The Body Shop: ‘De hervulrevolutie gaat door!’

The Body Shop ziet dat steeds meer mensen duurzamer willen gaan shoppen. Daarom heeft het bedrijf sinds 2021 in 40 landen ruim 500 Refill Stations geïnstalleerd, waaronder in bijna alle winkels in Nederland. Doel van deze operatie is het consumenten zo gemakkelijk mogelijk te maken om verpakkingen te hergebruiken en eenmalig gebruik te verminderen. Tot […] ... lees meer

Vuile bedrijfsvoertuigen op diesel krijgen batterij en tweede leven

Retailbedrijven hebben een alternatief om op korte termijn in te spelen op de eis om vanaf 2025 emissievrij in binnensteden te rijden. Meubel-, elektronica- en horecabedrijven kunnen hun vele tienduizenden, vervuilende dieselvoertuigen voortaan laten ombouwen tot elektrische variant. Green Dynamics geeft kleine vrachtwagens als eerste bedrijf in Nederland een tweede leven, zodat ze niet op […] ... lees meer

Renewi investeert in nieuwe recyclinginstallatie voor over-de-datum producten

Renewi Organics heeft op haar locatie in Amsterdam een nieuwe over-de-datum producten (ODP) installatie in gebruik genomen. De nieuwe ODP lijn aan de Sardiniëweg verwerkt sneller als ook  meer materialen, waarbij ook de kwaliteit van de gerecyclede materialen hoger ligt. Met de inzet van de nieuwe installatie verwerkt Renewi op jaarbasis ruim 65.000 ton organische […] ... lees meer

Wetgever aan zet om consument met betrouwbare informatie te helpen duurzame keuzes te maken

Consumenten willen betrouwbare informatie over de duurzaamheid van producten bij het maken van hun keuze. Het grote aantal duurzaamheidskeurmerken, -labels en -claims vermindert de bruikbaarheid voor de consument. Bovendien geven ze de consument te weinig informatie om houvast te bieden. Alleen keurmerken met duidelijke informatie helpen consumenten bij het maken van duurzame keuzes. Dit blijkt […] ... lees meer

AgriPlace lanceert een nieuw platform voor inzicht in duurzaamheidsrisico’s AGF

De behoefte van bedrijven om inzicht te krijgen in duurzaamheidsrisico’s in de toeleveringsketen is snel toegenomen door de aankomende Europese due diligence wetgeving. Om groente- en fruitbedrijven te helpen bij hun due diligence uitdaging, creëert AgriPlace (het internationale platform voor inzicht in duurzaamheid en veiligheid in de voedingsindustrie) een tool waarmee haar gebruikers eenvoudig 17 […] ... lees meer

Primeur voor Boels: eerste verhuurder van zonne-energie lichtmasten op aanhangwagen in Europa

Boels Rental verhuurt als eerste partij in Europa zero emission solar-lichtmasten op aanhangwagens. Dergelijke lichtmasten zijn al in omloop als stationaire mast of met oplegger, maar nog niet op een aanhangwagen. De 4x60W LED solar-lichtmasten van Boels worden aangedreven door zonne-energie. De verhuurbare lichtmasten hebben hierdoor het ECO-label, voor duurzame machines en gereedschappen, van Boels […] ... lees meer

Unilever en Geno investeren $120 mln. in nieuw initiatief voor grootschalige productie van alternatieven voor palmolie en fossiele brandstoffen

Unilever en Genomatica (Geno), wereldleider op het gebied van biotechnologie en duurzaamheid, hebben vandaag een initiatief gelanceerd gericht op het commercialiseren en opschalen van alternatieven voor palmolie en schoonmaakmiddelen op basis van fossiele brandstoffen. Palmolie en fossiele brandstoffen maken integraal onderdeel uit van duizenden schoonmaak- en persoonlijke verzorgingsproducten voor dagelijks gebruik. Gezien de groeiende vraag […] ... lees meer

Studie bewijst duurzaam effect van CO2-compensatieprojecten in opkomende landen en ontwikkelingslanden

In een recente studie van het Öko-Institut e.V. en het Stockholm Environment Institute in opdracht van de Alliantie voor Ontwikkeling en Klimaat wordt de positieve bijdrage van CO2-compensatieprojecten aan duurzame ontwikkeling benadrukt. ClimatePartner richt zich niet alleen op CO2-besparing, maar ook op de effecten op duurzame ontwikkeling van CO2-compensatieprojecten en is daarmee een betrouwbare partner […] ... lees meer

NL Greenlabel en BAM Wonen slaan handen ineen om duurzaamheidsambities meetbaar te maken

NL Greenlabel en BAM Wonen gaan nauwer samenwerken om de duurzame ambities van BAM Wonen op het gebied van biodiversiteit, klimaatbestendigheid en gezondheid meetbaar te maken. Hiervoor ondertekenen Lodewijk Hoekstra, founder NL Greenlabel en Dinant te Brinke, directievoorzitter BAM Wonen, een partnercertificaat op 15 juni 2022 tijdens PROVADA. Lodewijk Hoekstra: ‘NL Greenlabel wil een wereld […] ... lees meer

Marcel’s Green Soap wint vijfde editie Coolest Dutch Brands

Dagelijks beoordelen marketeers creatieve bureaus op hun toegevoegde waarde. Maar wat gebeurt er als creatieven en strategen twaalf sustainable en van origine Nederlandse merken mogen beoordelen? Met dit gegeven als vertrekpunt, gaat de redactie van FONK magazine jaarlijks aan de slag om tot twaalf nominaties te komen, die door een vak- en publieksjury worden beoordeeld. […] ... lees meer