Nederlands fabricaat: zonnepanelen die nauwelijks opvallen door de groene camouflage kleuren

Het Nederlandse bedrijf Elsun uit Roden, een initiatief van familiebedrijf ELTON, heeft de Elsun GB Green zonnepanelen geïntroduceerd. Deze zonnepanelen vallen nauwelijks op door de groene camouflage kleuren. Het groene zonnepaneel is daadwerkelijk groen en past hierdoor beter in het landschap. Het glas van dit zonnepaneel wordt bedrukt met een groene afbeelding. Om zo veel […] ... lees meer

Brother lanceert het nieuwe EcoPro printabonnement

Brother introduceert EcoPro in Europa, de nieuwe abonnementsservice voor inkt en toner. EcoPro biedt een slimme en voordelige manier van printen. Met het EcoPro printabonnement kunnen thuisgebruikers en kleine ondernemers op een eenvoudige manier kosten besparen. Daarnaast profiteren ze van automatische levering van cartridges, zodat de printer nooit meer onverwacht stil komt te staan omdat […] ... lees meer

Tarkett reduceert de CO2-uitstoot in de bouwsector met het ReStart®-programma

Tarkett recyclet met het terugname- en recyclingprogramma ReStart® zo veel mogelijk installatieafval en gebruikte vloeren. Van de huidige grondstoffen waaruit de vloeren van Tarkett bestaan, is op dit moment 70 procent hernieuwbaar en/of overvloedig beschikbaar. Het bedrijf wil in lijn met het Klimaatakkoord binnen de hele waardeketen de uitstoot van broeikasgassen reduceren met 30 procent in 2030, ten opzichte van […] ... lees meer

KWS Emissievrij 2030, 100% Circulair in 2040

KWS heeft de ambitie om in 2030 emissievrij te zijn. Het bijbehorende duurzaamheidsbeleid richt zich op drie thema’s; Emissieloos bouwen, Circulair bouwen en Natuurinclusief bouwen. Zo is in 2025 natuurinclusief en klimaatadaptief bouwen de norm binnen KWS. Daarnaast werkt KWS toe naar een 100% circulaire infrastructuur in 2040. Dit doen ze door het toepassen van […] ... lees meer

BlowUP media en Eneco lanceren eerste luchtzuiverende reclamedoeken in Nederland

BlowUP media en Eneco lanceren Giant Posters in Nederland, reclamedoeken met een luchtzuiverende coating die de luchtkwaliteit in grote steden verbetert. The Pure, de duurzame coating, is binnen de campagne van Eneco gebruikt op de Giant Posters op de Rotterdamse Lijnbaan en het Eindhovens Beursgebouw. De transparante laag van actief titaniumdioxide die op het PVC-vrije […] ... lees meer

AkzoNobel lanceert eerste tool in de sector om duurzaamheid van schadeherstelbedrijven te stimuleren

Schadeherstelbedrijven kunnen nu profiteren van de eerste, door AkzoNobel ontwikkelde, reparatiecalculator in de industrie, voor het meten, beheren en verminderen van de CO2-uitstoot in de schadeherstelbranche. De CO2eRepairCalculator* is ontworpen om klanten te helpen hun CO2-voetafdruk te verbeteren bij het gebruik van de premium-herstelproducten van het bedrijf en maakt deel uit van een nieuw initiatief […] ... lees meer

Meederheid bedrijven vindt ESG belangrijk maar slechts 35 procent integreert ESG momenteel in de bedrijfsstrategie

Cognizant presenteert vandaag de resultaten van The Future-Ready Business Benchmark, onderzoek van Economist Impact in opdracht van Cognizant. Dit uitgebreide onderzoek onder managers in acht sectoren en tien landen is bedoeld om inzicht te krijgen in de stand van zaken van de moderne organisatie. Ook belicht het de manier waarop managers zich voorbereiden op lange termijn succes in een […] ... lees meer

Marktleiders Intospace en Sunrock sluiten strategisch partnerschap

Intospace en Sunrock, landelijk marktleiders in respectievelijk de ontwikkeling van logistiek vastgoed en zonnestroominstallaties met bijbehorende duurzame energieoplossingen, hebben een strategisch partnerschap met elkaar gesloten. Binnen deze samenwerking zal Sunrock de ontwikkeling, bouw en exploitatie van zonnestroominstallaties voor haar rekening nemen. Intospace wordt zo in staat gesteld om klanten slimme energieoplossingen aan te bieden en […] ... lees meer

1001ha kruidenrijk grasland zorgt voor omschakeling melkveehouders

77% van de deelnemers aan de crowdfundingscampagne 1001ha Kruidenrijk grasland is ‘om’: nadat zij eenmalig hebben geëxperimenteerd met kruidenrijk grasland willen zij hier mee verder. De deelnemers merken dat ze met minder input (kunstmest) productie behouden, terwijl de bodem gezonder wordt met meer biodiversiteit. De campagne 1001ha van Urgenda en LTO Nederland liet de afgelopen […] ... lees meer

T-Mobile en Alfatech bedenken circulaire oplossing voor oude materialen

T-Mobile is één van de grootste telecomproviders van Nederland, met een belangrijke rol binnen de samenleving: mensen verbinden. Dit doet de provider met alle respect voor mens en milieu. Duurzaamheid is dan ook een belangrijk thema in de bedrijfsvoering van T-Mobile. Het bevorderen van de circulariteit is daarin een belangrijk doel. T-Mobile en partner Alfatech zijn een […] ... lees meer

Een duurzame garderobe creëren, dat kan iedereen!

Het creëren van een duurzame garderobe hoeft niet moeilijk of duur te zijn. In feite, met een beetje creativiteit en inspanning, kan iedereen het doen! Er zijn veel manieren om je garderobe duurzamer te maken, en in deze gids zullen we een aantal van de beste verkennen. Wat is een duurzame garderobe en waarom zouden […] ... lees meer

Kruidvat start pilot met fietskoeriers “Vandaag in Huis”

Kruidvat is in Den Haag gestart met een pilot met bezorging op dezelfde dag. Deze nieuwe service, Kruidvat Vandaag in Huis, wordt verzorgd in samenwerking met fietskoeriers van Packaly. Klanten in het bezorggebied, kunnen gebruikmaken van deze nieuwe mogelijkheid van thuisbezorging. Als zij vóór 15.00 uur een bestelling plaatsen, worden de bestelde producten nog dezelfde […] ... lees meer