Schijvens opnieuw leader bij Fair Wear Foundation

Schijvens is sinds 2010 aangesloten bij Fair Wear Foundation en wordt jaarlijks beoordeeld op haar inspanningen en prestaties met betrekking tot de sociale arbeidsomstandigheden in de kledingfabrieken waar Schijvens mee samenwerkt. Wederom heeft Schijvens haar status als leader brand binnen Fair Wear Foundation behouden. Dit jaar is Schijvens gestegen van 86 punten naar 89 punten […] ... lees meer

TivoliVredenburg introduceert samen met haar belangrijkste horecapartners circulair systeem voor PET-afval

Initiatiefnemer TivoliVredenburg slaat samen met Vrumona en Bierbrouwerij AB InBev de handen ineen om een circulair logistiek systeem voor gebruikte PET- flesjes bij TivoliVredenburg te realiseren. Om vrachtwagenritten voor de PET-stroom van TivoliVredenburg verder te minimaliseren, heeft het bedrijf haar leveranciers aangespoord om intensiever gebruik te maken van elkaars logistieke proces. Dat betekent dat Bierbrouwerij AB InBev […] ... lees meer

Greenpeace: “Supermarkten moeten duurzame telers reële meerprijs betalen”

Supermarkten moeten aan de bak om boeren en telers een reële meerprijs te betalen voor ‘On the way to PlanetProof’ geteelde aardappelen, groenten en fruit (AGF). Onderzoek van Greenpeace toont aan dat telers in de meeste gevallen nu zelf voor de meerkosten opdraaien. De uitkomsten zijn samengevat in het rapport ‘Supermarkten: Zwakste schakel in duurzame […] ... lees meer

Supermarkten maken voortgang met duurzaam verpakken

Verduurzaming van verpakkingen is niet meer weg te denken uit het supermarktbeleid. Sinds de lancering van het CBL-Brancheplan Duurzaam verpakken in 2019 hebben supermarkten grote stappen gezet. Zo is plastic bespaard door het gebruik van rPET in verpakkingen en natuurlijke etiketten op groenten en fruit, zijn verpakkingen dunner gemaakt en gebruiken supermarkten hersluitbare topfolies als […] ... lees meer

Kingfisher establishes four new Responsible Business priorities

Kingfisher plc, the international home improvement company, has launched its four new Responsible Business priorities. Following the announcement of Kingfisher’s new group strategy in June – Powered by Kingfisher – the new Responsible Business plan refocuses Kingfisher’s efforts on the four priority areas where it believes it can use its experience, scale and influence to […] ... lees meer

Fairchar carbon2soil zoekt ondernemingen die kleinschalig CO2 willen opslaan

Het tegelijkertijd verwijderen van CO2 uit de atmosfeer, verbeteren van landbouwgrond door gebruik van de koolstofcomponent (fractie) van de aarde, remineraliseren van bodems, verbeteren van het klimaat met natuurlijke oplossingen, brengen van groene kansen binnen het bereik van boeren op het platteland waaronder vluchtelingen. Fairchar wil een groot aantal lokale carbon2soil centra inrichten voor de […] ... lees meer

Launch of the Fair Cobalt Alliance: Working together to improve conditions in cobalt mines and communities in the Democratic Republic of Congo

Fairphone, Signify, Huayou Cobalt, The Impact Facility, Glencore, the Responsible Cobalt Initiative, Sono Motors and Lifesaver are pleased to announce the launch of the Fair Cobalt Alliance (FCA). In response to poor economic, social and working conditions for many mining communities in the cobalt supply chain, the members of the FCA will be working closely […] ... lees meer

BeFrank biedt nu 100% True Price én 100% biologisch geteelde bananen

Als eerste 100% True Price banaan ter wereld levert BeFrank vanaf 24 augustus ook volledig duurzaam én biologisch geteelde bananen. Alle BeFrank Bananen worden eerlijk en duurzaam geteeld, met veel aandacht voor lokale arbeiders en het milieu. BeFrank Biologische Bananen zijn bovendien geteeld zonder gebruik van onkruidverdelgers, gif en meststoffen. Ze komen uit Ecuador en […] ... lees meer

ASN Bank zoekt duurzame ideeën voor ASN Bank Wereldprijs 2020

Een droom, briljant idee of concreet businessplan? Startende ondernemers, met een duurzaam idee voor een toekomstbestendige wereld, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor dé competitie voor duurzame start-ups in Nederland; de ASN Bank Wereldprijs. ASN Bank geeft hiermee initiatiefnemers de kans hun duurzame idee verder te brengen en verdeelt € 55.000 onder maximaal vier winnaars. […] ... lees meer