Stel je bent een social enterprise die teamuitjes en evenementen organiseert, om wereldwijd land en water plasticvrij te maken. Wat doe je dan als een groot deel van Nederland thuiswerkt en dus niet fysiek kan samenkomen? Dan bedenk je een Company Cleanup die medewerkers overal vanuit huis kunnen doen, met online begeleiding! Dat is precies […]
...
lees meer
Nederland kent talloze duurzame, sociale, en lokale ondernemingen. Die moeten opboksen tegen grote winkelketens, die vol liggen met goedkope spullen waarvan we niet precies weten hoe, door wie, en onder welke omstandigheden ze zijn gemaakt. Daarom begint filmmaker Kees Brouwer zijn eigen keten: de Reaction. De keten bestaat uit een verzameling ondernemers die bewijzen dat […]
...
lees meer
Forbo Flooring bouwt mee aan het nieuwe, kleurrijke, interactieve en duurzamere Mediamuseum van Beeld en Geluid, dat zijn deuren oktober 2022 opent. In totaal komt er 2500 vierkante meter aan CO2-neutraal geproduceerd Marmoleum in het museumgedeelte te liggen. Het partnerschap met Forbo sluit perfect aan bij de visie van Beeld en Geluid om samen te […]
...
lees meer
Feike Sijbesma, oud- CEO van DSM, heeft vrijdag een hoge koninklijke onderscheiding ontvangen. Hij is benoemd tot Grootofficier in de Orde van Oranje Nassau. Tijdens de viering van zijn afscheid als CEO van DSM, ontving Feike Sijbesma de versierselen namens burgemeester J.A. Jorritsma van Eindhoven van minister-president Mark Rutte. Feike Sijbesma was twintig jaar lid […]
...
lees meer
De afgelopen tijd heeft cateraar CIRFOOD belangrijke stappen gezet op het gebied van verduurzaming. Zo werd het allereerste 100% vegetarische restaurant geopend binnen de Technische Universiteit Delft. Aan de basis hiervan ligt een nieuwe, ambitieuze duurzaamheidsstrategie die het bedrijf samen met adviesbureau Nexio Projects heeft uitgewerkt. Met deze strategie zet de cateraar in op een […]
...
lees meer
Vandaag werden de prijswinnaars van de diverse prijzen op Duurzame Dinsdag bij een bijeenkomst in Den Haag bekend gemaakt. Veridis werd winnaar van de ING Circulair Ondernemen prijs, SUNT – The Banana Factory won de Lidl Voedselprijs. Solarge werd winnaar van de Greenchoice Energieprijs. Sociaal Tuinieren werd winnaar van maar liefst twee prijzen, een unicum […]
...
lees meer
TotalEnergies, Shell Nederland, Energie Beheer Nederland (EBN) en Gasunie zijn een samenwerkingsverband aangegaan om grootschalige CO₂-reductie van industriële clusters te realiseren. Onder de naam Aramis gaan deze partijen samenwerken aan de ontwikkeling van nieuwe CO₂-transportinfrastructuur om opslag mogelijk te maken. Aramis streeft ernaar om in 2023 een definitief investeringsbesluit te nemen met een operationele start […]
...
lees meer
Swapfiets introduceert vandaag de Power 1. Een nieuwe e-bike die een boost moet geven aan de definitieve doorbraak van de elektrische fiets bij het grote publiek in Europa. De vraag naar e-bikes is ongekend groot, maar voor velen vormen de hoge aanschafkosten en het intensieve onderhoud nog een barrière. De Power 1 brengt daar verandering […]
...
lees meer
Staatsecretaris Steven van Weyenberg van Infrastructuur en Waterstaat heeft met instemming gereageerd op het Actieplan Toepassen Kunststof Recyclaat. Volgens hem zijn aanvullende maatregelen nodig om in 2030 de helft minder grondstoffen te gebruiken. Het Actieplan is in zijn ogen heel concreet over de mogelijkheden en biedt duidelijke aanknopingspunten om die ambitie te behalen. Op 6 […]
...
lees meer
Deze maand lanceert Holland & Barrett de gerestylede verzorgingslijn van De Tuinen. Al meer dan 40 jaar is De Tuinen een vertrouwd merk voor natuurlijke verzorgings- en voedingsproducten. Het merk introduceert een nieuw logo, 100% recyclebare verpakkingen en verbeterde formules. Met deze innovatie verwachten zij nog meer klanten te verblijden met hun producten. De Tuinen […]
...
lees meer
Last year, Boston Consulting Group (BCG) announced bold commitments to substantially reducing its climate impact from business travel (more than 80% of its total footprint) by embracing lessons learned about virtual and hybrid work during the global pandemic. To further reduce the firm’s climate impact and to support the development of a more robust SAF […]
...
lees meer
Albert Heijn zet een volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling met ‘Brood van gisteren’. Brood dat gisteren vers in de winkel is aangeleverd en niet verkocht is op de dag zelf, wordt de volgende dag tot 11.00 uur verkocht voor een extra voordelige prijs. Een half brood kost 25 cent, een heel brood en […]
...
lees meer