EVBox Group, Bridgestone EMIA en TSG breiden samen de laadinfrastructuur in Europa uit

Bridgestone en EVBox Group kondigen een langetermijnsamenwerking aan om de Europese laadinfrastructuur uit te breiden met de installatie van maximaal 3.500 nieuwe EVBox AC- en DC-laadpunten, ondersteund door EVBox Laadbeheer. De installaties vinden plaats in het gehele Europese retail- en servicenetwerk van Bridgestone, waaronder bekende merken zoals Speedy en First Stop vallen. Het vijfjarig project, […] ... lees meer

Fairbee inspireert duurzaam shoppen

Begin deze maand opende duurzaam lifestyleplatform Fairbee haar digitale deuren. Oprichtster Saja Chander wil een positieve impact maken door het koopgedrag van consumenten die online mode, cosmetica, accessoires of juwelen aanschaffen te verduurzamen. Fairbee, met een knipoog naar ’s lands bekendste luxe warenhuis, biedt een keur aan prachtige merken aan. Al deze partnermerken hebben 1 […] ... lees meer

Validatie voor klimaatdoelstellingen PwC

De klimaatdoelstelling van accountants- en adviesbureau PwC om in 2030 net zero te opereren ligt in lijn met wat de klimaatwetenschap nodig acht om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 graad celsius. Vandaag ontving PwC een validatie van het Science Based Target-initiatief (SBTi). Met deze doelstelling committeert PwC zich aan een reductie […] ... lees meer

PBL: minder drukte in de spits is mogelijk grootste langetermijneffect van pandemie

Meer thuiswerken als gevolg van de corona-pandemie leidt naar verwachting ook op de langere termijn tot minder files. Dat signaleert het Planbureau voor de Leefomgeving op basis van data-onderzoek en uitvoerige gesprekken met thuiswerkers. Het woon-werkverkeer belast vooral de spits en een relatief geringe daling daarin heeft, zo blijkt, al een groot effect op de […] ... lees meer

46% van de Nederlanders weet niet dat het verminderen van voedselverspilling één van de meest efficiënte manieren is om klimaatverandering te bestrijden

Uit onderzoek* in opdracht van anti-verspillingsapp Too Good To Go blijkt dat bijna de helft (46%) van de Nederlanders niet weet dat het verminderen van voedselverspilling één van de meest efficiënte manieren is om klimaatverandering te bestrijden. Als gevraagd wordt wie ondervraagden verantwoordelijk houden voor de aanpak van voedselverspilling, dan houdt 77% de consument verantwoordelijk. En […] ... lees meer

Producenten van vlees en zuivelproducten verantwoordelijk voor 21% van wereldwijde uitstoot van broeikasgassen

Volgens de ‘Meat Atlas’ die vandaag is gepubliceerd door Heinrich-Böll-Stiftung en Friends of the Earth Europe, wordt de industriële veehouderij steeds schadelijker voor het klimaat en de biodiversiteit. De producenten van vlees en zuivelproducten zijn verantwoordelijk voor 21% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen. Dit cijfer zal waarschijnlijk escaleren als de wereldwijde trends in de […] ... lees meer

Guillin en The Greenery werken samen tegen plasticvervuiling wereldzeeën

Indonesië – en vooral de ruim 17.000 eilanden rondom dit land – is volgens WHO een van grootste vervuilers van plastic in de wereldzeeën. Het Prevented Ocean Plastic (POP) initiatief voorkomt dat jaarlijks ruim 1.000 ton plastic in de oceanen terechtkomt. En verzamelt en verwerkt het plastic tot rPET-verpakkingen (100% gerecycled plastic). The Greenery en […] ... lees meer

SABIC, St. Johns Packaging and Kingsmill launch world’s first ever bread packaging based on recycled post-consumer plastic

SABIC, a global leader in the chemical industry, has announced the successful roll-out of another project as part of its TRUCIRCLE™ program to accelerate the implementation of a circular plastic economy. Allied Bakeries, a major UK based supplier of bakery products, has introduced bread bags made by St. Johns Packaging using SABIC’s certified circular polyethylene (PE) in the […] ... lees meer

DS Smith en Tony’s Chocolonely brengen 100% recyclebare sixpack op de markt

Tony’s Chocolonely staat voor 100 procent fair trade chocolade. Sinds zijn oprichting zet het Nederlandse label zich in voor de bestrijding van kinderarbeid en voor meer eerlijkheid, transparantie en duurzaamheid op de cacaoplantages van West-Afrika. In samenwerking met DS Smith brengt het in heel Europa een 100% recyclebare sixpack met geselecteerde variëteiten op de markt in […] ... lees meer

Bijna 1 miljoen Europese subsidie voor verduurzaming Forteiland Pampus

Deze week werd bekend dat REACT-EU een subsidie heeft toegekend aan Pampus van 996.000 euro, voor de aanleg van een volledig nieuw en fossielvrij energiesysteem. De duurzame plannen van Forteiland Pampus komen hiermee in een stroomversnelling. Het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie (REACT-EU Kansen voor West II) is een fonds dat […] ... lees meer

MVO Nederland lanceert position paper: de circulaire economie als motor van het Nederlandse verdienvermogen

MVO Nederland lanceerde op Duurzame Dinsdag een position paper over de circulaire economie als motor van het Nederlandse verdienvermogen. Dit doet het bedrijvennetwerk in samenwerking met Holland Circular Hotspot, Het Groene Brein en de Natuur en Milieu Federaties. De paper bevat aanbevelingen voor de nieuwe regering om de transitie naar de nieuwe, circulaire economie zodanig […] ... lees meer

Interface stopt met bitumen backing op tapijttegelcollectie en stapt volledig over op biocomposiet backings

Vanaf vandaag zijn alle tapijttegelproducten van vloerenfabrikant Interface die in Europa zijn geproduceerd standaard voorzien van de CQuest™ Bio tapijtrug. Om dit te bereiken is de Europese fabriekslocatie in Scherpenzeel omgebouwd. CQuest™ Bio is de nieuwe biocomposiet tapijtrug van Interface en is gemaakt met gerecycled en biobased (hernieuwbare) materialen, die netto CO2-negatief zijn. Door volledig over te stappen […] ... lees meer