De uitkomsten van de eerste Nederlandse SDG Spotlight rapportage over het Nederlandse beleid ten aanzien van SDG10 (verminderen ongelijkheid) en SDG15 (leven op het land, biodiversiteit) zijn ongemakkelijk. Het frame dat Nederland ‘het goed doet’ met de SDG’s klopt niet. Op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid gaat het niet goed. In tegendeel: de […]
...
lees meer
Diverse bedrijven uit de kunststof producerende industrie hebben samen met het Havenbedrijf Rotterdam N.V., Ducor Petrochemicals BV, PlasticsEurope Nederland, DCMR Milieudienst Rijnmond en Rijkswaterstaat een bijzondere samenwerking opgezet; de ‘Taskforce Clean Sweep Rotterdam’. Doelstelling van Taskforce Clean Sweep Rotterdam is het tegengaan van vervuiling door plastic korrels, poeders en vlokken in de haven van Rotterdam. De […]
...
lees meer
Philippe Weiler (Lidl) en Salvatore Iannello (Galler) zijn uitgeroepen tot de Nederlandstalige en de Franstalige ‘CSR Professional of the Year 2020’. Op een live-uitzending vanuit Technopolis maakte organisator Time4Society op 25 februari de winnaars bekend. Voor de zesde keer op rij werd deze verkiezing georganiseerd: iemand die binnen zijn bedrijf of organisatie een strategische en […]
...
lees meer
Nederland en Europa willen de CO2-uitstoot van de industrie in 2050 volledig reduceren. De Nederlandse kunststoffen- en kunstmestindustrie, die is geconcentreerd in Zuid-Nederland, kan hier een uitermate belangrijke bijdrage aan leveren. De impact van deze basischemie op het klimaat is groot. Omdat de basischemie basismaterialen levert, heeft ze bovendien grote invloed op het duurzaamheidsprofiel van […]
...
lees meer
The Good Roll verkoopt duurzaam en vrolijk toiletpapier om schone en veilige sanitaire voorzieningen te bouwen in Afrika. Ook in Nederland dragen ze hun steentje bij door werkplekken te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Op het hoofdkantoor in Weesp waren tot voor kort 25 werkplekken beschikbaar op de sociale werkplaats; vanaf […]
...
lees meer
Het aantal kleding- en textielbedrijven dat de Transparency Pledge onderschrijft, neemt opnieuw toe. De Bijenkorf, Essenza Home, Euretco Fashion (Babyface), L. ten Cate, O’Neill Europe, Studio Anneloes en Vanilia -allen deelnemer aan het Convenant Duurzame Kleding en Textiel- hebben de verklaring vandaag ondertekend. Hiermee zeggen ze onder meer toe bekend te maken waar zij hun […]
...
lees meer
IBM announced that it will achieve net zero greenhouse gas emissions by 2030 to further its decades-long work to address the global climate crisis. The company will accomplish this goal by prioritizing actual reductions in its emissions, energy efficiency efforts and increased clean energy use across the more than 175 countries where it operates. “I […]
...
lees meer
De Europese Unie kent 5 miljoen euro toe aan het take-off-project om de luchtvaartsector te helpen met het behalen van de eu-klimaatdoelstellingen voor 2050. De luchtvaart is een van de meest uitdagende sectoren als het gaat om het terugdringen van de CO2-uitstoot. Een van de redenen daarvoor is dat gangbare alternatieven, zoals elektrificatie of waterstofaandrijving, […]
...
lees meer
As part of its holistic sustainability strategy, MARC O’POLO has set for itself the goal of becoming climate neutral by 2025 at the latest. Achieving this involves reducing CO2 emissions both within the company and throughout the entire supply chain. MARC O’POLO has entered into a partnership with ClimatePartner to determine its current CO2 footprint […]
...
lees meer
Allbirds investeert 2 miljoen dollar in materiaal-innovatief bedrijf Natural Fiber Welding Inc. en introduceert zo ’s werelds duurzaamste alternatief voor leer. Allbirds heeft vanaf het begin op de natuur ingezet. Van zijdezachte stoffen van duurzame eucalyptusvezels tot schoenzolen van suikerriet: het merk is continu op zoek naar manieren om aan te tonen dat een focus […]
...
lees meer
Anne-Sophie Castelnau has been appointed ING’s global head of Sustainability per 1 April 2021. She will succeed Amin Mansour, who fulfilled the role on an interim basis. Anne-Sophie is currently head of Wholesale Banking for ING in France. Anne-Sophie Castelnau (French) joined ING in France in 2005. Before she became head of Wholesale Banking in France, […]
...
lees meer
Yamba is een nieuw voedingssupplementen merk dat verschillende supplementen en proteïnepoeders aanbiedt met Moringa als hoofdingrediënt. Yamba heeft als missie gezonde voeding voor iedereen toegankelijk te maken. Een dagelijkse portie van de wonderboom Moringa kan de gezondheid ondersteunen. Moringa is een enorm voedingrijke plant en staat te boek als een climate – smart crop. De […]
...
lees meer