Na tientallen jaren pionierswerk op het gebied van duurzaamheid heeft MARTINI, ’s werelds nummer één Italiaanse mousserende wijn en vermout van familiebedrijf Bacardi, een duurzaamheidsmijlpaal bereikt: 100% van de wijnmakerijen voor het volledige MARTINI assortiment zijn nu duurzaam gecertificeerd. Elke druppel druivensap die wordt gebruikt voor de productie van MARTINI vermout en mousserende wijnen, waaronder […]
...
lees meer
De Scandinavische energieleverancier Tibber heeft de Nederlandse markt betreden. Tibber werkt met dynamische prijzen, waarmee de consument zijn energieverbruik kan afstemmen op de energieprijs van het moment. De energieleverancier helpt met het verminderen van stroomverbruik door slimme oplossingen in een eigen app. Tibber is afkomstig uit Noorwegen en Zweden en is sinds 2020 ook actief […]
...
lees meer
29 grote bedrijven, waaronder ING, Schiphol en Unilever, schieten ernstig tekort als het gaat om hun klimaatplannen. Dit blijkt uit de vandaag gepresenteerde Klimaatcrisis-Index, een onderzoek van NewClimate Institute in opdracht van Milieudefensie. ¨Dit onderzoek laat zien dat deze bedrijven op ramkoers liggen met het klimaat en klimaatafspraken bij lange na niet halen¨, aldus Donald Pols, […]
...
lees meer
Veel transportbedrijven in de stadslogistiek zijn niet op tijd klaar voor de zero-emissiezones die vanaf 2025 in tientallen steden worden ingevoerd, blijkt uit onderzoek van ABN AMRO. Op dit moment is bijna 40 procent niet van plan vóór 2030 het wagenpark te elektrificeren. Veel bedrijven voelen zich belemmerd door de hoge aanschafkosten (36 procent) en […]
...
lees meer
De top uit het bedrijfsleven en de kenniswereld hebben op 29 juni 2022 tijdens de vierde bestuurlijke rondetafel ‘Waterstof en Groene Chemie’ verdere afspraken gemaakt over de opschaling van technologie en de intensivering van onderzoek en innovatie. Dit gebeurde onder het voorzitterschap van het ministerie van Economische Zaken & Klimaat. ‘Het geeft enorm veel energie […]
...
lees meer
Lush introduceert ‘Bring It Back’, een eigen statiegeldsysteem voor Lush-productverpakkingen. Lush lanceert de ‘Bring It Back’-regeling om bij te dragen aan onze missie ‘leaving the world lusher than we found it’, waarbij een grote stap gezet wordt voor klanten om afvalvrij te shoppen bij Lush. Het systeem lijkt veel op het bekende statiegeldsysteem van supermarkten. Klanten […]
...
lees meer
Sportevenementen en duurzaamheid zijn sterk met elkaar verbonden. Zo ervaren evenementen bijvoorbeeld steeds vaker de negatieve gevolgen van klimaatverandering, zoals het sporten in steeds extremere weersomstandigheden. Daarom slaan de Provincie Noord-Brabant en vijf topsportevenementen de handen ineen om meer aandacht te vragen voor duurzaamheid in de sport en ervoor te zorgen dat deze evenementen zo […]
...
lees meer
ESG-adviesbureau Empact breidt uit naar de Duitse markt. Vanuit een nieuwe locatie in Keulen worden Duitse klanten geadviseerd op het gebied van duurzaamheid, ESG, MVO en RBC. Martin de Jong, oprichter van Empact: “Het is een logische volgende stap in de ontwikkeling van Empact om aan de behoefte van onze klanten te voldoen. We verwachten dat we hierdoor ook […]
...
lees meer
Van 5 tot en met 9 oktober kunnen kampeerliefhebbers hun hart weer ophalen op Kampeer & Caravan Jaarbeurs in Utrecht. Kamperen heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Ook voor de jongere doelgroep is de charme van kamperen groot. Naast de nieuwste kampeermiddelen, kunnen bezoekers zich dit jaar daarom breder oriënteren, van outdoor tot […]
...
lees meer
BigMile, leverancier van software voor het calculeren en analyseren van transport-gerelateerde CO2-uitstoot, maakt bekend dat Meelunie voor BigMile heeft gekozen. ‘We willen onze klanten nog meer inzicht bieden over de totale CO2 uitstoot van onze producten. Het uiteindelijke doel is dat ze ook gaan meedenken in en meedoen aan Meelunie’s duurzaamheidsdoelen’, zegt Jeroen de Waaij […]
...
lees meer
Roompot investeert dit jaar 25 miljoen euro in de kwaliteit en duurzaamheid van het bestaande vakantieaanbod voor zijn gasten. Die kwaliteits- en duurzaamheidsslag beleven gasten onmiddellijk in de make-over van hun vakantiewoningen en binnen- en buitenfaciliteiten, maar niet in de portemonnee. Van een prijsverhoging is er namelijk geen sprake. De vakantiebeleving van gasten staat centraal […]
...
lees meer
Vijf ondernemingen zijn in de prijzen gevallen tijdens de eerste editie van De Social EnterPrizes. Deze zijn uitgereikt op 30 juni 2022 op het 10 Jaar Social Enterprise NL Festival. Alle winnaars gingen naar huis met een prijs van €5000,- mogelijk gemaakt door het ABN AMRO Versnellingsfonds. Seepje: snelle groei en systeemverandering Seepje is winnaar in de […]
...
lees meer