Uit de Nederlandse Innovatie Monitor 2021 van Amsterdam Centre for Business Innovation van de Amsterdam Business School van de UvA blijkt dat het Nederlandse bedrijfsleven optimistisch is over het herstel na de coronacrisis. Bedrijven pakken door met de digitale transformatie en het niveau van radicale innovatie bevindt zich op een niet eerder gemeten niveau. In deze editie van […]
...
lees meer
De Green Deal Houtbouw in de Metropool Regio Amsterdam (MRA) is een feit. Dit betekent dat de regio de mouwen opstroopt om vanaf 2025 minimaal 20% van alle nieuwbouw met hout of biobased materialen uit te voeren. Op 21 oktober 2021 hebben meer dan 80 organisaties hun handtekening hieronder gezet. Wethouder Thijs Kroese van Purmerend, […]
...
lees meer
Sinds deze week roepen boeren Monique en Koos van der Laan van boerderij de Beekhoeve iedereen op om een idee in te sturen over hoe hun boerderij nog gezonder/duurzamer kan worden. Biologische boerderij de Beekhoeve in Kamerik doet namelijk mee aan het Grond Verbond. Het Grond Verbond is een initiatief om spelers uit lokale voedselketens […]
...
lees meer
Goodfuture kreeg de eer om alle ruim 1000 medewerkers van Ekoplaza op duurzame wijze in het nieuw te steken. Het resultaat is een prachtig, special made bedrijfskledingpakket uit biologisch katoen. “Medewerkers zijn zeer enthousiast over de uitstraling, duurzame samenstelling en het draagcomfort van de kleding”, vertelt Formulemanager Sandra Wijnia van Ekoplaza. Het duurzame bedrijfskledingpakket werd […]
...
lees meer
Mosa Meat kondigt met trots een subsidie aan die is toegekend door React EU om de kosten van de productie van kweekvlees te verlagen en de duurzaamheid van de waardeketen verder te verbeteren, in samenwerking met haar investeerder en partner Nutreco. De subsidie is toegekend voor onderzoek naar het verlagen van de kosten van celkweekmedia, […]
...
lees meer
De (netto) emissies van Shell zullen stijgen met 4% in 2030 (t.o.v. 2019) laat een vandaag gepubliceerd onderzoek van Global Climate Insights (GCI) zien. In mei droeg de Nederlandse rechter Shell op om zijn emissies met 45% te hebben verlaagd in 2030 en stemde bijna een derde van Shells aandeelhouders voor de Follow This klimaatresolutie die hetzelfde […]
...
lees meer
De Utrechtse start-up Cupplement heeft een duidelijke visie met hun producten. Ze willen gaan voor duurzaamheid en gezondheid. Ze gaan daarbij in tegen de stroming van de reguliere koffiecapsule business met koffiecapsules die worden gemaakt van suiker uit suikerriet en suikerbiet. Een positieve impact maken op het milieu is ook voor de ondernemers Stefan […]
...
lees meer
De Barry Callebaut Group, ’s werelds grootste cacao- en chocoladefabrikant, heeft gisteren ‘The Barry Callebaut Chocolate Box’ ingehuldigd, haar nieuwe Global Distribution Center in Lokeren, België. The Chocolate Box is ’s werelds grootste chocolademagazijn en wordt het logistieke knooppunt voor alle verpakte Belgische chocolade- en decoratieproducten, geproduceerd in de chocoladefabrieken van Barry Callebaut in Wieze […]
...
lees meer
Nederlanders drinken samen ongeveer 40 miljoen kopjes koffie per dag. Daarin zit slechts 0,2 % van de koffieboon. De rest blijft achter als koffiedik. Ongeveer 500.000 kg koffiedik en 33 vrachtwagens vol per dag. Een enorme berg rijk organisch materiaal dat nog steeds grotendeels verbrand wordt. Tegelijkertijd verschraalt de bodem van onze landbouwgronden. Rotterzwam verwerkt […]
...
lees meer
CWS GreenMats en CWS GreenPremium Mats zijn twee nieuwe, duurzame producten die CWS, marktleider op het gebied van hygiëne en vloerverzorging en pionier op het gebied van duurzaamheid, op de markt brengt. Het zijn duurzame schoonloopmatten die uitsluitend uit gerecycled polyester bestaan. Per vierkante meter mat worden ongeveer 10 afgedankte PET-flessen gebruikt, wat neerkomt op […]
...
lees meer
Vandaag kondigt Lidl Nederland aan in 2022 klimaatneutraal te zijn. Deze stap is onderdeel van de klimaatdoelen die Lidl heeft opgesteld om actief bij te dragen aan het Parijsakkoord. Zo streeft Lidl ernaar om in 2030 de operationele uitstoot met 80% te verminderen (vergeleken met 2019) en vraagt Lidl een groot deel van haar leveranciers […]
...
lees meer
Veel van de vloerkleden die je kan kopen, zijn eigenlijk helemaal niet duurzaam. Dit is onder meer het geval bij vloerkleden op basis van katoen, viscose of wol. Dergelijke vloerkleden hebben een grote milieu-impact en gaan niet altijd even lang mee. Als je van plan bent om in je kantoor een nieuw vloerkleed te leggen, […]
...
lees meer