Van 7-13 maart 2022 vindt de vijfde editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Sinds de eerste editie in maart 2018 is deze duurzaamheidscampagne een jaarlijks terugkerend initiatief dat laat zien dat minder vlees eten een positieve impact heeft op het klimaat. Nieuw dit jaar is de toevoeging ‘& Zuivel’. Naast het […]
...
lees meer
De aanstelling van Saviëlle Roemeling als Chief MVO/CSR Officer bij The Onemeeting Company betekent de start van nieuwe kleine en grootschalige MVO initiatieven die een wezenlijke bijdrage binnen de meetingbranche gaan leveren. In januari lanceert het bedrijf een Movement concept om ‘duurzaam vergaderen’ de volle aandacht te geven. The Onemeeting Company krijgt steeds meer vragen […]
...
lees meer
Geen (of minder) vlees eten is sinds vandaag weer iets leuker en makkelijker geworden. Want de beroemde en zeer geliefde Pepperoni pizza van Domino’s is vanaf vandaag ook verkrijgbaar als vegetarische variant. In samenwerking met de Vegetarische Slager is een van de populairste pizza’s (top 3) nu ook verkrijgbaar met vegetarische stukjes Pepperoni onder de […]
...
lees meer
Meer dan ooit gaat het bij shoppen om het verhaal achter het product; hoe, waar en door wie is het gemaakt? Lokale en duurzame producten worden steeds populairder. Het ShopLokaal – een initiatief van Amsterdam Made – maakt het vinden ervan makkelijk; het online platform is dé verzamelplek voor lokale, duurzame producten uit de Metropool Amsterdam. De […]
...
lees meer
Neleman Organic Vineyards, het Nederlands-Spaanse wijnhuis van biowijnpionier Derrick Neleman, plaatste 27 en 28 december jl. een campagne in diverse landelijke kranten om aandacht te vragen voor het probleem dat er landbouwgif wordt gebruikt bij het produceren van verreweg de meeste wijnen en om consumenten hiervan bewust te maken. De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren […]
...
lees meer
De extreme weersomstandigheden wijzen ons op de risico’s van klimaatverandering. Het nieuwe IPCC-rapport en de VN-conferentie over klimaatverandering (COP26) benadrukken daarom de noodzaak om actie te ondernemen. Internationale bierbrouwers werden, na een sterk tweede kwartaal dit jaar, in het tweede deel van 2021 geconfronteerd met deze ontwikkelingen. Net als bij de rest van de voedings- […]
...
lees meer
Het Nederlandse bedrijf Bus Whisky is tijdens de Global Green Awards in Hongkong beloond met een gouden duurzaamheidsmedaille. Eind 2019 werd Bus Whisky succesvol gelanceerd als nieuw Nederlands whiskylabel. In amper drie jaar tijd groeide de Brabantse whisky start-up uit tot de tweede whiskyproducent van Nederland. Dennis Hurkmans en Ezra Leeger zijn eigenaren van de […]
...
lees meer
Wie denkt aan duurzaam ondernemen, denkt vaak meteen aan het investeren in zonnepanelen, energiezuinige apparaten, enzovoorts. Er zijn echter verschillende andere vormen van duurzaam ondernemen. Denk ook aan het opbouwen van een duurzaam kennisniveau, door voortdurend nieuwe cursussen en opleidingen te volgen. Kijk eens naar alle HBO-opleidingen die worden aangeboden, of kies voor een van alle MBO-opleidingen. […]
...
lees meer
Bouwbedrijf Heijmans en Naturalis Biodiversity Center slaan de handen ineen om gezamenlijk onderzoek te doen naar natuurinclusieve bouwtoepassingen. De samenwerking zal zich focussen op natuurinclusieve bouwmaatregelen die de gehele lokale biodiversiteit versterken, en verenigd daarmee onze menselijke woonbehoeftes met die van de natuur. Robuuste oplossing Om natuurinclusief bouwen verder te ontwikkelen, gaan Heijmans en Naturalis […]
...
lees meer
ClimatePartner is set to expand further on the back of growth equity financing from international growth investor Vitruvian Partners. ClimatePartner is a pioneer and innovation leader in corporate climate action. Founded in 2006, it operates across 35 countries (including The Netherlands) with more than 300 employees serving over 4,500 customers. With its solutions, it helps companies […]
...
lees meer
Niet alleen neemt energie voor veel bedrijven een steeds grotere hap uit het budget, bovendien is energie besparen ook belangrijk voor het milieu. Daarom doe je er goed aan om het kantoor te verduurzamen. Daarbij is het heus niet altijd nodig om peperdure investeringen te doen. Soms kunnen beperkte investeringen al veel effect hebben. We […]
...
lees meer
Wereldhave start een same-day delivery service in samenwerking met StoreShippers. Deze nieuwe service stelt retailers in staat om snel, efficiënt en met oog voor duurzaamheid online bestellingen uit te leveren. Same-day delivery geeft meer voordelen. De winkels krijgen effectief een nieuwe functie erbij – ze worden ook een decentraal magazijn. Doordat producten die online besteld […]
...
lees meer