HP Inc. zet zich in om digitale gelijkheid onder 150 miljoen mensen te versnellen tegen 2030

Als onderdeel van de Sustainable Impact strategie, heeft HP Inc. vandaag een ambitieus doel aangekondigd om digitale gelijkheid te versnellen voor 150 miljoen mensen tegen 2030. Om dit doel te bereiken, kondigde het bedrijf de lancering aan van HP PATH (Partnership and Technology for Humanity), een innovatief acceleratorprogramma dat zal investeren in lokale initiatieven en […] ... lees meer

Kinderarbeid neemt voor het eerst in twintig jaar weer toe

Het aantal kinderen dat kinderarbeid verricht, is in de afgelopen vier jaar gestegen tot 160 miljoen. Het is de eerste toename in twintig jaar. In aanloop naar de werelddag tegen kinderarbeid op 12 juni komen Unicef en de Internationale Arbeidsorganisatie met alarmerende cijfers. Tussen 2000 en 2016 daalde het aantal gevallen van kinderarbeid wereldwijd met […] ... lees meer

Nederlandse kledingbedrijven werken aan kinderrechten in hun Turkse toeleveringsketen

UNICEF, America Today, Company Fits en Zeeman slaan de handen ineen om ervoor te zorgen dat kinderrechten in hun Turkse toeleveringsketens worden gerespecteerd. “We zijn ontzettend trots op deze samenwerking”, zegt Suzanne Laszlo van UNICEF Nederland. “Want meer respect voor kinderrechten in de kleding- en textielsector begint met het creëren van ‘better business’ door bedrijven […] ... lees meer

Onderzoek: ‘Luchtvaart gebaat bij snelle overstap naar duurzame brandstoffen’

De schadekosten die fossiele brandstoffen in de luchtvaart tot 2050 veroorzaken zijn hoger dan de kosten die gemaakt moeten worden voor een snelle overstap naar duurzame brandstoffen blijkt uit onderzoek van CE Delft. Een verplichting voor het gebruik van duurzame brandstoffen in de luchtvaart, en een hoge prijs voor CO2 zorgen voor duidelijkheid over de vraag […] ... lees meer

Onderzoek naar circulaire havens en bedrijventerreinen in regio Zwolle

Het consortium STEC-New Economy-Defacto-Panteia onderzoekt dit jaar de kansen en bedreigingen en de potentie van een duurzame havenontwikkeling in Kampen (Melmerpolder) en Meppel (Oevers S) en het logistieke bedrijventerrein nabij Zwolle (Hessenpoort). Opdrachtgevers van het onderzoek zijn de gemeenten Zwolle, Meppel en Kampen, Port of Zwolle en Noordelijk Innovatielab Circulaire Economie (NICE). Zij doen dat […] ... lees meer

Milieudefensie voert klimaatactie bij 10 ‘vervuilende’ bedrijven

Met advertenties in kranten, een bannerdrop bij 10 ‘vervuilende bedrijven’ en een fietstocht naar Den Haag doet Milieudefensie vandaag de oproep aan Den Haag: zet het klimaat op 1 in de formatie! Zorg ervoor dat grote bedrijven de rekening betalen van hun eigen vervuiling. Misschien heb je hem al voorbij zien komen: onze paginagrote advertentie […] ... lees meer

Verduurzaming hoog op agenda CFO’s grootste Nederlandse bedrijven

Maar liefst 96 procent van de Chief Financial Officers (CFO’s) van de 250 grootste Nederlandse bedrijven noemt duurzaamheid (ESG – Environmental, Social, Governance) een belangrijk vraagstuk voor hun organisatie. Dat blijkt uit onderzoek door de Universiteit van Amsterdam (UvA) in opdracht van Transformation Forums onder de 250 grootste bedrijven van Nederland. Hoewel vrijwel alle ondervraagde […] ... lees meer

DS Smith zet in op significante CO2-vermindering en commiteert zich aan ambitieuze klimaatdoelstellingen

DS Smith, de duurzame verpakkingsonderneming, kondigt vandaag een reeks ambitieuze klimaatdoelstellingen aan. Deze ambities omvatten een Science Based Target die een vermindering van 40% van de CO2-uitstoot per ton product vereist tegen 2030 (in vergelijking met de niveaus van 2019) en een uitstoot van ten minste netto-nul voor 2050. Deze doelstellingen zullen worden gevalideerd door […] ... lees meer

Foodsector positief over eigen ‘groene’ communicatie, maar gematigd over duurzaamheidsprestaties

Bij de food & agri consultants van Omnicom PR Group (OPRG) groeide de interesse in de verschillende snelheden van verduurzaming bij wereldwijde foodproducerende merken. Waarom is de een sneller dan de ander en wat zijn de beïnvloedende (f)actoren? Een extra trigger vormde het vertrek van Unilever’s CEO Polman en recent Danone’s CEO Faber tijdens hun […] ... lees meer

Nespresso lanceert biologische koffie uit de Democratische Republiek Congo

Nespresso lanceert deze week KAHAWA ya CONGO, een biologische koffie die onderdeel is van het Reviving Origins programma. Dit programma heeft tot doel om de koffieproductie nieuw leven in te blazen in regio’s die te kampen hebben met tegenslagen vanwege bijvoorbeeld klimaatverandering of politieke conflicten. Via het Reviving Origins programma helpt Nespresso koffiegemeenschappen in tot […] ... lees meer

Corona becomes first global beverage brand to achieve a net zero plastic footprint globally

Corona has become the first global beverage brand with a net zero plastic footprint, meaning the brand recovers more plastic from the environment than it releases into the world. This achievement is part of Corona’s vision to be a sustainability leader in consumer packaged goods and is the latest in the brand’s longtime efforts to […] ... lees meer