BT, Danone, Microsoft and Sony named among global leaders on corporate climate action in CDP A List

Major global brands including BT Group, Danone, Microsoft and Sony have been named among 179 companies on a prestigious ‘A List’ for their leadership on corporate transparency and action on climate change, released today by global non-profit CDP. The Dutch companies on this list are: ING, KPN, Philips, Royal BAM Group, Signify and Unilever. Designed […] ... lees meer

European Commission launches the 2020 European Social Innovation Competition with €150,000 for three innovations in sustainable fashion

The European Commission is today announcing the launch of the 2020 edition of the European Social Innovation Competition. Under the theme Reimagine Fashion: Changing behaviours for sustainable fashion, this year’s competition is looking for early stage projects that will change the ways we produce, buy, use and recycle fashion and encourage a more sustainable change in […] ... lees meer

World Benchmarking Alliance names the most influential 2000 companies for a sustainable future

The World Benchmarking Alliance (WBA) has today revealed the SDG2000, a list of the companies that have the most influence over our ability to move to a more sustainable future. The list – comprised of companies which collectively make up half of the entire global economy and are responsible for $43trillion in revenue – is […] ... lees meer

Coalitie datacenterketen regio Amsterdam wil 40 procent energie besparen

Een coalitie van bedrijven uit de Amsterdamse datacenterketen gaat samen met overheden aan de slag in het datacenter-energiebesparingsinitiatief ‘LEAP’. Verwachting is dat het energieverbruik in datacenters hiermee tot 40 procent kan worden teruggebracht in de komende drie jaar. Met het initiatief trekken overheid, bedrijven en kennisinstellingen samen op om in een hoger tempo een duurzame […] ... lees meer

WWF Ranking: Ferrero’s palmolie is de meest duurzame in de industrie

In de recente Palmolie Scorecard van het Wereld Natuurfonds (WWF), die wereldwijd opererende bedrijven beoordeelt op verduurzaming van palmolie, staat Ferrero als nummer 1 van de 173 onderzochte bedrijven. Met een score van 21,5 op 22 is Ferrero leidend in duurzame palmolie onder grote wereldwijde retailers, producenten van consumptiegoederen en foodservicebedrijven. Ferrero krijgt vooral erkenning voor haar […] ... lees meer

AkzoNobel wijst schilders de weg met een duurzaamheidskompas

Professionele schilders kunnen nu in een oogwenk zien welke duurzame voordelen de producten en services van AkzoNobels verfmerk Sikkens bieden dankzij het ‘Sikkens duurzaamheidswiel’. Klanten profiteren hiermee ook direct van deze nieuwe duurzaamheidsaanpak. Het Sikkens duurzaamheidswiel, met zes verschillende thema’s, helpt de schilder om de juiste keuze te maken als het gaat om onder andere […] ... lees meer

Most brands fail to fully support sustainable palm oil adding to destruction of nature, WWF Scorecard shows

On the eve of the World Economic Forum’s annual meeting in Davos, as companies prepare to gather to set the agenda for a more sustainable world, WWF’s palm oil scorecard reveals that they are falling short when it comes to supporting sustainable palm oil production and tackling tropical deforestation. No company has attained the top […] ... lees meer

Mastercard en partners lanceren Priceless Planet Coalition om klimaatverandering tegen te gaan

Vandaag heeft Mastercard de lancering van de Priceless Planet Coalitie aangekondigd, een platform dat inspanningen voor duurzaam ondernemen samenbrengt en impactvolle investeringen doet ter bescherming van het milieu. Samen met partners die ook toegewijd zijn om ‘doing well by doing good’ na te streven, pleit de Priceless Planet Coalitie ervoor om in vijf jaar tijd […] ... lees meer

Delhaize lanceert CO2 neutrale banaan

In het kader van haar missie om tegen eind 2021 CO²-neutraal te worden als bedrijf biedt Delhaize vanaf vandaag Be-climate bananen aan die 100% CO²-neutraal is. Dankzij reducerende en compenserende maatregelen vanaf het planten over het transport tot het product in de winkel aankomt; zorgt dit ervoor dat de CO²-impact van de bananen 100% gecompenseerd […] ... lees meer

Nestlé speelt in op veggiegroei: Garden Gourmet Incredible Sausage is in heel Europa te koop

Goed nieuws voor barbecue liefhebbers die hebben besloten vlees te minderen of helemaal geen vlees eten: vanaf maart 2020 kunnen ze in Nederland voor het eerst veganistische worsten op de grill leggen die niet van vlees te onderscheiden zijn. De plantaardige Garden Gourmet Incredible Sausage ligt vanaf maart in de winkels. Het bijzondere: de veganistische […] ... lees meer