In de eerste helft van 2021 heeft de Nederlandse overnamemarkt zich definitief hersteld. Het aantal verkooptransacties steeg met 21 procent. Daarmee zit de overnamemarkt weer op het niveau van voor de coronacrisis. Dit is een van de belangrijkste uitkomsten van de Overname Barometer, het periodieke onderzoek van de overnameplatforms Brookz en Dealsuite naar cijfers en […]
...
lees meer
Nederlandse consumenten verwachten over vijf jaar een groter deel van hun aankopen online te doen dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow, onderdeel van Thuiswinkel.org. “Het startpunt van de klantreis vindt vaker online plaats en met de enorme piek in online bestellingen in het achterhoofd lijkt dit de verwachting […]
...
lees meer
Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Dat scheelt meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis – een besparing van 70%. Voor klanten heeft de nieuwe verpakking ook een voordeel in de keuken: de plastic afvalbak is minder snel vol. De overgang van bakje naar zakje start […]
...
lees meer
Het circulaire ketenproject No CD to Waste heeft tot doel om oude CD’s nieuw leven in te blazen door het afvalplastic te verwerken tot design meubelstukken. No CD to Waste is een samenwerking van kringloopwinkel Emmaus De Bilt, circulair bedrijven vanPlestik, The Good Plastic Company en duurzaam kantoorinrichter Cantor. Hun gezamenlijk doel is om van […]
...
lees meer
Gisteren, 1 september 2021, trad het nieuwe Internationale Akkoord voor Gezondheid en Veiligheid in de Textiel- en Kledingindustrie in werking als opvolger van het Bangladesh Akkoord. 77 kledingmerken hebben het nieuwe akkoord ondertekend. Schone Kleren campagne (SKC) roept alle kleding- en textielmerken die de nieuwe overeenkomst nog niet hebben ondertekend op dit onmiddellijk te doen, […]
...
lees meer
Vegetarische burgers, worstjes en gehaktballen hebben langzamerhand hun plek weten te veroveren in de supermarkt. Maar een visvervanger? Die ligt nog niet zo vaak op ons bord. Terwijl je met een geheel plantaardig dieet jaarlijks wel 850 kilo aan CO2 uitstoot kunt besparen. Dat is hard nodig – kijkend naar het alarmerende klimaatrapport van IPCC […]
...
lees meer
X Shore, het Zweedse technologiebedrijf achter een game-changing generatie van volledig elektrische ‘connected’ boten, kondigt vandaag een deal aan met Natural Yachts (www.naturalyachts.com), het Nederlandse familiebedrijf met meer dan vijftien jaar ervaring in elektrische aandrijvingen en maritieme energiesystemen, waarmee de Eelex 8000 de eerste elektrische planerende boot wordt die commercieel beschikbaar komt op de Nederlandse […]
...
lees meer
Ruim een derde van de CO2 uitstoot wordt gegenereerd door de huidige voedselsystemen. Met wat je dagelijks in je boodschappenmandje legt heb je dus een enorme impact op een betere wereld. Toch bepalen slechts zo’n tien internationale voedingsbedrijven voor 90% wat er in supermarkt verkrijgbaar is en daarmee dus ook de inhoud van dat mandje. […]
...
lees meer
In iedere grote stad is tegenwoordig ten minste één bedrijf actief in het aanbieden van deelbare e-scooters. De meeste van deze bedrijven prijzen hun diensten aan als vervanging voor iedere andere vorm van verplaatsing en zij spreken daarbij vooral over het gemak en de duurzaamheid, maar worden de stadsbewoners er ook echt mobieler van? Heel […]
...
lees meer
Royal FloraHolland kiest voor een vernieuwde aanpak voor digitale milieuregistratie en milieucertificering. De nieuwe aanpak is gericht op stimuleren door kwekers te begeleiden en deelname makkelijker te maken, in plaats van te werken met sancties in de vorm van boetes en tijdelijke uitsluiting van de marktplaats. De directie van Royal FloraHolland heeft dit besluit genomen mede […]
...
lees meer
Om tegen 2030 55% vermindering van broeikasgassen te realiseren, start een collectief van klimaatpioniers vandaag, 1 september 2021, een wereldwijd programma: 100 Months to Change. Omdat we nog maar 100 maanden de tijd hebben voor het behalen van de essentiële klimaatdoelen in 2030, wil dit samenwerkingsverband professionals in overheid, bedrijfsleven en onderwijs aanzetten tot daadwerkelijke […]
...
lees meer
Op woensdag 1 september, aan het begin van de Maand van de Duurzame Doorbraak, sturen 16 organisaties een oproep aan diverse media om in hun berichtgeving te stoppen met juichen bij BBP-groeicijfers. Zij vinden een verder streven naar BBP-groei niet meer verantwoord. Negatieve effecten ‘Economische groei’ gemeten met het BBP is direct gekoppeld aan de […]
...
lees meer