LimeGreen® verwelkomt met Evergreens UK Group opnieuw een belangrijke Changemaker in haar groene kunstgras-beweging. Deze Britse kunstgrasspecialist beschikt over een uitgebreid distributienetwerk in de UK en realiseerde daarnaast projecten voor grote merken als Adidas, Nike, Audi, en Vodafone. Door nu 100% circulair kunstgras van LimeGreen® toe te voegen aan het productportfolio, zet Evergreens UK Group […]
...
lees meer
In Amsterdam Overamstel zijn de eerste houten onderdelen gemonteerd voor het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media Nederland. Het is het begin van een omvangrijke houten constructie die bestaat uit maar liefst 6500 m3 hout. Met een oppervlakte van 44.000 m2 wordt deze nieuwe mediahub, die ontwikkeld wordt door Being, het grootste hout-hybride kantoor van Europa. […]
...
lees meer
CORE van de Technische Universiteit Eindhoven heeft een investering binnen gehaald van TMI Investment Group om de verdere groei van de organisatie mogelijk te maken. Met deze extra funding wil het team doorgroeien als engineering club voor de circulaire markt en meer focus leggen op het ontwikkelen en opleiden van nieuw talent voor de duurzame […]
...
lees meer
Het ESG-kernteam van PwC is met de komst van Wendy van Tol nog verder uitgebreid. Per 1 juli 2022 geeft Van Tol leiding aan het ESG Advisory team in Nederland en het ESG EMEA Consulting platform. Dit platform draait om het opbouwen en leveren van oplossingen en diensten die de uitdagingen van klimaatverandering, sociale uitdagingen […]
...
lees meer
Vijftig miljoen kinderen, vrouwen en mannen worden volgens onderzoek van drie organisaties in de strijd tegen slavernij momenteel in slavernij gehouden. Dit zijn er tien miljoen meer dan in het laatste onderzoek uit 2016 naar voren kwam. Volgens International Justice Mission The Netherlands (IJM) geven deze cijfers eens te meer aan dat overheden meer moeten doen […]
...
lees meer
Stichting Amsterdam Made start vandaag een campagne waarmee ze consumenten helpt goede keuzes te maken als het gaat om duurzaam shoppen. De bijbehorende video maakt duidelijk dat het kopen van lokale en duurzame producten via de Amsterdam Made Shop fijn is voor de consument, goed voor de makers en geweldig voor de stad. Fijn voor […]
...
lees meer
Sportwinkelketen Decathlon en modeketen H&M zeggen toe duurzaamheidsclaims op hun kleding en/of websites aan te passen of niet meer te gebruiken. Ze beloven consumenten duidelijker te informeren om zo het risico op misleiding over duurzaamheid te voorkomen. Daarnaast doneren zij respectievelijk 400.000 euro en 500.000 euro aan verschillende duurzame doelen ter compensatie van hun onduidelijke […]
...
lees meer
In de afgelopen weken zijn ruim 900 MVO-managers in Nederland uitgenodigd om 3 personen uit deze groep te kiezen die volgens hen in aanmerking komen voor de titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’. Inmiddels zijn de stemmen geteld. De volgende 10 MVO managers staan op de shortlist voor de volgende ronde (in willekeurige volgorde): […]
...
lees meer
Dit jaar is een geweldig jaar om in de e-commerce business te zitten. Nu veel mensen nog op afstand werken of thuisblijven, heeft de pandemie de adoptie van online winkelen over de hele wereld versneld. Hoewel dit allemaal goed nieuws is voor bedrijven die zich online hebben gevestigd, is het niet zo goed nieuws voor […]
...
lees meer
Electriq Global, de organisatie die zich specialiseert in innovatieve waterstofopslag, introduceert vandaag ’s werelds eerste generator die volledig wordt aangedreven door waterstofpoeder. Waterstof in poedervorm is een nieuwe, duurzame en schaalbare energiebron die de wereldwijde energietransitie zal ondersteunen en de barrières voor het gebruik van waterstof als brandstof sterk doet afnemen. Waterstofpoeder biedt een circulaire […]
...
lees meer
Steeds vaker willen medewerkers met kerst goede doelen steunen, in plaats van alleen een traditioneel kerstpakket ontvangen, om zo bij te dragen aan een betere wereld. KerstGift is hét kerstkado waar de echte Kerstgedachte uit spreekt. Medewerkers krijgen een tegoed om via het platform van de The Social Handshake te geven aan goede doelen naar […]
...
lees meer
Better Places stopt met CO2-compensatie. In plaats daarvan zet de duurzame reisorganisatie vol in op reduceren. Volgens Better Places is vliegen veel te goedkoop. Zolang dat niet verandert, legt de organisatie zichzelf een CO2-belasting op, die elk jaar iets hoger wordt. De opbrengst wordt geïnvesteerd in de energietransitie. Eerste reisorganisatie die CO2-uitstoot compenseert Bomen planten […]
...
lees meer