Duurzaamheid is in 2024 niet meer weg te denken op kantoor. Waar het eerst nog ‘gek’ was om je als bedrijf te richten op duurzaam, is het nu eerder uitzondering dan regel om het niet te doen. Vooral in de bedrijfskantine zie je al een aantal jaar een flinke verandering doorschemeren. Het type eten, de […]
...
lees meer
GKN Aerospace heeft H2FlyGHT gelanceerd, een revolutionair project van £44 miljoen. Dit samenwerkingsinitiatief zal een 2-megawatt (MW) cryogeen waterstof-elektrisch voortstuwingssysteem ontwikkelen, dat een nieuwe standaard zal zetten voor de toekomstige generatie van grotere duurzame vliegtuigen. H2FlyGHT bouwt voort op de successen van het H2GEAR project en introduceert baanbrekende oplossingen voor thermisch beheer om de efficiëntie […]
...
lees meer
Ondernemers hebben op verschillende manieren de mogelijkheid om bij te dragen aan een duurzamere, schonere wereld. Denk aan het reduceren van interne reststromen, de investering in zonnepanelen op het dak van hun magazijn of werkplaats, een elektrificatie van het eigen wagenpark, enzovoorts. Een andere optie: het verkleinen van het kantoor. In de huidige tijd werken […]
...
lees meer
BREYTNER, GP Groot en Verhelst Transport zijn de drie kanshebbers voor de TVM Award Duurzaamheid. Stemmen kan tot en met 15 september. De uitslag wordt bepaald door het aantal publieksstemmen en de scores die een onafhankelijke jury toekent. BREYTNER BREYTNER transformeert de transportsector met zijn toewijding aan zero emissie voertuigen en duurzame logistieke diensten. Als […]
...
lees meer
Remote werken: je hoort het de laatste tijd steeds vaker. Remote werken is bovendien een vorm van duurzaam werken. Wat heb je eigenlijk nodig als je remote wil gaan werken? Hieronder lees je meer. Wat is remote werken? Als je remote werkt, kun je van welke locatie dan ook werken. Je hoeft niet per se […]
...
lees meer
Met de lancering van Rotterdam Urban Winery’s eerste circulaire wijnen heeft het merk deze week een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie. De feestelijke lancering […]
...
lees meer
Kruidvat introduceert komende week een gloednieuwe campagne: “Een stapje duurzamer, doe er je voordeel mee”. Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes maken bij elkaar opgeteld een groot verschil. In deze nieuwe campagne legt Kruidvat de focus op producten die consumenten helpen hun huishouden stap voor stap verder te […]
...
lees meer
Vandaag hebben Lidl en Kipster officieel de derde Kipsterstal geopend en is tevens uitgesproken om het aantal stallen uit te breiden naar tien. Ook lanceerde Lidl hier een nieuw product: het Kipster-brood. De akkers waar het graan groeit worden bemest met Kipster kippenmest. Hiermee is de Kipster kringloop gesloten. Opening Kipster Barneveld Vandaag opent Kipster […]
...
lees meer
Na een succesvolle editie in Nieuwegein in 2023, organiseren non-profitorganisatie Solidaridad en klimorganisatie Mountain Network op 2 november voor het eerst een klimmarathon tegen klimaatarmoede in Amsterdam. Deelnemers van de marathon krijgen de unieke kans om 12 uur lang te klimmen en daarmee geld op te halen voor kleine koffie-, thee-, cacao- en katoenboeren die […]
...
lees meer
Naturalis Biodiversity Center gaat samenwerken met de in Engeland gevestigde specialisten op het gebied van koolstofverwijdering: Treeconomy en Nattergal. Deze unieke samenwerking richt zich voor het eerst op het compenseren van CO2-uitstoot door te investeren in een rewilding project in Engeland. De samenwerking Naturalis heeft Treeconomy, specialist in carbon removal, ingeschakeld om de koolstofemissies van […]
...
lees meer
Mars en FrieslandCampina zijn een nieuwe samenwerking aangegaan die zich richt op een versnelde reductie van de uitstoot van broeikasgassen die vrijkomen bij de zuivelproductie voor Mars. De samenwerking tussen FrieslandCampina en Mars draagt direct bij aan extra beloningen voor leden-melkveebedrijven voor hun duurzaamheidsinspanningen, met als doel een broeikasgasreductie van 33 procent in 2025 en […]
...
lees meer
Fossielvrij NL, Reclame Fossielvrij en ClientEarth hebben naar 71 luchtvaartmaatschappijen een juridische brief gestuurd met de waarschuwing dat luchtvaartmaatschappijen geen reclame moeten maken met veelgebruikte claims als ‘Sustainable Aviation Fuel’, ‘duurzame vliegtuigbrandstoffen’, ‘CO2-compensatie’ en ‘net zero in 2050′, omdat deze waarschijnlijk onwettig zijn. In maart dit jaar oordeelde de rechtbank Amsterdam dat reclame van KLM met […]
...
lees meer