Lidl opent op 7 juli de eerste CO2- en energieneutrale supermarkt van Nederland. De winkel is hiermee de duurzaamste supermarkt van ons land. Momenteel wordt de supermarkt gebouwd in de groene wijk Almere Oosterwold. Met ‘Lidl Zero Almere Oosterwold’ zet Lidl een nieuwe standaard voor henzelf en de toekomst. Minimale milieu-impact De milieu-impact van Lidl […]
...
lees meer
Met de nieuwe Pepsi by SodaStream-smaken kan je de populaire PepsiCo-frisdranken makkelijk zélf maken. Sprankelend, intens en in een handomdraai klaar. Gewoon kraanwater bruisend maken met SodaStream, een PepsiCo-smaak toevoegen en je frisdrank is klaar. Het assortiment varieert van de klassiekers Pepsi, Pepsi Max tot 7UP en 7UP Free (zonder suiker). Het is voor het eerst […]
...
lees meer
De gemeente Amsterdam heeft de concessie voor de uitbreiding van haar openbare laadnetwerk voor elektrische voertuigen (EV) gegund aan TotalEnergies. In het kader van deze nieuwe concessie zal TotalEnergies het huidige netwerk van Amsterdam uitbreiden met 2.200 nieuwe laadpunten, die in het najaar van 2022 geïnstalleerd moeten zijn. De installatie van 1.100 laadpalen, elk uitgerust […]
...
lees meer
Botanisch brouwer Lowlander geeft nieuw leven aan bier uit de horeca dat vanwege de lockdown niet verkocht kon worden. Het resultaat? Een pure, zachte jenever vol smaak gedistilleerd uit I.P.A. bier. Met de lancering van de I.P.A. Re-Genever heeft Lowlander maar liefst 880 liter bier gered, wat eerder dit jaar door hen werd opgehaald bij […]
...
lees meer
Slechts een kwart van de Nederlanders (24,8%) voelt zich schuldig over de gevolgen van online shoppen op het milieu. Daarmee scoort Nederland het laagst van alle landen: gemiddeld heeft 1 op de 3 Europese shoppers last van schuldgevoel. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Sendcloud onder 6000 Europese consumenten, waaronder 1000 Nederlanders.* Hoewel consumenten zich niet schuldig […]
...
lees meer
De Europese Commissie heeft een nieuwe editie van de gids voor sociaal inkopen gepubliceerd. Deze gids geeft informatie over de mogelijkheden die het Europese juridische kader biedt voor maatschappelijk verantwoord inkopen (MVI). Bovendien bevat de gids veel praktische voorbeelden die decentrale overheden kunnen helpen om hun MVI-beleid verder vorm te geven. Wat is MVI?? Maatschappelijk […]
...
lees meer
LIVEKINDLY Collective, een collectief van heritage- en startup merken dat hard op weg is om uit te groeien tot een van ‘s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven, kondigt vandaag de uitbreiding van haar merkporfolio aan. Vanaf dit moment is het iconische merk dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, The Dutch Weed Burger, onderdeel van het collectief. The Dutch […]
...
lees meer
De drie Zeeuwse industriële koplopers, Dow, Yara en Zeeland Refinery, willen samen met het havenbedrijf North Sea Port, de provincie Zeeland en het samenwerkingsverband Smart Delta Resources (SDR) in 2050 klimaatneutraal zijn en in 2030 als regio 5,6 Mton CO2 reduceren. De komende vijf jaar willen de koplopers al snelheid maken op weg naar een […]
...
lees meer
Princes, een van de grootste visconservenmerken in Nederland, maakt in aanloop naar Wereld Oceanen Dag op 8 juni bekend Plastic Bank te steunen in hun missie om plastic te verwijderen uit kustgebieden en zo oceaanvervuiling te voorkomen. Met het steunen van Plastic Bank verbreedt Princes haar duurzame activiteiten. De oceanen zijn een belangrijke bron voor […]
...
lees meer
Dutch Green Business Group NV (Euronext: DGB, “DGB” of “de Groep”), een toonaangevend bedrijf voor herbebossing en CO2-compensatie, kondigt vandaag een investering aan in het verminderen van de uitstoot door het voorkomen van ontbossing en bosdegradatie in Corazón Verde del Chaco in Puerto Casado, Presidente Hayes, Paraguay (het “REDD+-project”). CO2-compensatie verzekert de levensvatbaarheid van het […]
...
lees meer
Omdat bedrijfsrestafval scheiden en opnieuw gebruiken de afgelopen jaren meer kostte dan weggooien, wordt elk jaar meer dan 2 megaton in Nederland verbrand. Inmiddels zitten de grondstoffenprijzen behoorlijk in de lift en heeft de wereld een schreeuwend gebrek aan grondstoffen, zeker op termijn. Dat moet anders volgens Seenons, een IT-bedrijf dat bedrijven, logistieke partners, gemeentes […]
...
lees meer
Na 14 jaar stopt EARTH Water – met het gebruik van plastic flesjes voor het verpakken van haar water. Het gaat in totaal om 5 miljoen plastic flesjes per jaar, verantwoordelijk voor 50 procent van de verkoop van EARTH. Gelijktijdig levert EARTH haar water vanaf nu ook in de Tetra Top® verpakking van Tetra Pak. […]
...
lees meer