Johnnie Walker, ’s werelds best verkochte whisky, lanceert vandaag zijn meest ambitieuze duurzaamheidsinitiatief tot nog toe: ‘The Next Steps Initiative’. Met dat initiatief wordt het gehele productieproces van A tot Z duurzamer gemaakt, is er aandacht voor natuurherstel en betrekt het ook de consument met een revolutionair concept rond ‘duurzaam socializen’. Bovenop alle doelstellingen, lanceert […]
...
lees meer
Duitsland, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Nederland waren binnen de EU tussen 2005 en 2017 samen verantwoordelijk voor 80% van de import van grondstoffen gelinkt aan ontbossing. In die periode is gemiddeld elk jaar vijf miljoen hectare (groter dan de oppervlakte van Nederland) natuur in tropische gebieden omgezet voor landbouwproducten. Een nieuw rapport van […]
...
lees meer
Dutch Green Business Group NV (Euronext: DGB, “DGB” of “de Groep”), een toonaangevend bedrijf voor herbebossing en CO2-compensatie, kondigt aan dat het een strategisch controlerend belang van 75% heeft verworven in softwareontwikkelingsbedrijf Statix Artificial Intelligence B.V. (¨Statix¨) dat gespecialiseerd is in innovatieve blockchain-certificering en disruptieve geavanceerde technologieontwikkeling. Statix maakt gebruik van kunstmatige intelligentie, blockchain, big […]
...
lees meer
Ondernemers Jos Zonneveld (37) en Maarten Drontmann (35) lanceren vandaag vol trots hun merk The Green Lab Co. Een betaalbare lijn van personal care producten, met een duurzaam karakter. Het eerste product van deze lijn, een hygiëne handgel, is per 5 april 2021 verkrijgbaar voor de consument in ± 450 Nederlandse filialen van de Lidl […]
...
lees meer
Producenten en importeurs van vloerbedekkingen zien de meerwaarde van een uitgebreide producentenverantwoordelijkheid (UPV). Zolang de invoering maar geleidelijk gaat en voor alle typen vloerbedekking geldt, zien ze een vrijwillige UPV als een goede manier om de Nederlandse en Europese circulaire doelen voor vloerbedekkingen te halen. Dit blijkt uit een verkenning die Partners for Innovation in […]
...
lees meer
Ontruck, het digitale transportbedrijf dat zich richt op wegtransport van gepalletiseerde goederen, is in het kader van het programma Pioneers 2021 van Bloomberg New Energy Finance (BNEF) opgenomen in een lijst van 12 wereldwijde bedrijven die met innovatieve en schaalbare technologie bijdragen aan een CO2-arme economie en het remmen van de klimaatverandering. Voor de 12e editie hanteerden de […]
...
lees meer
Ÿnsect, wereldleider op het vlak van natuurlijke eiwitten afkomstig van insecten, neemt Protifarm over, wereldleider in de productie van voedingsingrediënten uit de kweek en verwerking van insecten. Deze samenwerking betekent een versnelling van de internationale expansie en een hogere productiecapaciteit met een derde productiebedrijf, wat bijdraagt aan haar lange termijn visie van een natuurlijke, gezonde […]
...
lees meer
Het komende kabinet moet inzetten op hoog-efficiënte en zelfopladende elektrische voertuigen, naast het stimuleren van de “standaard” elektrische auto, vinden vooruitstrevende instanties zoals Brainport, FME, RAI Automotive Industry, Alliance for Solar Mobility en het Make Next Platform. Het lagere energieverbruik en het zelf kunnen opladen, kan grote netinvesteringen voorkomen. Bovendien biedt de ontwikkeling van een […]
...
lees meer
Rockfon heeft Cradle to Cradle v3.1 certificering klasse Bronze en Silver behaald voor 90% van de producten die in Europa geproduceerd worden. Bij Rockfon zijn we continu bezig met het verminderen van onze emissies in het productieproces en de supply chain. We leggen de lat hoog om producten te ontwikkelen die slim, mooi en duurzaam […]
...
lees meer
De Nederlandse consument loopt nog niet warm voor duurzaamheid. Dat concludeert accountants- en adviesbureau PwC na onderzoek onder bijna negenduizend consumenten uit 22 geïndustrialiseerde landen waaronder Duitsland, Spanje, Amerika, Brazilië, Mexico, China, Hong Kong en Thailand. Het is de twaalfde jaarlijkse Global Consumer Insights Survey van PwC. De thema’s gezondheid (zowel die van de consument […]
...
lees meer
BUFF, bekend van de multifunctionele sjaals, zet nieuwe stappen om haar producten verantwoord te produceren. Het kan namelijk altijd beter, zegt ze. De consequenties van de klimaatverandering op onze samenleving zijn enorm. Het is tijd om meer te doen, meer te geven en meer te beschermen. En wel nu. Haar duurzaamheidsprogramma heet dan ook Do […]
...
lees meer
KPN heeft zijn duurzaamheidsambities verder opgeschroefd en zet in op het realiseren van netto geen uitstoot in de keten in 2040. Dat betekent dat KPN zich nog meer in gaat zetten op het omlaag brengen van de uitstoot die plaats vindt bij leveranciers en bij klanten in het gebruik van de producten en diensten van […]
...
lees meer