Supermarkten moeten aan de bak om boeren en telers een reële meerprijs te betalen voor ‘On the way to PlanetProof’ geteelde aardappelen, groenten en fruit (AGF). Onderzoek van Greenpeace toont aan dat telers in de meeste gevallen nu zelf voor de meerkosten opdraaien. De uitkomsten zijn samengevat in het rapport ‘Supermarkten: Zwakste schakel in duurzame […]
...
lees meer
Verduurzaming van verpakkingen is niet meer weg te denken uit het supermarktbeleid. Sinds de lancering van het CBL-Brancheplan Duurzaam verpakken in 2019 hebben supermarkten grote stappen gezet. Zo is plastic bespaard door het gebruik van rPET in verpakkingen en natuurlijke etiketten op groenten en fruit, zijn verpakkingen dunner gemaakt en gebruiken supermarkten hersluitbare topfolies als […]
...
lees meer
Kingfisher plc, the international home improvement company, has launched its four new Responsible Business priorities. Following the announcement of Kingfisher’s new group strategy in June – Powered by Kingfisher – the new Responsible Business plan refocuses Kingfisher’s efforts on the four priority areas where it believes it can use its experience, scale and influence to […]
...
lees meer
De coronacrisis is van grote invloed op de wijze waarop bedrijven wereldwijd omgaan met hun werknemers en de maatschappij. Het uitbreken van Covid-19 heeft een groot aantal ondernemingen ertoe aangezet om meer aandacht te besteden aan hun werknemers en de rol die de onderneming in de samenleving zouden moeten vervullen. Dit blijkt uit het wereldwijde […]
...
lees meer
De afgelopen maanden is er flink wat werk verzet rondom de bouw van de A-pier op luchthaven Schiphol. Zo zijn het dak en de glazen façade, ontworpen met duurzaamheid hoog in het vaandel, al een heel eind gevorderd. Speciale duurzame klimaatfaçade Aan de zuid- en oostkant heeft de pier een speciale klimaatfaçade gekregen. Door het […]
...
lees meer
Het tegelijkertijd verwijderen van CO2 uit de atmosfeer, verbeteren van landbouwgrond door gebruik van de koolstofcomponent (fractie) van de aarde, remineraliseren van bodems, verbeteren van het klimaat met natuurlijke oplossingen, brengen van groene kansen binnen het bereik van boeren op het platteland waaronder vluchtelingen. Fairchar wil een groot aantal lokale carbon2soil centra inrichten voor de […]
...
lees meer
Fairphone, Signify, Huayou Cobalt, The Impact Facility, Glencore, the Responsible Cobalt Initiative, Sono Motors and Lifesaver are pleased to announce the launch of the Fair Cobalt Alliance (FCA). In response to poor economic, social and working conditions for many mining communities in the cobalt supply chain, the members of the FCA will be working closely […]
...
lees meer
Als eerste 100% True Price banaan ter wereld levert BeFrank vanaf 24 augustus ook volledig duurzaam én biologisch geteelde bananen. Alle BeFrank Bananen worden eerlijk en duurzaam geteeld, met veel aandacht voor lokale arbeiders en het milieu. BeFrank Biologische Bananen zijn bovendien geteeld zonder gebruik van onkruidverdelgers, gif en meststoffen. Ze komen uit Ecuador en […]
...
lees meer
Een droom, briljant idee of concreet businessplan? Startende ondernemers, met een duurzaam idee voor een toekomstbestendige wereld, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor dé competitie voor duurzame start-ups in Nederland; de ASN Bank Wereldprijs. ASN Bank geeft hiermee initiatiefnemers de kans hun duurzame idee verder te brengen en verdeelt € 55.000 onder maximaal vier winnaars. […]
...
lees meer
Op 1 september zal Prof. Jan Jonker (Radboud Universiteit) de Duurzame Troonrede van 2020 houden in Den Haag in het kader van de 22ste editie van Duurzame Dinsdag. In zijn rede zet hij een visie neer op het komende decennium aan de hand van een aantal noodzakelijke transities. Dat doet hij aan de hand van zeven […]
...
lees meer
Deze zomer is het mogelijk om rond te lopen op espadrilles gemaakt van treinstoelbekleding. De stof van de comfortabele schoenen komt van de stoelen uit de intercity’s (type ICM) die aan vervanging toe was. Op deze manier krijgt de stof een tweede leven; van stoel naar schoen. NS wil materialen die niet meer worden gebruikt, […]
...
lees meer
Met de nieuwe ontwerpen Ombra en Pavia begint het Deense design merk Kvik aan een ambitieuze reis: voor het einde van 2021 wil het merk enkel nog kastfronten van gerecycled petflessen maken. Daar blijft het niet bij: het doel is om in 2022 CO2-neutraal te zijn. Ombra en Pavia zijn Kviks eerste keuken-, badkamer- en […]
...
lees meer