Consument bereid meerprijs biologisch te betalen

Consumenten hebben een hogere bereidheid om een meerprijs voor biologische producten te betalen, na uitleg over wat biologisch is, zo blijkt uit onderzoek van Future of Food Institute, in opdracht van Bionext, brancheorganisatie van de biologische sector. De positieve houding ten opzichte van biologische producten steeg significant van 52% naar 75%. Het onderzoek toont daarnaast een […] ... lees meer

Schneider Electric onthult eerste schakelmateriaal voor thuis, gemaakt van gerecycled oceaanplastic

Schneider Electric onthulde op CES het eerste schakelmateriaal voor thuis gemaakt van oceaanplastic. Het Merten Ocean Plastic-schakelmateriaal is gemaakt van gerecycled oceaanmateriaal en wordt geleverd in duurzame verpakkingen. Zo wordt niet-recyclebaar materiaal geëlimineerd en komen klanten een stap dichter bij het bereiken van hun duurzaamheidsdoelstellingen. Schneider Electric biedt als eerste bedrijf in de sector Home […] ... lees meer

Vakbonden dienen klacht in tegen Plantion bij NCP

De vakbonden CNV en FNV dienen bij Nationaal Contactpunt Oeso-Richtlijnen (NCP) een klacht in tegen Plantion in het Gelderse Ede. De bloemenveiling heeft een cao afgesloten zonder FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen de kans te geven om daarbij betrokken te zijn. Hierover hebben de bonden begin november een brief gestuurd aan Vereniging Bloemenveilingen Nederland […] ... lees meer

Koopmans levert graan van Nederlandse bodem als Nedertarwe

Ingrediëntenleverancier Royal Koopmans introduceert Nedertarwe. Het graan komt van Nederlandse telers die strikte richtlijnen voor duurzaamheid navolgen. Koopmans wil er een duurzame beweging mee in gang zetten. “Nedertarwe is een totaalconcept voor bloem en meel van een hoge kwaliteit, bestemd voor ambachtelijke bakkers die duurzaam brood willen bakken.” Sinds 2014 werk het bedrijf hard aan […] ... lees meer

Fooditive introduceert veganistische caseïne als vervanging van koemelk in zuiveltoepassingen

De Nederlandse producent van plantaardige ingrediënten, Fooditive Group, wil met zijn innovatieve ingrediënten de opvattingen over GMO-voedsel veranderen. Na het grote succes van zijn geüpcyclede natuurlijke zoetstof, breidt het bedrijf nu uit naar diervrije zuiveleiwitten. ‘Gezond en betaalbaar voedsel maken voor iedereen betekent dat we simpelweg elk aspect van onze voeding moeten aanpakken. Diervrije producten […] ... lees meer

FUJIFILM Holdings announces new climate action targets

FUJIFILM Holdings Corporation (President and CEO, Representative Director: Teiichi Goto) announces new climate action targets to reduce CO2 emissions as it accelerates initiatives towards a zero-carbon future. Fujifilm Group will be fully operating on carbon-free energy*1 and achieve net zero CO2 emissions by the Fiscal Year ending March 2041 (FY2040). It will also reduce CO2 emissions across the entire […] ... lees meer

Kruitbosch tekent climate commitment fietsindustrie

Kruitbosch heeft zich in november bij het climate commitment van de fietsenindustrie aangesloten. Hiermee verplicht de fietsonderneming uit Zwolle zich om uiterlijk in 2023 zijn eigen broeikasgasemissies jaarlijks te rapporteren en een plan op te stellen om tegen 2030 de emissies met minstens 55% te reduceren. “Het tekenen van dit commitment sluit aan bij onze […] ... lees meer

Nieuwe trend voor het terras: duurzame luxueuze Bamboo X-treme® in Hongaarse punt patroon

Terrassen en balkons worden steeds meer zomerse woon- en eetkamers en ook restaurants en hotels hechten steeds meer waarde aan een uitnodigende, stijlvolle buitenruimte. Ook de ontwerpeisen zijn veranderd: Naast duurzaamheid ligt de nadruk bij buitenruimtes vooral op gezelligheid. MOSO® heeft een uitzonderlijk mooie oplossing ontwikkeld voor het buitenseizoen: Duurzame bamboe terrasplanken in een klassiek […] ... lees meer

BuyBay en BCC slaan handen ineen voor duurzaam retourmanagement

Elektronicaspeciaalzaak BCC besteed vanaf heden hun retourmanagement uit aan specialist BuyBay. BuyBay verwerkt geretourneerde artikelen die niet helemaal nieuw meer zijn, en geeft deze producten een tweede leven. BuyBay’s aanpak past perfect bij de doelstelling van BCC om afvalverspilling tegen te gaan. Met een uitgebreide webshop en meer dan 60 fysieke winkels, heeft BCC zowel […] ... lees meer