PVH Corporation reports sourcing almost 50% of its cotton footprint sustainably

PVH Corp. published today its 2019 annual Corporate Responsibility (CR) Report, continuing its commitment to accountability and transparency. This is PVH’s 12th annual CR report, and the first published since last year’s launch of its ambitious CR strategy, Forward Fashion, which sets a new level of ambition to drive transformational change across PVH, its businesses and the […] ... lees meer

Chemelot ondertekent convenant Operation Clean Sweep

De directie van Chemelot Site Permit B.V. (CSP), houder van de milieuvergunning van het Chemelot terrein, heeft vandaag het Operation Clean Sweep® (OCS) – convenant  ondertekend. Daarmee verbindt het chemisch industrieterrein  zich aan het doel van nul emissie van kunststof korrels, vlokken en poeder naar het milieu. In de visie Chemelot 2025 heeft het chemisch industrieterrein haar ambitie uitgesproken […] ... lees meer

IUCN NL publishes report on biodiversity measurement

Biodiversity footprinting is expected to become a core element of business and government action in the years to come. IUCN NL just published the report: ‘A Compass for Navigating the World of Biodiversity Footprinting Tools’ that guides its readers through the world of biodiversity impact measurement. A key natural resource base Biodiversity is fundamental for […] ... lees meer

11 grote internationale bedrijven bundelen hun krachten om de energietransitie in transport en logistiek te versnellen

Op de Rencontres Économiques d’Aix-en-Provence, een economisch forum waar vele organisaties uit de hele wereld vertegenwoordigd zijn, hebben 11 internationale groepen aangekondigd dat ze gaan samenwerken in een internationale coalitie. Nieuwe leden zijn welkom. De huidige leden zijn AWS, Carrefour Group, CMA CGM Group, Cluster Maritime Français, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, Engie, Faurecia, […] ... lees meer

Nieuwe circulaire materialen ontwikkelen met veilige biobased bouwstenen

Het BBI project CHAMPION- dat in juni 2020 gestart is, gaat een groot aantal nieuwe, veilige biobased materialen ontwikkelen voor circulaire toepassingen. Deze nieuwe bibliotheek van biobased materialen gaat de circulaire ambities van de Europese Unie een flinke stap dichterbij brengen. Het project wordt uitgevoerd als samenwerking tussen Wageningen University & Research en veertien partners […] ... lees meer

GRRR als eerste Creative Digital Agency in de Benelux B Corp gecertificeerd

Creative Digital Agency GRRR heeft een B Corp-certificering binnen gesleept. Het B Corp-certificaat is een onafhankelijk internationaal keurmerk voor bedrijven die, naast winst, mens, milieu en maatschappij centraal stellen. Om het keurmerk te verdienen gaan bedrijven door een streng assessment dat driejaarlijks herhaalt wordt. Als eerste digital agency in de Benelux met dit certificaat wil […] ... lees meer

DSM debuts integrated portfolio of solutions for winning plant-based meat alternatives

Royal DSM unveils its complete portfolio of integrated solutions for creating stand-out plant-based meat alternatives. The range is designed to enhance taste, texture and nutritional value, while also managing sodium content in meat alternative applications such as burgers, sausages and nuggets. Featuring a selection of yeast extracts, process flavors, hydrocolloids and nutritional ingredients, DSM’s full […] ... lees meer

PostNL vervangt benzinescooters door elektrische scooters

PostNL is gestart met de vervanging van alle 1.000 benzinescooters door zo’n 600 professionele elektrische driewielscooters. Deze duurzame 3W e-scooters dragen direct bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van PostNL. Uiteindelijk bespaart PostNL hiermee jaarlijks 657 ton CO2, net zoveel als de directe CO2 uitstoot van 82 huishoudens per jaar. En de postbezorgers die erop rijden, kunnen […] ... lees meer

79% van de consumenten verandert koopgedrag op basis van sociale verantwoordelijkheid, inclusiviteit of milieu-impact

Duurzaamheid staat hoog op de agenda van de consument: 79% van de consumenten verandert van koopgedrag op basis van sociale verantwoordelijkheid, inclusiviteit of de impact op het milieu. Bovendien heeft COVID-19 het bewustzijn van de consument en zijn betrokkenheid bij duurzaam consumeren vergroot: 67% van de consumenten zegt voorzichtiger te zullen zijn met de schaarste […] ... lees meer

Behoud van thuiswerken na corona vraagt nieuwe kijk op werkstructuren

Uit onderzoek van de coalitie Anders Reizen en Royal HaskoningDHV blijkt dat de beste kans op behoud van thuis- en flexibel werken een mix is van de juiste spelregels, faciliteiten, organisatiecultuur en motivatie. Door deze af te stemmen op de verschillende rollen en verantwoordelijkheden in een organisatie, vergroot de kans op succesvolle gedragsverandering. De coalitie […] ... lees meer

ACM biedt meer mogelijkheden voor samenwerking tussen bedrijven om klimaatdoelen te halen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil de mogelijkheden verruimen voor samenwerking tussen concurrerende bedrijven op het gebied van duurzaamheid. Vooral voor het bereiken van klimaatdoelen, zoals vermindering van CO2- uitstoot, krijgen bedrijven meer mogelijkheden om afspraken te maken. Dat kan volgens de ACM als de voordelen voor de gehele samenleving opwegen tegen de nadelen […] ... lees meer