De impact van de Covid-19 pandemie laat zien dat het tijd is voor echte verandering. Tijd voor een veerkrachtige samenleving waarin iedereen toegang heeft tot gezondheidszorg, voedsel en een basisinkomen. Een samenleving waarin de zorg voor onze planeet en al haar bewoners voorop staat. Deze oproep doen Solidaridad en Fairtrade Nederland waarbij zij worden ondersteund […]
...
lees meer
Maar liefst 71 procent van de Nederlanders wil de schonere lucht en positieve milieueffecten die zijn ontstaan nadat delen van de economie zijn stilgelegd door het coronavirus, behouden. Bijna de helft is zelfs bereid hiervoor het eigen reisgedrag blijvend aan te passen. Dat blijkt uit onderzoek dat Ipsos in opdracht van ABN AMRO heeft verricht […]
...
lees meer
Het PBL heeft in het rapport Kansrijk landbouw- en voedselbeleid op basis van het politieke en maatschappelijke debat een breed spectrum aan mogelijke beleidsmaatregelen geïnventariseerd en geanalyseerd op effectiviteit, uitvoerbaarheid en juridische legitimiteit. Uiteindelijk zijn 27 beleidsmaatregelen gericht op de kernthema’s gezond en duurzaam voedsel, het sluiten van kringlopen, de balans tussen landbouw en natuur […]
...
lees meer
Al meer dan 20 jaar is ARMOR producent van de private label cartridges van Quantore. Met dit eigen merk biedt Quantore, naast de originele cartridges, een goedkoper en duurzamer alternatief. De samenwerking van beide organisaties is onlangs uitgebreid met een derde partij: EMSTAR NEDERLAND. Verkenning leidde tot partnerschap ARMOR is marktleider op het gebied van […]
...
lees meer
Elektroretailer BCC gaat vanaf vandaag (25 mei) op exclusieve basis de innovatieve zonnepanelen van Supersola verkopen. De zonnepanelen zijn voorzien van een stekker die direct in een geaard stopcontact kan worden gestoken en zijn geschikt voor plaatsing op een plat dak. Door het modulaire ontwerp kan iedereen, met en zonder technische kennis, net zo makkelijk […]
...
lees meer
With the restaurants opening up in Europe and elsewhere, fast food chains are also doing their best efforts to give their customers a satisfying and safe experience. Surely protocols will be in order when the restaurants are opening up, but in busy restaurants workers often did not have time to clean the trays they hand […]
...
lees meer
According to new research by Trivium Packaging, nearly three-fourths (74 percent) of consumers are willing to pay more for sustainable packaging. The report, developed in partnership with Boston Consulting Group, surveyed participants for their preferences related to sustainable packaging along with their willingness to pay more for products with environmentally friendly packaging. Key report findings […]
...
lees meer
De Denktank Coronacrisis schetst in zijn advies aan het kabinet ‘contouren van een intelligent herstelbeleid’ hoe herstel van de economie en de werkgelegenheid met veerkracht van de samenleving op een evenwichtige manier gestalte kan krijgen. In het advies staan uitgangspunten voor een intelligent herstelbeleid, die zich richten op herstel van de economie en werkgelegenheid, maar […]
...
lees meer
In de Grass2Grit-fabriek in Broek op Langedijk wordt op dit moment de eerste lading vers gras verwerkt tot grassap dooimiddel. Hillebrand Breuker, projectmanager provincie Noord- Holland: “Het is de eerste keer dat we grote hoeveelheden gras tot strooisap en vezels gaan verwerken.” De verwachting is dat er tussen de 6 en de 10 ton vers […]
...
lees meer
FSC Nederland heeft de nieuwe website ‘Investeer in bos‘ gelanceerd om bedrijven te informeren die willen investeren in bosbescherming of bosherstel. Ook toont de website bosprojecten die je als bedrijf kunt sponsoren. FSC biedt daarvoor verschillende mogelijkheden en ondersteunt bij de promotie. In een tijd van enorme uitdagingen op het gebied van klimaat, biodiversiteit, schoon […]
...
lees meer
Vandaag heeft de Europese Commissie een uitgebreide nieuwe biodiversiteitsstrategie vastgesteld om de natuur terug in ons leven te brengen, alsook een “van boer tot bord”-strategie voor een eerlijk, gezond en milieuvriendelijk voedselsysteem. De twee strategieën versterken elkaar en brengen de natuur, landbouwers, ondernemingen en consumenten samen om gezamenlijk naar een concurrerend duurzame toekomst toe te werken. In overeenstemming met […]
...
lees meer
De twee jonge ondernemers Afke en Hylke gingen op zoek naar een alternatief voor traditionele whey proteïne shakes (gemaakt van afroomsel van koemelk) met als doel voor ogen om de eiwittransitie te versnellen. Ze introduceren CrickMeUp: een krekelshake voor duurzame sportvoeding. De belasting van de bio-industrie op ons milieu is namelijk erg groot. Zo scheidt […]
...
lees meer