Zonnedak Decathlon in Tilburg afgerond: 4 miljoen kWh aan zonne-energie per jaar

In Tilburg heeft KiesZon ​​het zonnedak boven op het nieuwe distributiecentrum van Decathlon afgerond. Het zonne-energieproject werd geplaatst op een gebouw dat eigendom is van een dochteronderneming van Granite REIT. Op het dak zijn in totaal 10.580 zonnepanelen geplaatst. Jaarlijks zal het zonne-energieproject vier miljoen kilowattuur aan zonne-energie produceren. Granite REIT Het distributiecentrum is eigendom […] ... lees meer

Finale SDG-Challenge: University 2021

“Hoe zorgen we voor meer diversiteit binnen ons management? Welke veranderingen zijn noodzakelijk om ons energieverbruik structureel te verduurzamen? Hoe zorgen we ervoor dat buurtbewoners gestimuleerd worden op een correcte wijze hun afval te scheiden?” Een greep uit de zestien challenges waaraan gewerkt wordt tijdens de SDG-Challenge: University 2021. Tijdens deze challenge adviseren zestien student […] ... lees meer

Winclove Probiotics ontvangt B Corp-certificaat

Winclove Probiotics heeft onlangs het felbegeerde B Corp-certificaat mogen ontvangen. Alleen bedrijven die zich aantoonbaar en continu inzetten voor een gezonde samenleving, een gezonde economie en een gezonde planeet, komen hiervoor in aanmerking. B Lab kende het certificaat toe na de uitgebreide B Impact Assessment (BIA). De certificering is voor het Amsterdamse familiebedrijf dat probiotica-formuleringen […] ... lees meer

BOON pioniert met lancering plantaardige braadworstje en gehakt op basis van veldbonen

Bij BOON zijn ze dol op bonen. Want bonen zijn niet alleen lekker, bonen bevatten veel plantaardige eiwitten én het telen hiervan is goed voor de landbouwgrond. En omdat het lievelingsingrediënt van BOON in zoveel variaties komt, gebruiken ze graag veel verschillende soorten. Zelfs de bonen die we al een beetje vergeten waren, zoals de […] ... lees meer

Chrysal introduceert bio based bloemenvoeding

Chrysal is sinds 1949 marktleider in bloemenvoedingsproducten en zet de standaard voor duurzaamheid in de branche als meest duurzame partner. Chrysal introduceert een nieuwe bio based bloemenvoeding, waarmee het bedrijf de volgende stap op het gebied van duurzaamheid zet. Vanaf nu is de 99% bio based bloemenvoeding beschikbaar in al haar duurzame verpakkingen. Met bio […] ... lees meer

EcoVadis Announces the General Availability of its Carbon Action Module at Sustain 2021

EcoVadis, the world’s most trusted provider of business sustainability ratings, today announces the general availability of its Carbon Action Module. Carbon Action Module is a comprehensive solution that empowers organizations to drive climate action at scale by engaging their value chain trading partners in a decarbonization journey. The first public demonstration of the solution is […] ... lees meer

Maaltijdboxbedrijf Boerschappen en verspillingsplatform Instock lanceren Rescue Box tegen voedselverspilling

Voedselverspillingsplatform Instock en maaltijdboxbedrijf Boerschappen starten de Rescue Box, waarmee voedselverspilling bij de boer wordt tegengegaan. Hierdoor krijgt de boer een goede prijs voor zijn onverkoopbare product en de consument een box met minstens 10 kilo met minimaal 12 soorten verse groenten en fruit. De Rescue Box is een logische stap in de samenwerking tussen […] ... lees meer

Garden Gourmet CO₂-neutraal in 2022!

Nestlé’s Garden Gourmet versnelt in de aanpak van klimaatverandering en is in 2022 een CO₂-neutraal gecertificeerd merk*. Ook verkent het merk de mogelijkheden voor CO₂-compensatie door te investeren in projecten zoals het bevorderen van biodiversiteit. De acties die het merk neemt zijn deel van ‘Nestlé’s Net Zero Roadmap’.  Plantaardig, goed voor jou en voor de […] ... lees meer

Nieuwe speler LikeMeat speelt in op de wens van de consument voor minder vlees eten

Minder vlees eten: hierin is Nederland een van de voorlopers als het gaat om mindset. Waar het percentage wereldwijd op 31% ligt, is maar liefst 45% van de Nederlanders bereid om hun vleesconsumptie actief te verlagen en plantaardige voeding te integreren in het vaste eetpatroon. Hierin zijn smaak en gemak belangrijke voorwaarden. LikeMeat, een van de nieuwste […] ... lees meer

Merken die zich inzetten voor een betere wereld (B Corps) krijgen podium bij Albert Heijn

Vanaf vandaag krijgen merken met het strenge B Corporation keurmerk extra zichtbaarheid op AH.nl. Albert Heijn is hiermee de eerste supermarktketen die binnen haar webshop een aparte categorie en keurmerkbenoeming heeft ingericht voor producten van B Corps. Hiermee hoopt Albert Heijn de vindbaarheid te vergroten voor producten van bedrijven die met oog voor mens, milieu […] ... lees meer