Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders

Supermarkten doen weinig om biologisch eten en drinken te promoten in hun wekelijkse folders, blijkt uit onderzoek van het journalistieke platform Pointer (KRO-NCRV). Het programma bekeek al het eten en drinken dat het afgelopen half jaar in de folders van vier grote supermarkten stond. Bij Albert Heijn, Plus en Lidl nam biologisch slechts rond de twee procent van de […] ... lees meer

Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken bij aankopen

De wil om goed te doen voor mens, dier en milieu, kennen we allemaal. Maar hier naar handelen vinden we een stuk lastiger. Dit blijkt uit het sociaal experiment én onderzoek dat Fairtrade Nederland deed. Vrijwel alle Nederlanders vinden dat bedrijven eerlijke prijzen aan boeren moeten betalen en dat het uitbuiten van mensen verboden moet zijn. Bovendien vindt bijna 80% van […] ... lees meer

Dr. Bronner’s brengt nieuwe tandpasta uit, gemaakt van biologisch en FairTrade ingrediënten

Dr. Bronner’s, het iconische familiebedrijf dat bekend staat om natuurlijke en multifunctionele persoonlijke verzorgingsproducten, voegt een nieuw product toe aan hun assortiment: Dr. Bronner’s All-One Toothpaste. De laagschuimende formule vermindert tandplak, maakt tanden witter, verfrist de adem en geeft een tintelend schoon gevoel. Gemaakt met 70% biologische ingrediënten, waaronder Fair Trade en biologische kokosmeel en […] ... lees meer

Allbirds verlegt grenzen in duurzame ontwikkeling schoenencollectie met nieuwe Tree Flyer hardloopschoen

Voor veel hardlopers betekent het idee van hardlopen in een “duurzame” schoen meestal maar één ding: opoffering. Inleveren op de kwaliteit van de schoenconstructie, inleveren op het gewicht en comfort van de schoen, en inleveren op prestaties. Maar nu niet meer. Allbirds kondigt met trots de Tree Flyer aan: een prestatiegerichte hardloopschoen die is ontwikkeld met […] ... lees meer

Samenwerking met Neste helpt ColdPlay richting een 50% verlaging van de CO2-uitstoot van de wereldtournee

Coldplay werkt samen met Neste om stappen te zetten in de richting van het doel van de band om de CO2–uitstoot van de Music Of The Spheres World Tour met 50% te verminderen vergeleken met de vorige wereldtournee van de band. Neste levert Coldplay duurzame vliegtuigbrandstof (SAF) om de uitstoot van het vliegen te helpen verminderen. De […] ... lees meer

Circulaire fiets van DutchFiets finalist Plastics Recycling Awards Europe 2022

De finalisten op de shortlist van de Plastics Recycling Awards Europe 2022 zijn eind april bekendgemaakt tijdens een livestreamevenement. De winnaars van de zeven prijscategorieën worden bekendgemaakt op 23 juni, de tweede dag van de Plastics Recycling Show Europe in de RAI Amsterdam, waar alle 45 finalisten aan bod zullen komen. De circulaire fiets van […] ... lees meer

BAM versnelt klimaatdoelstellingen met zeven jaar

Koninklijke BAM Groep nv kende in het eerste kwartaal van 2022 een sterke operationele prestatie, inclusief de afwikkeling van zeesluis IJmuiden (OpenIJ) en een buitengewone bijdrage van de ppsjoint venture. De kaspositie en orderportefeuille van BAM blijven solide. Voor 2022 verwacht BAM een verbetering van de gecorrigeerde EBITDA-marge ten opzichte van de marge over geheel […] ... lees meer

Lichtste recyclebare wijnfles nu verkrijgbaar in wit en rosé variant bij HEMA

HEMA speelt in op de stijgende vraag naar ‘positieve wijnen met positieve impact’. Dit is wijn van goede kwaliteit, betaalbaar én duurzaam. Om die reden introduceert HEMA letterlijk een ‘Positive’ wijn: een Italiaanse wijn in een kartonnen jasje. Deze nieuwe fles bestaat uit 94% gerecycled karton en is tot wel vijf keer lichter dan een […] ... lees meer

50% meer plastic afval op stranden dit jaar

Keep Sea Blue, een onafhankelijke en internationale milieuorganisatie gevestigd in Athene, zet in op Oracle Cloud Infrastructure (OCI) en Oracle Blockchain ter ondersteuning van zijn missie om de Middellandse Zee vrij te houden van plastic. Keep Sea Blue stimuleert een circulaire economie voor het verzamelen, recyclen en hergebruiken van plastic langs de kust. Met Oracle Cloud kan de organisatie […] ... lees meer

Websuper Picnic stapt versneld volledig over op Beter Leven-kip

Online supermarkt Picnic verkoopt vanaf 7 mei uitsluitend nog kippenvlees dat minimaal voorzien is van 1 ster van het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming. Daarmee heeft Picnic het meest diervriendelijke kippenschap in Nederland. Dankzij de samenwerking met de leverancier, die zijn kippenvlees onder meer betrekt van pluimveehouder Bert de Bruijckere uit Zeeland, kan Picnic dit […] ... lees meer

Solidly lanceert duurzame solid bars in samenwerking met Piet Paris

Solidly heeft een duurzame kijk op persoonlijke verzorging. Dit merk solid cosmetica bars verzorgt de huid zonder onnodig gebruik van plastic, water en sulfaten. Dit voorjaar lanceert Solidly een bijzondere samenwerking met de Nederlandse mode illustrator Piet Paris. Zijn iconische illustraties verwijzen naar vrouwen uit verschillende culturen en achtergronden en zie je terug op de […] ... lees meer