Auping, EkoPlaza en Tony’s Chocolonely genomineerd voor ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year 2021-2022

De ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year’ is een jury prijs binnen het concept ‘Retailer of the Year Nederland’. Jaarlijks wordt deze juryprijs georganiseerd waarbij een jury samen met vakgenoten bepaald welke duurzame retailer in Nederland het beste presteert. Auping, EkoPlaza en Tony’s Chocolonely zijn genomineerd voor ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year […] ... lees meer

Fashion Transparency Index 2021: Zeeman sterke stijger, HEMA sterke daler

De Fashion Transparency Index 2021 is gepubliceerd. Deze index van Fashion Revolution Group rangschikt de 250 grootste modemerken en – retailers aan de hand van hun openheid over hun sociale en milieubeleid. Met 78% voert OVS de lijst aan. H&M behaalt 68% en daarna volgen The North Face en Timberland (beide 66%) en C&A (65%).  […] ... lees meer

Prototype zonneauto Lightyear One rijdt 710 kilometer op volle accu

Lightyear heeft een belangrijke mijlpaal behaald door 710 kilometer (441 mijl) te rijden met het prototype van Lightyear One. Nog niet eerder heeft een elektrische auto zo’n lange afstand gereden op een relatief kleine batterij. “Na vier jaar hard werken en het bouwen van ons team en Lightyear One, is deze prestatie een belangrijke engineering- […] ... lees meer

Volgende winnaar EZK Energy Award gezocht

Organisaties die in 2020 en/of 2021 hun energiehuishouding zo efficiënt en duurzaam mogelijk hebben ingericht, of hiermee bezig zijn, maken kans op de EZK Energy Award Bedrijven 2021. Geldt dat voor uw bedrijf? Schrijf u dan nu in. Dat kan tot en met 4 november 2021 17.00 uur. Een 4-koppige jury beoordeelt de aanmeldingen en […] ... lees meer

Internationale award voor Nederlands bruine herbruikbare bierflesje

De Bruine Nederlandse Retourfles (BNR), de bekende Nederlandse bierflesjes, heeft de European Refillable Award ontvangen. Deze prijs is uitgereikt tijdens de 8e European Reuse Conference over herbruikbare verpakkingen in Berlijn. De jury prijst de BNR-fles omdat het internationaal wordt beschouwd als een succesvol rolmodel voor hervulbare verpakkingen. Nederlandse Brouwers beheert het bijzondere licentiesysteem. Een jury […] ... lees meer

Een derde aanbod groene stroom is niet echt groen

Er worden in Nederland nog altijd meer dan 40 sjoemelstroom-producten verkocht. Deze groene stroom wordt op papier ‘geïmporteerd’ uit het buitenland, maar draagt niet bij aan de uitbreiding van duurzame energieopwekking. Om mensen te helpen voor echt groene stroom te kiezen, onderzocht HIER de herkomst van alle groene stroomproducten die in Nederland worden verkocht. De resultaten […] ... lees meer

Retailers join forces to tackle climate change in the Race to Zero – H&M Group, Ingka Group (IKEA), Kingfisher and Walmart

Leading retailers H&M Group, Ingka Group (IKEA), Kingfisher plc and Walmart today launched a new climate change initiative – the Race to Zero Breakthroughs: Retail Campaign – in partnership with the COP26 High Level Climate Action Champions and supported by WBCSD. Retailers have pledged their support to accelerate a movement in the retail industry to drive climate action and encourage other retailers […] ... lees meer

Sustainable development report UN shows devastating impact of COVID, ahead of ‘critical’ new phase

The Sustainable Development Goals Report 2021, launched on Tuesday at UN Headquarters in New York, shows the toll that the COVID-19 pandemic has taken on the 2030 Agenda, as the landmark annual High-Level Political Forum (HLPF) officially got underway. In addition to the almost four million deaths due to the coronavirus, between 119-124 million people were […] ... lees meer