Climate Impact Partners, a leading carbon finance organization with more than 20 years of experience in the voluntary carbon market, released the fourth annual study assessing the climate commitments and goals of Fortune Global 500 companies. The latest report reveals while 42% of the Fortune Global 500 have delivered, or are committed to deliver, a significant […]
...
lees meer
Lightyear, producent van auto’s rijdend op zonne-energie, is de nummer 1 startup van Nederland. Dat blijkt uit de LinkedIn Top Startups-lijst van 2022. Deze jaarlijkse lijst, die wordt samengesteld door de nieuwsredactie van LinkedIn op basis van een aantal factoren, vertegenwoordigt jonge, snelgroeiende bedrijven die in trek zijn bij professionals en succesvol inspelen op veranderende behoeften […]
...
lees meer
Iets minder dan een derde van de Nederlandse werkgevers (27 procent) hanteert een diversiteit- en inclusiebeleid. Daarmee is er voor het tweede jaar op rij sprake van een stijging. Dat blijkt uit het jaarlijkse HR Trendonderzoek van Berenschot, Performa en AFAS Software onder ruim 1600 HR-professionals. Ondanks dat de urgentie gemiddeld groeit, duidt slechts negen […]
...
lees meer
Het verlies aan biodiversiteit is een van de grote uitdagingen van onze tijd. Voor het bedrijfsleven is dit een relatief nieuw onderwerp. Hoe verbeter je de impact op biodiversiteit als je als organisatie niet weet aan welke knoppen je kunt en moet draaien? De nieuwe ‘Biodiversity Impact Screening Tool’ van PwC biedt uitkomst en helpt […]
...
lees meer
De Internationale Vakantiemonitor van NBTC wijst uit dat er meer aandacht voor duurzaamheid is bij toeristen. Gemak en prijzen zorgen echter voor niet-duurzame keuzes. Toeristen geven aan wel rekening te willen houden met duurzaamheid, maar het nog niet te dóen. Gemiddeld 52 procent van de ondervraagden (uit zes landen) geeft aan rekening te willen houden […]
...
lees meer
Het gebruik van apparaten zoals smartphones en laptops belast uiteraard het milieu, maar hé, je kunt niet zonder. Internet behoort tegenwoordig tot de belangrijkste levensbehoeftes en is zonder twijfel onmisbaar op de werkvloer. Als je verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebt staan dan zijn er nog wel een aantal dingen die je kunt doen […]
...
lees meer
Het Nederlands-Duitse merk Red Orka lanceert met trots hun circulaire baby slaapzakken waarvan de stof voor 82% bestaat uit gerecycled katoen. De slaapzakken, die in verschillende maten beschikbaar zijn, worden op duurzame wijze geproduceerd in Amsterdam. Middels verhuur kan de slaapzak vervangen worden door een grotere maat, en wordt de eerder gebruikte slaapzak weer ingenomen […]
...
lees meer
De Nederlandse startup Northern Wonder lanceert vandaag Coffee Free Coffee. Dit nieuwe product heeft de smaak en de geur van koffie, bevat cafeïne en wordt op dezelfde manier gezet, maar bevat alleen niet-tropische ingrediënten. Een wereldprimeur: Northern Wonder is er als allereerste in geslaagd om middels een patenteerbare technologie koffie te maken zonder de boon. […]
...
lees meer
Werken aan maatschappelijk gewaardeerde producten en duurzame, slimme en toekomstbestendige oplossingen. Tijdens de 23e editie van de Kunststoffenbeurs op 14 en 15 september stonden onder andere deze topics hoog op de agenda. De bereidheid van de kunststof- en rubberketen om te verduurzamen en de toegevoegde waarde van kunststof- en rubber te vergroten voor de samenleving is […]
...
lees meer
Koffiebedrijf Wakuli opent zijn eerste koffiezaak. De snelgroeiende Amsterdamse onderneming, opgericht door Yorick Bruins en Lukas Grosfeld, maakt daarmee de eerste stap naar offline retail. Wakuli levert sinds 2019 online kwalitatieve specialty coffee rechtstreeks aan huishoudens door heel Nederland. Vanuit de wens alle koffieliefhebbers de echte smaak van koffie te laten ontdekken wil het ambitieuze […]
...
lees meer
ALD Automotive is een samenwerking gestart met Tranzer. Hiermee wordt het ov-reisaanbod en het aanbod van deelmobiliteit voor gebruikers van de ALD Move app verder uitgebreid. Ook helpt de samenwerking organisaties nog beter sturing te geven in hun mobiliteitsstrategie. Tranzer is enkele jaren geleden gestart met de ambitie om tickets en toegang tot duurzame mobiliteit […]
...
lees meer
Picnic start op 27 september in de regio Alphen aan den Rijn met het inzamelen van glazen verpakkingen voor hergebruik. De online supermarkt haalt de glazen potten en flessen waar geen statiegeld op zit zelf op bij de klanten thuis. Picnic werkt voor de tien weken durende pilot samen met PAKT. Deze Nederlandse startup zet […]
...
lees meer