurzaamheid ook aan belang in de verfmarkt, een markt die inherent verbonden is met chemicaliën. Daarom heeft USP Marketing Consultancy deze duurzaamheidstrend in de gaten gehouden voor de Painter Insight Monitor. De resultaten van de Painter Insight Monitor 2019, waarvoor professionele schilders uit acht Europese landen werden geïnterviewd, laten zien dat […] ... lees meer

Plantaardige pionier lanceert alternatief voor Griekse yoghurt op basis van van kokos en amandel

In de maand waarin Abbot Kinney’s haar vijfjarig bestaan viert, lanceert de plantaardige pionier een alternatief voor Griekse yoghurt: Coco Greek Style. Hiermee gaan ze terug naar de plek waar alles 500 jaar voor Christus begon; Griekenland. Veganisten en vegetariërs komen al eeuwenlang voor, maar volgens geruchten werd veganisme voor het eerst bekend toen de […] ... lees meer

Miljoenen Nederlanders aangespoord om eens vaker een dag vegetarisch te eten

De komende dagen ontvangen bijna 3 miljoen Nederlanders de ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro en het receptenboekje ‘De Vega Favorieten van Nederland’. Met de cadeaukaart kunnen bij Albert Heijn diverse vegetarische alternatieven voor vlees worden gekocht. De ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-campagne is een initiatief van de Nationale Postcode Loterij in samenwerking […] ... lees meer