Hoe verduurzaamt zakelijk Nederland? Met deze vraag ging Greenchoice vanaf afgelopen jaar in gesprek met haar zakelijke achterban. Het doel? De duurzame, slimme, creatieve, innovatieve en impactvolle voorbeelden en inzichten verzamelen én delen, zodat bedrijven die nu een eerste stap willen zetten met de energietransitie ook aan de slag kunnen. Niet met hoogdravende theoretische plannen, […]
...
lees meer
Shopopop, de Europese pionier en marktleider in crowdshipping, breidt zijn systeem van collaboratieve levering verder uit. Met Shopopop kunnen klanten bestellingen bij winkeliers tegen een kleine vergoeding thuis laten bezorgen door een particuliere shopper. Het bedrijf veroverde de afgelopen jaren de Franse markt en staat op het punt om de Belgische markt te betreden en […]
...
lees meer
KVK roept alle innovatieve mkb-ondernemers in Nederland zich aan te melden voor de 17e KVK Innovatie Top 100: de grootste innovatie-etalage van Nederland. Inschrijven kan tot en met 15 juli 2022 via www.kvkinnovatietop100.nl. Aan de KVK Innovatie Top 100 is bewust geen (geld)prijs verbonden. De kracht van het initiatief is te laten zien waartoe het Nederlandse […]
...
lees meer
Instabox groeit snel in Nederland en heeft in 2022 een goede start gemaakt. Door een nieuwe samenwerking met H&M kunnen modeshoppers nu gebruikmaken van een snelle, flexibele en handige verzendservice. Een duurzame mijlpaal is dat de pakketten fossielvrij worden bezorgd. Instabox blijft snel groeien in Nederland. Dit komt zowel door nieuwe samenwerkingen met webshops als […]
...
lees meer
Om de soja te produceren die Nederland uit Brazilie importeert, is in dat land maar liefst 4 keer de oppervlakte van de provincie Noord-Holland aan grond nodig. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Profundo in opdracht van Greenpeace. 60 procent van alle soja die Nederland importeert komt uit Brazilië. Deze soja wordt vrijwel geheel voor […]
...
lees meer
Duurzaamheid als hart van de business: dat straalt de nieuwe website van DS Smith Nederland en België uit, die onlangs een grondige update gekregen heeft. Deze reflecteert duidelijk de focus op duurzaamheid van het wereldwijd toonaangevende verpakkingsbedrijf. Al jaren toont de leverancier een leiderschapsrol op het gebied van verduurzaming binnen de verpakkingssector. Extra bijzonder is […]
...
lees meer
nora® by Interface lanceert vandaag norament® 926 pado: een rubberen vloerencollectie geïnspireerd op het klassieke terrazzo design. De mozaïekachtige korrels van norament® 926 pado zijn vakkundig verwerkt en geven ruimtes een prachtige en elegante sfeer. norament® 926 pado is, net als alle vloeren van Interface, gedurende de volledige productlevenscyclus CO2-neutraal gecertificeerd via het door derden […]
...
lees meer
Yellowstar, leverancier van software voor real-time inzicht in en aansturing van de logistiek en supply chain, maakt bekend dat het BigMile gaat integreren voor het calculeren van transport-gerelateerde CO2-uitstoot. ‘Met BigMile komen geautomatiseerde CO2-berekeningen voor bedrijven direct beschikbaar in onze applicaties’, zegt John Kaijen, Chief Product Officer bij Yellowstar. Bij Yellowstar staat ketensamenwerking in alle […]
...
lees meer
Today. Product DNA, a digital solutions provider for Product Transparency and Social Responsibility, announced that they have joined Cibutex, a cooperative built to achieve a circular economy in textiles. By joining Cibutex, Product DNA will bring over 15 years of experience in tracing the full life cycle of a product. This experience will be applied […]
...
lees meer
Vandaag maken Hoopheggen en Nestlé Professional een samenwerking bekend omtrent biodiversiteit. Met de samenwerking willen Hoopheggen en Nestlé Professional een bijdrage leveren aan de verbetering van de Nederlandse biodiversiteit door de komende maanden, voor elke geplaatste NESCAFÉ koffiemachine bij bedrijven tweeënhalve meter heg te plaatsen en zelf ook deze heggen mee te planten. Heggen zijn […]
...
lees meer
Duurzaamheid is inmiddels een van de belangrijkste strategische pijlers in het Nederlandse bedrijfsleven. Onderzoek toont aan dat ruim 60% van de bedrijven ook daadwerkelijk actie onderneemt op dit vlak. Echter, is dit percentage al drie jaar op rij amper veranderd*. Met als doel om organisaties te stimuleren hierin een volgende stap te zetten, daagt The Farm […]
...
lees meer
Duurzaamheid blijft een belangrijk thema en dat zal de komende jaren ook zo blijven. Je kunt als bedrijf kijken welke duurzame stappen je nog kunt zetten. Denk daarbij aan het besparen van energie, het scheiden van afval of het inkopen van duurzame producten. En waarom zou je het niet naar buiten brengen dat je veel […]
...
lees meer