Drie kwart Nederlanders maakt zich zorgen over gevolgen klimaatverandering

Bijna alle Nederlanders van 18 jaar of ouder denken dat het klimaat aan het veranderen is; 6 procent gelooft niet in klimaatverandering of weet het niet. Drie kwart van de bevolking maakt zich zorgen over de gevolgen van klimaatverandering voor toekomstige generaties. Een ruime meerderheid wil minder fossiele en meer groene energie. De meeste mensen […] ... lees meer

Enschedese Bright Biomethane gaat Australië’s eerste Groen Gasinstallatie bouwen

Het Enschedese bedrijf Bright Biomethane gaat ‘down under’! Groen gas is een onmisbare en belangrijke vorm van schone energie in de wereldwijde duurzame energiemix. De technologie die Bright heeft ontwikkeld voor de productie van groen gas wordt wereldwijd erkend. Nu brengt Bright de technologie ook naar Australië. In samenwerking met het Australische bedrijf Eneraque gaat […] ... lees meer

Zero Waste Expeditie: de cultuursector op koers

Bijna veertig culturele instellingen uit de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, nemen deel aan de Zero Waste Expeditie Cultuur. In acht modules wordt een trektocht ondernomen door de eigen afvalstroom. Het doel: afval wordt grondstof, ofwel: zero waste. Dat de expeditie soms een barre tocht is, wordt duidelijk als de deelnemers […] ... lees meer

Coface versterkt circulaire materialenhandelsplatform Circular in Motion met kredietwaardigheidscheck

Kredietverzekeraar Coface, het online handelsplatform voor circulaire materialen Circular in Motion® en de financiële dienstverlener Xolv gaan samenwerken door de financiële betrouwbaarheid van de partijen die handelen op het platform inzichtelijk te maken. Deze service biedt de gebruikers meer zekerheid in hun ambitie om een circulaire economie te realiseren. Circular in Motion is een veilig […] ... lees meer

Fairtrade Original introduceert Thaise nieuwe: plantaardige visvervanger bananenbloesem

Deze week lanceert Fairtrade Original de eerste bananenbloesem in blik in de Nederlandse supermarkt. Bananenbloesem is hét plantaardige visalternatief, doordat het neutraal van smaak is en de zachte structuur doet denken aan witvis. Na de succesvolle introductie van culinaire vleesvervanger Young Jackfruit begin 2019, speelt het foodmerk nu opnieuw in op de groeiende vraag naar […] ... lees meer

Meest duurzame innovaties van Nederland in finale van The Green Quest

Op maandag 21 juni reikt BNR Nieuwsradio samen met haar kennispartner ENGIE drie belangrijke prijzen uit aan de meest duurzame innovaties van Nederland. Dat gebeurt tijdens The Green Quest Award Show. Bedrijven, uitvinders en ondernemers met de meest groene initiatieven worden hier beloond voor hun creativiteit en daadkracht.  In het wekelijkse radioprogramma The Green Quest zijn […] ... lees meer

Bedrijven hebben moeite om vlak na de pandemie en ondanks commerciële voordelen groene investeringen te rechtvaardigen

60% van de bedrijven in Europa vinden het na COVID-19 moeilijker om uitgaven voor CO2-neutrale energietechnologie te rechtvaardigen. Uitgerekend in dit jaar van COP26-klimaatconferentie vindt de helft (47%) van de bedrijven het moeilijk om voor investeringen te pleiten, ook al leveren deze langetermijnbesparingen op. Dat meldt het rapport Why wait to pursue net zero van […] ... lees meer

The Protein Brewery voltooit proeffabriek

The Protein Brewery, een innovatieve ontwikkelaar van eiwitrijke voedingsingrediënten, kondigt vandaag haar volgende stap aan om bij te dragen aan een duurzamere wereld en een oplossing om een ​​groeiende wereldbevolking te voeden. In haar pand in Breda heeft The Protein Brewery (TPB) een proeffabriek gebouwd die is uitgerust met een complete industrielijn. Fermotein™ TPB maakt […] ... lees meer

Bedrijfsportemonnee belangrijker dan ethisch kompas voor 15% van de eindverantwoordelijken

Ruim één op de zeven (15%) eindbeslissers maakt het niet uit of een zakelijke relatie fraude pleegt of geld witwast, zolang deze maar aan zijn financiële verplichtingen naar de organisatie voldoet. Dat blijkt uit onderzoek van bedrijfsdataspecialist Altares Dun & Bradstreet, uitgevoerd onder 350 werkenden die eindbeslisser zijn binnen hun werkgebied. Opvallend is dat vrouwen zich veel vaker laten […] ... lees meer

Bamburista wereldwijd eerste duurzame modemerk met stof van 100% bamboe

Bamburista is een nieuw innovatief en duurzaam modemerk opgericht door de drie zussen Jessica, Lisa en Claire de Bruijn. Toen de zussen geen stof van bamboe zonder toevoegingen van milieubelastende bestanddelen zoals elastaan of microplastics konden vinden, zijn zij het zelf gaan ontwikkelen. De wereldwijd unieke stof ‘BmGuya’ van 100% bamboe werd geboren en vormt […] ... lees meer

Boedelbak en UNBEGUN lanceren collectie gemaakt van oude aanhangwagenzeilen

Boedelbak, de Nederlandse marktleider in verhuur van aanhangwagens, en duurzame tassenmerk UNBEGUN hebben de handen ineengeslagen. Samen introduceren ze een collectie gemaakt van oude aanhangwagenzeilen. Zo krijgen de iconische geel-blauwe zeilen na jaren trouwe dienst een nieuwe bestemming. Van Boedelbak-zeil tot laptop sleeve of tas Jarenlang beschermden de zeilen van Boedelbak de inboedel van menig […] ... lees meer

ALDI verkoopt nieuwe chocolade, verantwoord ingekocht via Tony’s Open Chain

ALDI is de eerste discounter die zich aansluit bij Tony’s Open Chain, een initiatief van het Nederlandse chocoladebedrijf Tony’s Chocolonely. Onder het eigen merk Choceur biedt ALDI drie verschillende CHOCO CHANGER chocoladerepen aan, die voor 100 procent op verantwoorde wijze zijn geproduceerd en de cacaoboeren in staat stellen een leefbaar inkomen te verdienen. ALDI pioniert […] ... lees meer