De monniken van bierbrouwerij de Koningshoeven en denimmerk G-Star RAW zijn een bijzondere samenwerking aangegaan. Omdat beide merken duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan, is een duurzame denim habijt ontworpen door G-Star voor de monniken van de brouwerij. Het habijt is volledig gemaakt van Cradle to Cradle Gold Certified® denim. Hierdoor past het perfect […]
...
lees meer
Vandaag lanceert het innovatieve zuivel-concept Mijn Melk een nieuw product: volle biologische boerenyoghurt van boer Guus uit Udenhout. Deze yoghurt wordt – net als de melk – direct op het erf in een mini-zuivelfabriek verwerkt en meteen aan de supermarkt geleverd. Dit gebeurt binnen 24 uur nadat de koeien zelf besluiten dat ze gemolken willen […]
...
lees meer
Today, Trivium Packaging, a global provider of sustainable metal packaging headquartered in The Netherlands, announces that its work to combat climate change and disclose implementation of sustainability practices has yielded the company the high rating of an A- from the CDP, a non-profit organization looked at by the world economy as the gold standard of […]
...
lees meer
Circular Footwear Alliance (CFA) en Chemelot Innovation and Learning Labs (CHILL) gaan samen werk- en veiligheidsschoenen recyclen en de materialen die daarbij vrijkomen als basisgrondstof terugbrengen naar de markt. Het past naadloos bij de ambitie van beide partijen om een wezenlijke bijdrage te leveren aan een duurzame maatschappij. CFA is de afgelopen jaren bijzonder actief […]
...
lees meer
Tweederde van de plasticverpakkingen in supermarkten kan niet gerecycled worden, meldden media onlangs. Als het aan biologische specialist Eosta ligt, hoeft dat ook niet meer. Dankzij nieuwe innovaties kan Eosta al haar verse groente en fruit nu plasticvrij aanbieden. Naast Natural Branding lasermerkjes heeft Eosta nu papieren flowpacks en doosjes in verschillende formaten, als nieuwe […]
...
lees meer
Bedrijven, vakbonden en ngo’s zijn in dialoog over een nieuwe samenwerkingsovereenkomst om mensenrechten, internationale arbeidsrechten, het milieu en dierenwelzijn in de kleding- en textielsector te bevorderen. Partijen willen hiermee gezamenlijk leiderschap tonen op het gebied van internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen, in lijn met de OESO-richtlijnen en de UNGP’s voor bedrijven en mensenrechten. De betrokken partijen […]
...
lees meer
Food consultancy & communications agency Green Food Lab is Agency of the Year 2021 in de categorie Small & Mid-Sized. De prijs geldt als een bekroning op het werk van dit Amsterdamse bureau, dat zich elke dag inzet om de route naar meer plantaardig eten te versnellen. Tijdens de digitale uitreiking van de European Excellence Awards […]
...
lees meer
Jongeren in heel Europa eisen EU-brede veranderingen om het voedselsysteem duurzamer te maken, waaronder het bevorderen van regeneratieve landbouw, het definiëren van uniforme voedings- en etiketteringsrichtlijnen en het inclusiever maken van voedselsystemen. Om ervoor te zorgen dat de standpunten van de volgende generatie worden gehoord tijdens cruciale discussies over de toekomst van het voedselsysteem, heeft […]
...
lees meer
De provincie Noord-Holland zet sterk in op het verduurzamen van haar eigen bezit. Daar valt namelijk grote winst te halen. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) becijferde dat bijna een vijfde van de Nederlandse klimaatvoetafdruk wordt veroorzaakt door de inkoop van producten en diensten door de overheid. De provincie heeft daarom de kansen, acties […]
...
lees meer
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen klinkt misschien logisch, maar toch is het voor sommige bedrijven lastig. Om maatschappelijk verantwoord te ondernemen, moet je namelijk met een aantal zaken rekening houden en wellicht wat veranderingen doorvoeren in je HR-beleid. Daarom geven we een aantal tips om je op weg te helpen! Tip 1: Laat medewerkers een training volgen […]
...
lees meer
Onderzoeksproject MENENS ontvangt van het Ministerie van Economische Zaken 24 miljoen euro subsidie, om het gebruik van methanol als brandstof in de scheepvaart te versnellen. In het project werken onder meer Fugro en Boskalis samen. VT Group (Verenigde Tankrederij) uit Rotterdam brengt de use case voor de binnenvaart in. Daarmee wordt een blauwdruk opgesteld, die de gehele […]
...
lees meer
De Tilburg University Challenge van 2021 is op 9 november gewonnen door drie ‘socially responsible’ bedrijfsplannen van studententeams. Tijdens het livestream event ging de Ideation Award naar Anouk van Anrooij en Daniel Gelsing voor hun gezonde, fruitige en kruidige drankje dat ook nog duurzaam is. De Business Ready Award én de Audience Award gingen naar […]
...
lees meer