Hoe organiseren duurzame winnaars van de toekomst zich? Deloitte en Maastricht University namen de proef op de som bij een aantal beloftevolle scale-ups en schreven er een witboek over. Dit rapport is bedoeld om de lezer te informeren over snelgroeiende startups en scale-ups ‘de Sustainable Future Winners’ met ervaring in zelforganisatie – en in het […]
...
lees meer
80 grote merken in Nederland voldoen niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het vandaag gepresenteerde Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group onder 1000 Nederlandse geïnformeerde consumenten*. Ook komt uit dit onderzoek naar […]
...
lees meer
Het is Blue Monday en dat betekent dat onze voornemens weer de prullenbak in kunnen, de vakantie verder weg lijkt dan ooit en thuiszitten wederom de norm is. Deze dag is misschien wel de ‘worst day of the year’ en daarom slaat de Brabantse familiebrouwer Bavaria de handen ineen met de Brabantse worstenbroodbakker Houben Worstenbrood. […]
...
lees meer
Het merendeel (72%) van het Nederlandse bedrijfsleven is niet bekend met de nieuwe Europese richtlijn voor duurzaamheidsrapportage in het jaarverslag. Volgens de Europese Unie moeten bedrijven met meer dan 250 medewerkers vanaf 2023 voldoen aan deze op stapel staande wetgeving. Ondernemers vinden de aandacht voor duurzaamheid een goede zaak maar vrezen voor toenemende kosten, regeldruk […]
...
lees meer
In de eerste twee jaar van de pandemie is het vermogen van de tien rijkste mannen ter wereld verdubbeld, van 700 miljard tot 1,5 biljoen dollar. In dezelfde periode zijn meer dan 160 miljoen mensen extra in armoede terecht gekomen, een dramatische stijging en pijnlijke trendbreuk met voorgaande jaren. Terwijl het gemiddelde inkomen van 99 […]
...
lees meer
A new study has revealed that four-in-five companies assessed now include a commitment in their sustainability reports to the Sustainable Development Goals (SDGs), yet fewer than half set measurable targets for how their actions contribute towards fulfilling the Goals. The publication from GRI and Support the Goals – State of Progress: Business Contributions to the SDGs – […]
...
lees meer
Wereldwijd worstelen CEO’s met de reductie van broeikasgassen. Dat geldt ook voor bedrijfsbestuurders in Nederland, zo blijkt uit PwC’s 25e CEO Survey. Een kwart van de Nederlandse respondenten streeft naar ‘net zero’. Ruim een derde zegt daarvoor voorbereidingen te treffen en nog een derde is niet bezig met een net-zero-doelstelling. In de uitkomsten van PwC’s […]
...
lees meer
Schijvens Corporate Fashion heeft de afgelopen jaren grote stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Dit heeft in 2020 geresulteerd in het winnen van de Circular Award van het Versnellingshuis van het Ministerie van I&W. Als koploper op het gebied van duurzaamheid het bedrijf het dan ook haar taak om anderen te inspireren. Dit heeft […]
...
lees meer
In opdracht van BAM Infra Nederland hebben Wirtgen en New Electric een asfaltspreidmachine omgebouwd naar de eerste volledig elektrisch aangedreven asfaltspreidmachine ter wereld. Op jaarbasis besparen we hiermee ruim 93.000 kilogram CO₂ en 115.000 gram stikstofoxide. Van Stage V naar elektrisch Samen met partners Wirtgen en New Electric heeft BAM de Stage V motor vervangen […]
...
lees meer
Op 1 januari 2023 moeten kantoren in Nederland energielabel C of hoger hebben. Met nog minder dan een jaar te gaan, voldoet 43% van de 60 miljoen vierkante meter kantoorruimte hier nog niet aan. Deze verplichting voerde de overheid in 2016 in. De eigenaren van deze kantoren riskeren nu een boete of zelfs een sluiting. […]
...
lees meer
In het voorjaar van 2022 wordt Zonneveld de Punt in Barendrecht gebouwd. In totaal gaat het zonnepark met ruim 5500 zonnepanelen jaarlijks 2.900 MWh groene stroom opwekken. Dat staat gelijk aan stroom voor ongeveer 1000 huishoudens per jaar. Groendus ontwikkelt het zonneveld met veel aandacht voor het in stand houden van de biodiversiteit. Ook kunnen omwonenden zelf participeren in dit project via […]
...
lees meer
BOON timmert al langer aan de weg met die boodschap en wordt hierom gewaardeerd en gezien als frontrunner, rebels en disruptief. De veelal Nederlandse bonen waarvan de BOON burgers of braadworstjes en bapao’s zijn gemaakt, leveren alle eiwitten, vezels en gezonde voedingsstoffen die we nodig hebben voor een gezonde en energieke levensstijl. Hiermee leggen we […]
...
lees meer