Onderzoek Randstad: werkzoekenden vinden MVO werkgever niet zo belangrijk bij keuze

TNO en NXP zijn, net als vorig jaar de meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse Randstad Employer Brand Research dat onder 13.000 Nederlanders (18-65 jaar) is gehouden. TNO en NXP zijn daarmee de winnaars van de Randstad Award. In het onderzoek kiezen respondenten uit de 150 grootste Nederlandse organisaties de aantrekkelijkste […] ... lees meer

Motivaction en HPB meten impact van maatschappelijk betrokken bedrijven en campagnes

Onderzoeksbureau Motivaction en HPB | Het PR Bureau werken samen en brengen het belang van de maatschappelijke rol van bedrijven bij het Nederlandse publiek in beeld. Deze maand starten zij een grootschalig onderzoek naar de vraag hoe consumenten het belang van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoord ondernemen zien. Ook wordt aangetoond hoe het duurzame gedrag van Nederlanders […] ... lees meer

Kia gaat samenwerken met The Ocean Cleanup

Kia Corporation en The Ocean Cleanup zijn een samenwerking aangegaan om plasticvervuiling in oceanen én in ’s werelds belangrijkste waterwegen te bestrijden. Het nieuwe partnership is voor Kia een essentieel onderdeel van de transitie naar een wereldwijde ​​aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen, met als doel om tegen 2045 CO2-neutraal te zijn. Kia gaat The Ocean Cleanup […] ... lees meer

10 jaar Fairtrade koffie en thee bij PLUS. Wat levert het op?

PLUS werkt samen met Fairtrade Nederland aan het certificeren van zoveel mogelijk huismerkproducten. De supermarkt is koploper als het om het grootste assortiment Fairtrade huismerkproducten gaat. Het begon allemaal ruim 10 jaar geleden met de verkoop van de Fairtrade banaan. Inmiddels is het assortiment flink uitgebreid en dragen meer dan 400 huismerkproducten het Fairtrade keurmerk. […] ... lees meer

Partnerschap tussen Braskem en Lummus: een nieuw hoofdstuk voor groene ethyleentechnologie

Braskem, de grootste biopolymeerproducent ter wereld met Europees hoofdkantoor in Rotterdam, en Lummus Technology, een wereldwijde leverancier van procestechnologieën en waardegedreven energieoplossingen, gaan een partnerschap aan om wereldwijde licenties af te geven. De licenties worden verleend aan Braskems technologie voor de productie van groene ethyleen, wat de basis vormt voor bio-ethanol (de hernieuwbare grondstof die […] ... lees meer

Intospace levert zelfvoorzienend distributiecentrum op bij Schiphol

Logistiek vastgoedontwikkelaar Intospace heeft bij Schiphol Trade Park in Hoofddorp een nieuw distributiecentrum (DC) opgeleverd dat als eerste in Nederland geheel zelf kan voorzien in de eigen energiebehoefte. Het DC is daarmee ontworpen om off-grid te kunnen opereren en is dus onafhankelijk van het publieke elektriciteitsnet. Het gebouw kan zelfstandig energie opwekken en de stroom […] ... lees meer

1e Nederlandse zeewierboerderij Zeewaar sluit zich aan bij The Seaweed Company

Zeewaar, de eerste Nederlandse en biologisch gecertificeerde zeewierboerderij en gevestigd op een unieke plek in Nationaal Park Oosterschelde, heeft een nieuwe eigenaar. Na jaren van bezielend leiderschap door de zeewier-pioniers Rebecca Wiering en Jennifer Breaton hebben het duo en de betrokken partners (oa. impact investeerders DOEN Participaties en Goeie Grutten Impact Fonds) besloten het bedrijf […] ... lees meer

Jonge ondernemer (20) lanceert 100% elektrisch camperverhuur bedrijf

Vandaag lanceert de jonge Nederlandse ondernemer Daan van der Ende (20) een nieuwe startup in het verhuren van 100% elektrische campers. Van der Ende is van mening dat in de race naar de energietransitie ook campers hieraan moeten geloven en heeft dan ook ambitieuze plannen om het grootste en modernste elektrisch camperverhuur bedrijf van Nederland […] ... lees meer

Biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start samenwerking met plantaardig voedingsmerk LikeMeat

Gezond eten makkelijk gemaakt. Al vijf jaar biedt Ekomenu Nederlanders biologische maaltijdboxen om gezonde gerechten te koken, afgestemd op individuele eetwensen. Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om te minderen in het eten van dierlijke producten. Daarom zet het bedrijf nu de volgende stap in het plantaardige aanbod door de handen ineen te slaan met het voedingsmerk LikeMeat. Sinds […] ... lees meer

MAEX zoekt MKB-ondernemingen voor pilot Social Handprint

In 2019 heeft MAEX de Social Handprint gelanceerd, waarmee de maatschappelijke waarde van sociale initiatieven en ondernemingen zichtbaar wordt gemaakt. Met dit instrument kunnen we de positieve impact op de maatschappij visualiseren en berekenen met behulp van de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. MAEX kreeg de afgelopen jaren van veel bedrijven de […] ... lees meer

TNO en partners werken aan nieuwe generatie elektrolysers

TNO gaat samenwerken met een drietal partners bij het ontwikkelen van een nieuwe generatie elektrolysers. Samen met het Belgische bedrijf Bekaert, Johnson Matthey uit Engeland en het Duitse Schaeffler wordt hiermee een grote stap gemaakt in de verbetering van de elektrolyser efficiëntie. Het consortium brengt de marktleiders bij elkaar, elk met zijn eigen sterkte. De […] ... lees meer