De schriftelijke juryronde van Coolest Dutch Brands 2021 zit erop: de stemmen van de 50-koppige jury van creatives en strategen zijn geteld en door de juryvoorzitter gecontroleerd. Dit zijn de 6 merken die op 10 maart aanstaande in de halve finale gaan pitchen voor een plek in de finale die dit jaar zal gaan plaatsvinden op […]
...
lees meer
Hyundai lanceert onder de naam Mocean een nieuw autodeelproject in Nederland. Deze unieke service maakt deel uit van een samenwerkingsverband met mobiliteitsaanbieder We Drive Solar en gaat van start met een pilot in Utrecht. Voor het autodeelproject stelt Hyundai twee exemplaren van zijn elektrische IONIQ 5 beschikbaar. Hyundai is met Mocean reeds succesvol met mobiliteitsoplossingen […]
...
lees meer
Het kunstwerk Messy, het monster van COP Ness is vanaf vandaag officieel in Nederland te bewonderen. Messy is een artistieke oproep van de Amsterdamse streamingdienst WaterBear voor een meer circulaire economie en is gemaakt van maar liefst achthonderd paar MUD Jeans. Het kunstwerk staat tijdens de Week van de Circulaire Economie geëxposeerd voor het gebouw van het Koninklijk Instituut voor […]
...
lees meer
Mourik wil in 2025 duurzame koploper zijn. Het bedrijf werkt dagelijks aan duurzame infrastructuur en een schone, circulaire industrie. “Maar we willen verder. We willen nog meer positieve impact hebben. Impact betekent voor ons dat klanten en partners de door ons ontwikkelde expertise kunnen inzetten om hun infrastructurele objecten, assets en projecten optimaal te kunnen […]
...
lees meer
Generatiegenoten van prinses Amalia vragen haar te kiezen voor een studie met impact. In een open brief nodigen Anne Ritsma (25), Bob Hoftijzer (21), Chris van Bendegem (27) en Eva Zijlmans (26) de prinses, die op dit moment haar studiekeuze maakt, uit voor een inspiratiebezoek om kennis te maken met de nieuwe economie: duurzaam, inclusief, […]
...
lees meer
Alles wat we gebruiken, dragen, kopen, verkopen en eten heeft water nodig om te maken. Wist je bijvoorbeeld dat er voor de productie van één spijkerbroek maar liefst 8000 liter water nodig is?! Om aandacht te vragen voor dit enorme verbruik en om zelf duurzamer te leven deden 8 verschillende waterschappen mee aan de ‘Footprint […]
...
lees meer
Stichting DOEN roept textielondernemers die met hun merk de transitie naar een circulaire en eerlijke textielindustrie versnellen op zich online te melden. Ondernemers kunnen vanaf vandaag tot en met 15 maart een aanvraag indienen. Een team van programmamanagers van Stichting DOEN en experts uit de modewereld kiest vijf veelbelovende voorlopers, die allemaal een gift van […]
...
lees meer
Bacardi, het grootste privé sterkedrankconcern, heeft aangekondigd dat zijn iconische premium rummerk de uitstoot van broeikasgassen in haar distilleerderij vanaf 2023 zal halveren. De broeikasgasemissie van BACARDÍ rum zal met 50% dalen wanneer volgend jaar in de distilleerderij van het merk in Puerto Rico een systeem voor warmtekrachtkoppeling (WKK) in gebruik wordt genomen. Het nieuwe […]
...
lees meer
In February 2022, over 100 companies, investors, business associations and initiatives released a joint statement urging the EU to swiftly adopt a legislative proposal on mandatory human rights and environmental due diligence (mHREDD), within the Sustainable Corporate Governance initiative. Signatories to the statement including Aviva, Danone, Ericsson, IKEA, Hapag-Lloyd and VAUDE express concern about the […]
...
lees meer
In 2020 was de uitstoot van broeikasgassen in Nederland 25,5 procent lager dan in 1990. De Urgenda-doelstelling (minimaal 25 procent minder uitstoot) is daarmee gehaald. De laatste vijf jaar is de uitstoot door kolencentrales met 80 procent verminderd. In het coronajaar 2020 was de uitstoot door wegverkeer 15 procent lager dan in 2019. Daarnaast was […]
...
lees meer
Toeval of niet: dinsdag, op de tweede dag van de Week van de Circulaire Economie ondertekenden HAVEP en Vanhulley een intentieovereenkomst om intensief met elkaar samen te werken. “Alles kwam eigenlijk prachtig samen,” aldus Jolijn Creutzberg, founder van het Groningse Vanhulley. “We waren net bezig met serieuze opschalingsplannen toen HAVEP een invulling zocht voor hun […]
...
lees meer
Via pakketten worden jaarlijks 87 miljoen kilo aan verzendmaterialen aan de deur bezorgd. Via de gewone brievenbuspost komt er 11 miljoen kilo papier en plastic door de brievenbus. Tweederde van de consumenten vindt de hoeveelheid verzendmaterialen voor pakketten vervelend. Ongemerkt echter krijgen ze ook veel papier en plastic via de gewone brievenbuspost binnen. Jaarlijks krijgen […]
...
lees meer