Waterstofcoalitie presenteert pact voor nieuw regeerakkoord

Versneld onze CO2-uitstoot terugdringen, de zware industrie verduurzamen en – weer of geen weer – beschikking over duurzaam opgewekte energie: waterstof maakt het mogelijk. Uit de verschillende verkiezingsprogramma’s blijkt dat er voldoende draagvlak is onder politieke partijen voor gezamenlijke afspraken in het regeerakkoord over waterstof in de energietransitie. De Waterstofcoalitie, bestaande uit 39 organisaties van […] ... lees meer

FedEx verbindt zich tot koolstofneutrale-activiteiten tegen 2040

FedEx Corp., ’s werelds grootste vrachtvervoerbedrijf, kondigt vandaag het ambitieuze doel aan om tegen 2040 wereldwijd koolstofneutraal te opereren. Om dit doel te bereiken, heeft FedEx voor de komende jaren een initiële investering van meer dan 2 miljard dollar uitgetrokken voor initiatieven die zijn ontworpen om zijn bedrijfsactiviteiten binnen de vloot van gemotoriseerde voertuigen en […] ... lees meer

Major industrial companies and civil society groups support new global framework for decarbonising heavy industry

The first of its kind, a global framework to support policymakers to decarbonise their heavy industries as part of COVID-19 economic recovery plans has been released last week. The following civil society groups and major industrial businesses have endorsed the Framework Principles for Global Heavy Industrial Decarbonisation:   Alliance for Energy Efficient Economy, Aldersgate Group, Architecture 2030, Carbon […] ... lees meer

Albert Heijn introduceert vegan kibbeling en vegan spareribs

Albert Heijn merkt dat klanten steeds vaker kiezen voor vegetarische en veganistische producten. Zo steeg de verkoop van vleesvervangers de afgelopen vier jaar met 50%. Albert Heijn zet opnieuw een stap in het vega(n) assortiment en breidt het aantal eigen producten uit met zo’n 50 producten. Zo introduceert Albert Heijn vegan kibbeling, vegan spareribs en een zeewierburger. […] ... lees meer

Circular Economy: A Solution To The Covid-19 Crisis?

When the Covid-19 crisis started to unfold in early spring last year, little did we know about what we could expect. The coronavirus quickly spread around the world and pressured global leaders into taking preventive measures to contain the virus that had the potential to severely affect human health. Those measures showed some initial signs […] ... lees meer

Zalando draait proef met Fietskoeriers.nl naar een duurzamere bezorgoptie in Nederland

Zalando, Europa’s toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, is een samenwerking aangegaan met bezorgdienst Fietskoeriers.nl in Amersfoort, Nijmegen, Arnhem en Zwolle. Fietskoeriers.nl zijn de fietskoeriers van het platform Cycloon die Zalando-pakketten bezorgen tussen 17.00 en 22.00 uur. Door te kiezen voor bezorging met bakfietsen wordt de zogenaamde ‘last mile’-bezorging volledig CO2-neutraal gemaakt. Op deze […] ... lees meer

Vegan deodorant-merk nuud lanceert Family Pack

Nuud, Nederlandse scale-up en disruptor in de persoonlijke verzorgingsindustrie introduceert zijn nieuwste product, de Family Pack: vier kleurrijke tubes met de super effectieve gepatenteerde anti-odorant formule. De Family Pack is vanaf 16 maart online beschikbaar via nuudcare.nl, en markeert een nieuwe stap voorwaarts in de missie om de milieu-impact van de deodorant industrie te minimaliseren. […] ... lees meer

ReLace introduceert luxe, duurzame schoenveters, gemaakt in Nederland

ReLace is het nieuwe, duurzame Nederlandse vetermerk. ReLace wil van de veter een persoonlijk en stijlvol modeaccessoire maken in plaats van het saaie gebruiksvoorwerp dat het nu is. ReLace produceert de veters in Nederland en gebruikt gerecyclede petflessen. Het assortiment bestaat uit sneaker- en sportveters en is te verkrijgen via www.relace.nl. Michael Colthoff, oprichter van ReLace: […] ... lees meer

Yoghurt Barn is B Corporation gecertificeerd als eerste horecaonderneming in de Benelux

Yoghurt Barn staat met haar dertien vestigingen in het land voor feel-good-food met een positieve impact op mens, dier en onze aarde. Aan de hand van deze drie duurzame pijlers worden alle keuzes binnen de organisatie gemaakt. “We willen met biologische en plantaardige zuivel laten zien dat gezond en lekker eten goed samen kan gaan […] ... lees meer