Lancering onderwijsmateriaal Nieuw Economisch denken

Vandaag, dinsdag 7 september (Duurzame Dinsdag), is de lancering van de eerste drie lesbrieven Nieuwe Economie, ontwikkeld door Our New Economy in samenwerking met Day for Change. Deze twee non-profit organisaties hebben de laatste maanden hard gewerkt zodat docenten hun leerlingen in het voortgezet onderwijs nu kennis kunnen laten maken met een breder perspectief op […] ... lees meer

German textile brands and retailers Lidl, Hugo Boss, Aldi und C&A allegedly complicit in crimes against humanity

The European Center for Constitutional and Human Rights filed a criminal complaint in Germany against several high-profile textile brands and retailers. Hugo Boss, Lidl and other companies are allegedly directly or indirectly abetting and profiting from alleged forced labor of the Uyghur minority in the Xinjiang Uyghur Autonomous Region (XUAR) in western China and might […] ... lees meer

Prijs voor groene Intensive Care

IC-apotheker Nicole Hunfeld heeft de Sustainability award gewonnen. Zij kreeg de prijs voor ‘The Green Intensive Care’, een project om de mogelijkheden van een circulaire en duurzame intensive care (IC) te verkennen. The Sustainability award is een prijs van de Erasmus Universiteit  (EUR) en is dit jaar voor het eerst uitgereikt. De prijs is bedoeld […] ... lees meer

Startup Liion Power uit Amsterdam in finale van Postcode Lotteries Green Challenge 2021

Ondernemer Jardo Stammeshaus (26) uit Amsterdam is met zijn startup Liion Power één van de vijf finalisten van de Postcode Lotteries Green Challenge 2021, de duurzaamheidscompetitie van de Postcode Loterij. Jardo ontwikkelt een ‘Battery Life Extender’: een oplossing waarmee de batterijen in laadbare elektronica zoals een smartphone duurzaam worden opgeladen. Zo wordt de levensduur van […] ... lees meer

Beter Bed en KarTent lanceren Paper Bed: een 100% kartonnen bed

Vandaag, op Duurzame Dinsdag, lanceren Beter Bed en kartonspecialist KarTent het Paper Bed. Een kartonnen bed dat comfortabel en duurzaam slapen mogelijk maakt voor een toegankelijke prijs. Het Paper Bed wordt gemaakt van Nederlands hergebruikt karton en is 100% te recyclen. De partners brengen samen ook andere kartonnen producten uit onder de lijn Paper Bed […] ... lees meer

MAAS International en Schijvens Corporate Fashion slaan handen ineen met circulaire kleding

In samenwerking met Schijvens Corporate Fashion, stapt MAAS International (leverancier van koffie-automaten en koffie) volledig over op duurzame bedrijfskleding. Door het inzamelen van oude bedrijfskleding en dit als grondstof te gebruiken voor nieuwe bedrijfskleding, maakt MAAS haar kleding circulair. Als start van de samenwerking werd onlangs de nieuwe kleding voor de barista’s geïntroduceerd. Streven naar […] ... lees meer

Ricoh erkend als koploper op het gebied van duurzaam- en maatschappelijk verantwoord ondernemen

Ricoh staat in de top drie van bedrijven die zijn opgenomen in IDC’s European Technology for Sustainability and Social Impact Index Market Maturity Report*. In het rapport wordt een gedetailleerde vergelijking gemaakt van de 29 belangrijkste verkopers in de IT-productindustrie verdeeld over drie pijlers: Technologie Leveranciersprestaties, Technologie als facilitator en Technologie voor welzijn. Sterkte punten IDC beschrijft […] ... lees meer

Eredivisie CV en EFDN slaan handen ineen om maatschappelijke impact te vergroten

De Eredivisie CV en Het European Football for Development Network (EFDN) gaan met ingang van dit seizoen voor minimaal twee seizoenen samenwerken. Er is een duidelijke missie: de maatschappelijke impact van de eredivisieclubs samen verder vergroten door middel van kennisdeling, onderzoek, fondsenwerving en nieuwe projecten. Voor nationale competities én clubs Samen met EFDN wil de […] ... lees meer

Lidl België stopt met verkoop van ‘duurzame’ producten en gaat voor ‘ZAAM’

Een op de vijf producten die je vandaag bij Lidl België koopt, draagt een duurzaam keurmerk. Toch stopt de supermarktketen met de verkoop van zijn duurzaam assortiment. In de winkels ligt voortaan enkel nog ‘ZAAM’. Lidl wil met deze campagne consumenten afhelpen van de idee dat duurzaam gelijk staat aan duur. “Het is immers pas […] ... lees meer

Elektrische mijlpaal voor Nissan: 250.000ste EV verkocht in Europa

Dankzij zijn rijke historie op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen, heeft Nissan een nieuwe mijlpaal bereikt: een kwart miljoen verkochte volledig elektrische voertuigen in Europa. Een mooie afsluiting van een succesvol decennium in elektrische mobiliteit – en een nieuwe stap. De EV-revolutie blijft voortduren. De mijlpaal is te danken aan de iconische LEAF, waarvan […] ... lees meer

Fotofabriek presenteert duurzaam fotoboek

Fotofabriek, producent van fotoproducten, introduceert een duurzame fotoboekenlijn onder de naam Grønn. “Met oog op de toekomst is het voor elk bedrijf belangrijk om te verduurzamen. De vraag naar duurzame producten zoals boeken, verpakkingen en ander drukwerk wordt steeds groter,” aldus algemeen directeur Fotofabriek, Stephan de Vries. Fotofabriek is de Grønn-productlijn gestart met twee fotoboeken: […] ... lees meer