Circulair textielbedrijf en lifestyle merk Loop.a life heeft de uitdaging opgepakt om uit de grote berg oude kleding in Nederland nieuw 100% natuurlijk garen te maken. Hiermee helpt Loop.a Life de mode-industrie om circulair te worden. Na de wollen- en denimgarens die de afgelopen jaren zijn ontwikkeld, lanceert Loop.a Life nu een circulaire capsule collectie […]
...
lees meer
In 2019 stond de economie in Nederland er sterk voor. Ook op andere terreinen ging het goed. De toch al grote tevredenheid met het leven nam verder toe, evenals het percentage hoogopgeleiden. Op een aantal terreinen staat de welvaart onder druk. Het tijdverlies door files is toegenomen en mensen hebben minder contact met familie, vrienden […]
...
lees meer
Het coronavirus raakt Nederland hard. De maatschappij is tijdelijk heel anders ingericht en we hebben een aanzienlijk deel van de economische activiteit op pauze moeten zetten om de volksgezondheid te waarborgen. Nu de situatie steeds meer beheersbaar lijkt te worden, begint de focus langzaam te verbreden van acute gezondheidsmaatregelen naar de blik op de economische […]
...
lees meer
De Rijksoverheid en verschillende maatschappelijke sectoren hebben de vierde SDG-voortgangsrapportage ‘Nederland Ontwikkelt Duurzaam’ samengesteld die vandaag, op Verantwoordingsdag, naar de Tweede Kamer is gestuurd. Steeds meer bedrijven gaan bewust met de Sustainable Development Goals (SDG’s) aan de slag, zo blijkt uit diverse studies. Met nog tien jaar te gaan, groeit echter ook het besef dat […]
...
lees meer
De Jonge Klimaatbeweging roept minister Wiebes op om duurzaamheidsvoorwaarden te verbinden aan het nieuwe economische steunpakket. ‘De diepe zakken met 90 miljard euro waar minister Hoekstra zo zelfverzekerd over spreekt, zijn onder andere de zakken van de jonge generatie. Daarom is het belangrijk dat een investering in de 1.5-metersamenleving ook een investering is in een […]
...
lees meer
Nederland moet harde eisen stellen aan de corona-steunpakketten voor bedrijven voor duurzaamheid, klimaatbeleid en het stoppen van belastingontwijking. Scherpe voorwaarden zijn noodzakelijk zodat met de miljarden aan belastinggeld niet alleen banen in Nederland behouden blijven, maar dat deze ook een stevige bijdrage leveren aan de aanpak van belastingontwijking, de bescherming van mensenrechten, het tegenaan van […]
...
lees meer
Environmental non-profit CDP today announced a significant 24% jump in the number of companies asking their suppliers to report environmental data this year. Blue chip corporations like Nike, Airbus, Sainsbury’s and Ørsted, as well as public sector organizations including the New York Metropolitan Transport Authority (NY MTA) are among the 30 large purchasing organizations from around the world that have started working with CDP […]
...
lees meer
Het Nederlandse bedrijf New Horizon lanceert vandaag de vernieuwde versie van het door haar onlangs verworven platform oogstkaart.nl. Door de samenvoeging is het platform direct de grootste informatiebron voor hergebruik van bouwmaterialen in Nederland. Het platform staat vanaf vandaag open voor iedereen die gebruikte materialen wil aanbieden of toepassen. In bestaande gebouwen is een grote hoeveelheid […]
...
lees meer
Duurzaamheid is een belangrijk thema voor Kennemer Wonen. Onlangs is de externe audit gevoerd voor het certificeren voor de CO2-prestatieladder. Met als positief resultaat dat Kennemer Wonen de eerste woningcorporatie in Nederland is die zich met succes heeft laat certificeren! De CO2-prestatieladder is hét duurzaamheidsinstrument van Nederland dat organisaties helpt bij het reduceren van CO2 […]
...
lees meer
FrieslandCampina introduceert als eerste zuivelonderneming in de wereld een maatwerk duurzaamheidstool voor zijn Nederlandse leden-melkveehouders die hen ondersteunt bij de continue verduurzaming van hun bedrijven. De tool, een simulatieprogramma, maakt het mogelijk om duurzaamheidseffecten voor het eigen bedrijf te voorspellen door de integrale impact van de duurzaamheidsmaatregelen vooraf uit te rekenen. Daarbij kun je denken […]
...
lees meer
De winnaar van de Sustainable Brand Index (SBI) Initiatief van het Jaar Verkiezing is Nestlé Nederland’s Chocoproef, een innovatief project waarin Nestlé haar kwetsbaarheid laat zien in de vorm van een verdiepend journalistiek experiment in de cacao sector. Dit werd bekendgemaakt door Harm Edens en Ruud Koornstra, tijdens de jaarlijkse bekendmaking van de Nederlandse editie […]
...
lees meer
Vanuit Frankrijk is er een voorstel gekomen voor de oprichting van een technische commissie voor maatschappelijke verantwoordelijkheid. Wereldwijd worden belanghebbenden gevraagd of zij meerwaarde zien in de oprichting hiervan. NEN consulteert hiervoor belanghebbenden in Nederland. De technische commissie (TC) wil een wereldwijde taal ontwikkelen op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Gedacht wordt aan een herziening […]
...
lees meer