Swapfiets introduceert vandaag de Power 1. Een nieuwe e-bike die een boost moet geven aan de definitieve doorbraak van de elektrische fiets bij het grote publiek in Europa. De vraag naar e-bikes is ongekend groot, maar voor velen vormen de hoge aanschafkosten en het intensieve onderhoud nog een barrière. De Power 1 brengt daar verandering […]
...
lees meer
Staatsecretaris Steven van Weyenberg van Infrastructuur en Waterstaat heeft met instemming gereageerd op het Actieplan Toepassen Kunststof Recyclaat. Volgens hem zijn aanvullende maatregelen nodig om in 2030 de helft minder grondstoffen te gebruiken. Het Actieplan is in zijn ogen heel concreet over de mogelijkheden en biedt duidelijke aanknopingspunten om die ambitie te behalen. Op 6 […]
...
lees meer
Deze maand lanceert Holland & Barrett de gerestylede verzorgingslijn van De Tuinen. Al meer dan 40 jaar is De Tuinen een vertrouwd merk voor natuurlijke verzorgings- en voedingsproducten. Het merk introduceert een nieuw logo, 100% recyclebare verpakkingen en verbeterde formules. Met deze innovatie verwachten zij nog meer klanten te verblijden met hun producten. De Tuinen […]
...
lees meer
Last year, Boston Consulting Group (BCG) announced bold commitments to substantially reducing its climate impact from business travel (more than 80% of its total footprint) by embracing lessons learned about virtual and hybrid work during the global pandemic. To further reduce the firm’s climate impact and to support the development of a more robust SAF […]
...
lees meer
Albert Heijn zet een volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling met ‘Brood van gisteren’. Brood dat gisteren vers in de winkel is aangeleverd en niet verkocht is op de dag zelf, wordt de volgende dag tot 11.00 uur verkocht voor een extra voordelige prijs. Een half brood kost 25 cent, een heel brood en […]
...
lees meer
KFC lanceert – in de Verspillingsvrije Week – het KFC Food Donation Program: een blijvend initiatief waarmee overgebleven kip uit KFC-restaurants aan het Leger des Heils wordt gedoneerd. Op deze manier wordt voedselverspilling teruggedrongen en komt de kip terecht op een plek waar mensen dat goed kunnen gebruiken. Met het Food Donation Program zet de […]
...
lees meer
Voor het eerst sinds de uitbraak van de coronapandemie durven bestuurders zich uit te spreken over het einde van de coronacrisis. Wereldwijd terug naar normaal zal naar verwachting van meer dan 1300 ondervraagde CEO’s halverwege 2022 een feit zijn. Ondanks de Delta coronavariant verwacht 60% van de bestuurders dat er komende drie jaar sprake is […]
...
lees meer
Achmea gaat de komende drie jaar circa één miljoen bomen planten. De coöperatieve verzekeraar zet zo een volgende stap op weg naar een volledig klimaatneutrale bedrijfsvoering in 2030. Samen met Land Life Company is een meerjarig herbebossingsprogramma gestart waarmee de CO₂ -uitstoot van de bedrijfsvoering van Achmea wordt gecompenseerd. Achmea compenseert sinds 2011 haar resterende CO₂ […]
...
lees meer
Kunnen gedragsinterventies milieugedrag verbeteren, niet alleen op korte termijn, maar ook op langere termijn? Deze onderzoeksvraag is door Mirthe Boomsma positief beantwoord in haar onderzoek waarop ze woensdag 8 september a.s. promoveert aan Tilburg University. Haar onderzoek spitst zich toe op gedragsinterventies bij afvalscheiding en energieverbruik. Door middel van veldexperimenten heeft ze aangetoond dat wanneer […]
...
lees meer
Precies twee jaar na de start van het duurzaamheidsplan om voor eind 2021 alle Nederlandse zomer- en wintergroenten On the way to PlanetProof gecertificeerd te krijgen, heeft groente- en peulvruchtenfabrikant HAK met de meest recente On the way to PlanetProof-certificering van tuinboontjes, worteltjes, sperziebonen, veldertjes en doperwten haar ambitieuze teeltschema gehaald. De komende weken volgen […]
...
lees meer
Buitenwinkel Bever lanceert vandaag, in samenwerking met Retail Concepts in België en O&CC in het Verenigd Koninkrijk, het duurzaamheidskeurmerk ‘Our Planet’. Met het introduceren van het keurmerk wil de buitenwinkelketen klanten helpen een duurzamere keuze te maken. Het keurmerk geeft aan de hand van vijf criteria aan dat het product een duurzamere keuze is en waarom. […]
...
lees meer
Een samenwerkingsverband van meer dan 60 maatschappelijke organisaties en coalities voelt de urgentie om maatschappelijke vraagstukken sneller en meer in gezamenlijkheid op te pakken. Zij bundelen de krachten om toe te werken naar een maatschappelijk omslagpunt (social tipping point) en ondersteunen elkaar waar nodig. Vandaag op Duurzame Dinsdag, 7 september, doet ieder van deze organisaties […]
...
lees meer